کد خبر: ۱۲۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در دوره توانمند سازی :
سردار غلامی: ما در حال حاضر زمین، آب، دانشگاه، بهترین دستاورد های علمی و بالاترین انگیزه ها برای اینکه در یک مقطع زمانی سه تا پنج ساله به قدرت بلامنازع منطقه ای و حتی جهانی در حوزه اقتصاد تبدیل شویم را در کشور داریم

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات فارس، دوره توانمند سازی مسئولین و فرماندهان رده های بسیج کارگران و کارخانجات کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور هدف از برگزاری این دوره را، توانمندسازی مسئولین و فرماندهان رده های بسیج کارگران و کارخانجات کشور در افزایش تعامل با سازمان ها، ادارات و نهادهای مختلف برای رفع موانع تولید و اجرای برنامه های بسیج در حوزه های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی بیان کرد.

سردار غلامی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم ضمن تأکید بر این موضوع که ما اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم گفت: از ویژگی های هر شرایط جنگی کنار رفتن مرزها و فاصله ها و موانعی هست که هم افزایی ها و پای کار آمدن امکانات را مانع می شود، اگر ما در زمان جنگ به موفقیت می رسیدیم به خاطر این بود که همه افراد دولتی و غیر دولتی کنار هم بودند و مردم هم با تمام ظرفیت خود در کنار رزمندگان حضور داشتند.

سردار غلامی افزود: رمز موفقیت ما در جنگ این بود که ما همه کنار هم بودبم، یکی بودیم، در فضای معنویت و اخلاص و کار برای خدا و دیده نشدن، و هر کس که بیشتر دیده نمی شد کارش بیشتر پیش میرفت چون جذابیت برای پای کار آوردن ظرفیت ها بیشتر بود.

ایشان در ادامه با اشاره به این نکته که شرایط جنگ اقتصادی با جنگ نظامی کاملا متفاوت است گفت: ما امروز به توانایی و فناوری هایی دست پیدا کردیم که یک اقتدار فوق العاده ای برای کشور بوجود آورده است.

وی در ادامه افزود: ما در حال حاضر زمین، آب، دانشگاه، بهترین دستاورد های علمی و بالاترین انگیزه ها برای اینکه در یک مقطع زمانی سه تا پنج ساله به قدرت بلامنازع منطقه ای و حتی جهانی در حوزه اقتصاد تبدیل شویم را در کشور داریم، ما از نظر امکانات و توانایی هیچ مشکلی نداریم، فقط یک بانک اطلاعاتی از توانایی های موجود در کشور نیاز داریم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت:زمانی شرایط پیشرفت و خودباوری ایجاد می شود که خود را در شرایط جنگی ببینیم و به آن شرایط اعتقاد پیدا کنیم و با روحیه جهادی به دنبال رفع مشکلات و ایجاد مسیر ها برای پیشرفت باشیم.

سردار غلامی پیشروی برای باز پس گیری حلب را، راحت تر از پیشروی برای ایجاد اشتغال در کشور دانست و گفت: ضوابط و قوانین ما خیلی سخت و دست و پا گیر است، اما این ضوابط با یک نگاه جهادی و انقلابی قابل اصلاح و حل شدن هستند.

ایشان در ادامه افزود: ما در حال حاضر بالای 70 هزار واحد تولیدی خرد و خانگی در کشور داریم، اگر این واحد ها را ساماندهی کنیم تا کارشان را اصولی و مرتب انجام دهند و فضای مناسب را برای توسعه کارشان ایجاد کنیم، افراد بسیاری مشتاق انجام چنین کارهایی میشوند و این امر خود سبب فراهم آمدن شرایط مناسب جهت اشتغال جوانان میشود.

سردار غلامی در پایان گفت: جایی که دیدیم یک کارفرما رفتار نامناسب و اشتباهی دارد که منجر به آسیب به کارگر میشود، آنجا باید پشت کارگران و کنار آنها باشیم و روبروی کارفرما بایستیم و آنجایی هم که کارخانه مورد هجوم قرار میگیرد باید کنار کارفرما باشیم، در مجموع ما کنار نظام و انقلاب هستیم.

این دوره با حضور فرماندهان حوزه ها و مسئولین بسیج کارگران و کارخانجات استان ها ، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی،سردار غلامی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین،دکتر عالی  معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان ایدرو و مهندس زالی دبیر کارگروه ملی رفع موانع تولید کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: