سواد رسانه ای
مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار می کند:
boletمسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
نتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس منتشر کرد:
boletنتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
کد خبر: ۱۲۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
سرهنگ محمد جعفر دوستدار:
همایش مجازیست قادرآباد با حضور سرهنگ محمد جعفر دوستدار مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس، محسن باقری معاون تربیت و آموزش و فعالین فضای مجازی شهرستان قادرآباد برگزار شد
سرهنگ محمد جعفر دوستدار در همایش مجازیست قادرآباد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس هفته یادآوری ارزش ها است و باید در مسیر انقلاب اسلامی تلاش کنیم ظهور امام زمان(عج) هرچه زودتر اتفاق بیوفتد.

دوستدار با اعلام شکست دشمن در جنگ نظامی علیه ایران گفت: دشمن بعد از اینکه در جنگ نظامی نتوانست تعرضی به کشور عزیزمان داشته باشد به جنگ دیگری متوسل شد که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد کرده اند.

وی افزود: جنگ نرم جنگ اراده هاست و دشمن در جنگ نرم خود را دایه مهربان تر از مادر نشان می دهد.

دوستدار با اشاره به مقام شهدا در جنگ سخت گفت: کشته های جنگ نرم بر خلاف جنگ سخت افرادی هستند که باعث سرافکندی خانواده ها می شوند و دشمن در فضای مجازی به شدت حوزه سبک زندگی را مورد هدف قرار داده و ما را بمباران اطلاعاتی می کند.

رئیس مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس گفت: طلاق منفور ترین حلال در مکتب شیعه را امروزه در جنگ نرم جذاب قلمداد کرده اند و این موضوع به شدت زندگی خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: بلوغ زودرس، طلاق، خیانت، از بین رفتن غیرت و حیا، خودکشی و اعتیاد از جمله آسیب های فضای مجازی در جنگ نرم است.

سرهنگ دوستدار اشاره داشت: جذابیت فضای مجازی باعث شده که یکی از مهم ترین هزینه های خانواده خرید اینترنت و استفاده از تلفن های همراه و هوشمند باشد که آسیب ها و خطرات زیادی را نیز به دنبال دارد.


وی با اشاره به دیدگاه های مختلف در نحوه مواجهه با فضای مجازی گفت: کاربران نگاه های متفاوتی به فضای مجازی دارند، عده ای تنها تهدیدات فضای مجازی را می بینند و استفاده از آن را کاملا ممنوع کرده اند، عده ای در مواجهه با فضای مجازی با خوشخیالی فضای بدون محدودیتی در استفاده از فضای مجازی به کار می گیرند ولی نگاه صحیح در مواجهه با فضای مجازی در نظرگرفتن تهدیدها و فرصت هاست و باید برای استفاده از این ابزار برنامه ریزی کرد و سواد رسانه ای را به همه مردم آموزش داد.

دوستدار نگاه واقع بین را درک فرصت ها و مراقبت و جلوگیری از تهدید ها دانست افزود: استفاده از فضای مجازی نیاز به سواد رسانه ای و تفکر انتقادی دارد، از فضای مجازی می توانیم برای انتقال پیام های انقلاب به کل جهان استفاده کنیم این فضا میدان ابتکار و خلاقیت است.

سرهنگ دوستدار اهداف تشکیل گردان های سایبری را فعالیت در خط مقدم عرصه فضای مجازی دانست و گفت: خواهران، بر خلاف دفاع مقدس که در پشتیبانی جنگ بودند، امروزه می توانند خود رزمنده خط مقدم جنگ نرم باشند.

رئیس مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس همایش مجازیست قادرآباد را آغاز کار جدی در فضای مجازی در قادرآباد قلمداد کرد و افزود: ان شاءالله شاهد فعالیت های موثری در عرصه فضای مجازی توسط اعضای گردان سایبری و فعالین فضای مجازی شهرستان قادرآباد باشیم

گفتنی است در پایان این همایش از فعالان فضای مجازی در قادرآباد تقدیر شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: