سید محمود موسوی خاطر نشان کرد: در کنار ذخائر عظیم نیروی انسانی مجرب و نیز موقعیت استراتژیک میهنمان جایگاه ایران در تولید نفت و میعانات مرتبط به آن مستحکم‌ تر شده است.
وی تصریح کرد: کشور‌هایی  در تلاش هستند صادرات ایران را به صفر برسانند اما حضور صد‌ها شرکت داخلی وبین المللی فعال در زمینه صنعت نفت و گاز و پالایش پتروشیمی در نمایشگاه‌ها گواه از آن دارد که نه فقط همکاری ایران با شرکت ‌ها و موسسات بین المللی در حال  کاهش  نیست بلکه ایران با به چالش کشیدن تحریم‌ها خود امروزه به یک قطب تولید تجهیزات مورد نیاز این صنعت تبدیل شده است.
*تامین 30 درصد گاز مصرفی کشور در فارس   
مدیرعامل شرکت بهره‌وری نفت و گاز زاگرس جنوبی در ادامه این آیین با تاکید براینکه 30 درصد گاز مصرفی کشور از سوی شرکت بهره‌وری نفت و گاز و پتروشیمی زاگرس جنوبی تامین می‌شود، افزود: در سال رونق تولید شرکت بهره وری و گاز زاگرس جنوبی به عنوان دومین تولید کننده گاز کشور فعالیت‌های خود را در گستره استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان انجام می دهد.
حمید ایزدی اضافه کرد: سالانه بیش از 5 تا 15 هزار متر از خطوط لوله به دلیل عمر بالا در مسیر شهر‌ها تعمیر و تعویض  می کند و از خدمات بیش از 40 پیمانکار داخلی وبومی بهره‌مند شده است.
مدیر پشتیانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران نیز در ادامه این آیین در سخنانی ابراز داشت: شرکت ملی نفت با ابجاد 33 طرح  به ارزش 6.2 میلیارد دلار تاکنون 10 قرار داد منعقد کرده و دراین راستا 13 شرکت باقیمانده که تا پایان سال جاری اجرایی می‌شود.
رامین قلم بر دزفولی خاطرنشان کرد: قرارداد 10 میلیارد دلاری در مدت 2 سال آینده با شرکت ها داخلی به چرخه اقتصادی کشور وارد می‌شود.
مشاور سابق نفت و گاز استانداری فارس نیز در ادامه این مراسم  گفت: فارس دارای اولین پتروشیمی کشور است و لذا انتظار زایش‌های بیشتری در صنعت پتروشیمی از این استان وجود دارد.
امین عربی  با اشاره به دو دیدگاه در عرصه تولید نفت بیان کرد: یکی نگاه اقتصادی سرمایه گذاران این صنعت و دیگری خواسته‌های اجتماعی شهرستان‌ها است نگاه استاندار فارس نیز بر این است که پروژه‌ها منافع اقتصادی و اجتماعی را با هم تامین کنند.
نمایشگاه تخصصی نفت و گاز تا 6مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپا می باشد.
مجید مرادپور اضافه کرد: این نمایشگاه در سالن 6 هزار متری حافظ با هدف گسترش صنایع صنعت نفت و گاز برگزار شده است و همه روزه از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان می باشد.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصیسیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصیسیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصیسیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصیسیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصیسیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصیسیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصیسیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصیسیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصیسیزدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی