آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
فرمانده ناحیه کازرون گفت:

به گزارشتنویر ، نشست فرماندهان پایگاههای مقاومت دهستان فامور، گروه فرهنگی تبلیغی حضرت سلمان با فرمانده سپاه شهرستان کازرون و بخشدار بالاده برگزار شد.

در این نشست سرهنگ دوم پاسدار شهرام افشاریان، فرمانده سپاه کازرون اظهار داشت: به عنوان سپاه و بسیج در حوزه مطالبه‌گری مردم به ویژه در روستاهای محروم، در فضایی منطقی، مسایل و مشکلات احصا شده را در اختیار مسولان قرار میدهیم وتاکنون همکاری فرماندار قابل تقدیر بوده است، اگرچه در برخی موارد، مطالبات مردم به نتیجه کامل نرسیده، اما اینکه فرماندار مسایل و مشکلات را دریافت می‌کند و در زمینه رفع آن تمام تلاش خود را به کار میگیرد، امیدوارکننده و ارزشمند است.

وی در ادامه افزود: از نقاط محروم شهرستان، دهستان فامور است. گروه‌های جهادی بسیج تاکنون با حضور در این مناطق خدمات مختلف فرهنگی، عمرانی و اجتماعی داشته‌اند که این خدمات در طول سال ادامه خواهد داشت اگر در روستاها فرهنگ‌سازی و مسایل اعتقادی دنبال شود، قطعا به برکت تاثیرات فرهنگی و روشنگری حاصل از این فعالیت‌ها، خیلی مسایل دیگر به دنبال آن رفع خواهد شد.

افشاریان گفت: یکی از مهمترین نیازها برای مسایل فرهنگی، حضور روحانیت در سطح روستا هست. طبیعتا این حضور هم نیازمند برخی زیرساخت‌های حداقلی است. لازم است برای ایجاد این زیرساخت‌ها از مشارکت عمومی در کنار حمایت مسولان دولتی استفاده کرد منطقه فامور که اقتصاد آن کشاورز محور است، شرایط خاصی دارد و در سالهای گذشته این مشکلات بیشتر شده است. لذا ما هم سعی کردیم در حوزه محرومیت زدایی در این بخش اقدامات خاصی را دنبال کنیم، با همراهی جدی مردم و هم‌افزایی مسولان قطعا می‌توانیم در این بخش اقدامات ویژه‌‌ای هم در حوزه مسایل اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم و هم در زمینه فرهنگ می‌شود توفیقاتی کسب کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: در روستاهای دهستان نرگسزار، متاسفانه خانه عالم وجود ندارد و بعضا این موصوع به دلیل نبود زمین است؛ همچنین لازم است زیرساخت‌های ورزشی را توسعه بدهیم. متاسفانه برخی زیرساخت‌های معدودی هم که وجود دارد، نیازمند متولی برای تعمیرات و نگهداری آن وجود دارد که لازم است بخشدار محترم در این زمینه همراهی کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی، مسول گروه تبلیغی روحانیون اعزامی به دهستان فامور گفت: برخی فکر می‌کنند با آمدن یا نیامدن چند روحانی در روستا هیچ اتفاقی نمی‌افتد در حالی که اینطور نیست. قطعا اولین سود کار فرهنگی روحانیون و مبلغان به خود اهالی و مسولان روستا می‌رسد. اگر جوانان یک روستا اهل مسجد باشند، قطعا دیگر شاهد این حجم جوان معتاد نخواهیم بود.متاسفانه در دهستان فامور شاهد آن هستیم که در برخی نقاط، ناامیدی به آینده موج می‌زند. قطعا چنین روحیه‌ای مسایل غیرفرهنگی و مشکلات اجتماعی اعم از اقدام به خودکشی، شرارت، اعتیاد و ده‌ها ناهنجاری دیگر را بوجود می‌آورد.

وی گفت: اگر در یک روستا با کار فرهنگی، جوانان، نوجوانان و کودکان اهل مسجد شوند، جز تربیت نسلی پرشور و امیدوار که می‌توانند در آینده روستاها را به قطب‌های اقتصادی و فرهنگی تبدیل کنند، شاهد نخواهیم بود. اگر در یک روستا در گوشه‌ای از کشور می‌بینید گردش مالی حاصل از تولید یک کالا مثل مبل، پیراهن و... میلاردها تومان است که زمینه اشتغال و رفع معضل بیکاری است، بخاطر وجود فرهنگ در آن مناطق است.

رحمانی با ابراز تاسف از وضعیت موجود در دهستان فامور گفت: سه سال است که ما در این روستا بصورت مقطعی ده روزه، یکماهه و... حضور پیدا میکنیم اما دریغ از اینکه با یک دهیار دیدار داشته باشیم. متاسفانه شاهدیم در برخی روستاها مواد فروشان زیادی حضور دارند و صدها جوان در این روستاها دچار اعتیاد شده‌اند. برخی نوجوانان تصوراتشان از آینده شغل قاچاقچی، فروشنده مواد، کبوتربازی و موارد مشابه دیگری است که اینها ناشی از بی‌توجهی به امر فرهنگ و معضلات اجتماعی است ، اگر در یک روستا فرهنگ به معنای واقعی نهادینه شود، قطعا مردم در مسایل عمرانی و... هم کنار دهیاران خواهند بود اما امروز گلایه مردم این است که برخی دهیاران فامیلی و جناحی انتخاب می‌شوند و در حل برخی معضلات کوچک روستا هم ناتوان هستند.

 

وی در پایان با بیان اینکه بخش مهمی از وظیفه ذاتی دهیاران پرداختن به مسایل فرهنگی است گفت: ما نیازی به بودجه و پول دهیاران نداریم، اما ضرورت دارد دهیاران با حضور در کنار مبلغین فرهنگی و حمایت‌های معنوی، زمینه سازی خدمت‌رسانی به روستای خودشان را فراهم کنند.

محسن شیبانی، بخشدار جره و بالاده نیز با ابراز خرسندی از حضور در جلسه‌ مبلغان فرهنگی با حضور فرماندهان بسیج در دهستان فامور اظهار داشت: قطعا کار فرهنگی بایستی دراولویت امور قرار بگیرد. البته که بایستی دهیاران در کنار مردم مردم باشند و در حوزه مسایل فرهنگی نیز تلاش کنند. با توجه به نیاز کار فرهنگی در بخش جره و بالاده که این مهم مورد غفلت واقع شده است، قطعا دهیاران موظفند همکاری کنند.

بخشدار جره وبالاده گفت: از مسایل مهم این دهستان، مشکل آب شرب بوده‌ است که با همکاری فرماندار بصورت موقت مشکل رفع شده است و اقدامات ویژه‌ای برای رفع دایم آن صورت خواهد گرفت،ما آمادگی داریم که ان‌شاءالله این جلسات را بصورت مداوم برگزار کنیم و زمینه رفع دغدغه‌ها و مشکلات را با کمک شما عزیزان فراهم کنیم. برای اینکه بتوانیم توان یکدیگر را بسیج کنیم برای رفع مشکلات، لازم است همدلی را با برگزاری جلسات و بیان برنامه و دغدغه‌ها پیگیری کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: