پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۲۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
نشست سالیانه مودت با حضور فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران با همت سپاه ناحیه داراب برگزار شد.


به گزارش خبرنگار تنویر در داراب؛ این نشست با هدف تکریم و پاسداشت زحمات فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت همراه با ضیافت افطار در تالار بزرگ شهر به همت سپاه ناحیه داراب برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حمید رضاطحانی فرماندهی سپاه ناحیه داراب در این مراسم با شکر و قبولی طاعات و عبادات روزه داران از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه رحمت، مغفرت و آمرزش گناهان انسان نام برد و گفت: ماه رمضان ماه معنویت است که باید سعی کنیم بهره مندی کافی از این ماه ببریم.

وی افزود: شما فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج اعم از خواهر و برادر رسالت سنگین و خطیر پاسداری ارزش های انقلاب اسلامی را برعهده دارید که در راستای پیمودن و با استفاده از فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در جامعه گام بردارید.

سرهنگ رضاطحانی در ادامه با ذکر حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: فرماند هان پایگاه ها باید با رویکرد جدی در زندگی الگوهای مناسبی برای بسیجیان باشند و ازحجاب به عنوان یکی از رکن های اصلی خانواده نام بردند.

در این مراسم فرماندهی سپاه ناحیه داراب از صبر و استقامت خانواده ها در غیاب همسران که بخاطر امورات بسیج متحمل می شوند تشکر و پاداش اخروی برای آنها آرزو کرد و گفت: خانواده هاي بسیج در تمام عرصه هاي انقلاب اسلامي حضور فعال داشته و در تمام صحنه ها حاضر هستند .

فرماندهی سپاه ناحیه داراب، با بیان اینکه تمام افراد در جامعه باید نسبت به اشاعه امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه کنند، خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک گفتمان حاکم در جامعه می‌توان احساس مسئولیت عمومی برای اجرای آن را افزایش داد.

طحانی وظیفه حلقه های شجره طیبه صالحین و پایگاه های مقاومت آگاهی دادن و بالا بردن سطح بصیرت است چرا که این کار نیاز جامعه امروز است  و اگر ما آگاهی و بصیرت داشته باشیم بهتر میتوانیم خودی را از غیر خودی تشخیص دهیم و درادامه بیان داشتند : طرح شجره طیبه صالحین آینده ای بهتر را برای این جامعه و این نظام خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از فرماندهان حوزه ها و پایگاه ها در خصوص تحقق حماسه سیاسی از آنها خواست: در به وقوع پیوستن حماسه اقتصادی تلاش بی شائبه نمایند. و از جمله این تلاش ها میتوان از بعد فرهنگی که عدم اسراف و عدم خرید کالاهای خارجی است نام برد و ترغیب نمودن بسیجیان به اجرای طرح های تولیدی که بسیج سازندگی پیشنهادات خیلی خوبی داده است، از جمله این طرح ها شامل پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ خانگی، زنبور داری، دامداری برشمرد.

در پایان سرهنگ رضاطحانی، هدف از برگزاری این مراسم را تکریم خانواده فرماندهان بسیج ، تقویت روحیه نشاط و ترویج سبک زندگی اسلامی و علوی و فاطمی بین خانواده ها عنوان کرد.



در ادامه با برگزاری کارگاه سبک زندگی قرآنی و اسلامی رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فاطمی امین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه داراب برگزار شد که ایشان  با  ذکر اینکه آموزه‌های دینی و قرآن به عنوان یک منبع اصیل در اختیار تمام مسلمانان جهان قرار دارد و در صورت عمل به راه و روش پیامبر اسلام(ص) عدالت در جامعه برقرار می‌شود،  به خانواده ها نکاتی را خاطر نشان نمودند.

وي با تشريح راهكارهاي تغيير سبك زندگي اظهار كرد: اولين گام براي تغيير سبك زندگي زدودن مظاهر زندگي غربي در محيط خانه و خانواده است كه در اين زمينه بايد با صبر و حوصله، زندگي خود را تغيير دهيم.

وی افزود: اصل خشونت زدایی یکی دیگر از اصول مهم در حفظ بنیان خانواده است و باید از داوری‌های ناعادلانه پرهیز کرد و به اصل اعتدال یکی دیگر از اصول مهم زندگی توجه فراوان نمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه با اشاره به اعجاز آیات قرآن و تاثیرگزاری آن در روح و جسم انسان ادامه داد: اگر با دید روانشناسانه به آیات قرآن، زندگی و سیره اهل بیت (ع) و علمای بزرگ اسلام بنگریم، مشاهده خواهیم کرد که آیات قرآن در جهت بهبود زندگی بشر و سبک زندگی متعالی در انسان است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین فاطمی امین در رابطه با تفاوت زن و مرد، امید درمانی، بحث شکرگزاری، مثبت اندیشی و باورهای درست زندگی به ایراد سخنرانی پرداخت.



در ضمن در این مراسم مولودی خوانی و مسابقات فرهنگی متعددی اجرا و به برگزیدگان جوائز نفیسی اهدا گردید.



گفتنی است در پایان این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء حاضرین بر سر سفره ضیافت افطاری میهمان و با وحدت و یکپارچگی در کنار یکدیگر افطار کردند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
بسیجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:28 - 1392/05/08
0
2
اززحمات دست اندرکاران متشکرم عالی بود
نام:
ایمیل:
* نظر: