گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
حماسه حسینی سپیدانی ها؛
همزمان با پیاده روی اربعین حسینی، پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور سیل عظیم عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در شهرستان سپیدان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان، صبح امروز همزمان با پیاده روی اربعین حسینی، پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور سیل عظیم عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در شهرستان سپیدان برگزار شد.

در این آیین مذهبی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را نداشتند با حضور پرشور در گلزار شهدای گمنام شهر اردکان با قرائت زیارت عاشورا، مسیر میدان حضرت ابالفضل عباس(ع)  تا گلزار شهدای گمنام در تپه نورالشهدا را طی کردند و در سوگ سید و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

جاماندگان مسیر دلدادگی سید و سالار شهیدان با پای دل با زائران کربلا همراه شدند.

امروز بار دیگر شور و شعور حسینی مردم دیار دار المساجد از اقشار مختلف در این اجتماع باشکوه به منصه ظهور رسید و آنانی که از قافله بزرگ اربعین در کربلا جامانده بودند با شوقی وصف ناشدنی در این آیین معنوی حضور یافتند تا در زمره اربعینی ها قرار گیرند. 

عزاداران با سردادن نوای عزاداری و شعار "لبیک یا حسین" به محضر امام زمان (عج) عرض ارادت نموده و خالصانه ، طلب سفر کربلا در سال آینده کردند.

در خیل عزاداران سربندهای متعددی با نوشته های لبیک یا حسین، حب الحسین یجمعنا ،  جامانده ام ، شوقُنا کربلا ،  هیهات من الذله چشم می خورد.

چهار موکب به نیت امام حسین(ع) در مسیر پیاده‌روی از میدان حضرت ابالفضل عباس(ع)، بلوار پاسداران تا تپه نورالشهدای اردکان راه‌اندازی و موکب و ایستگاه صلواتی نیز ادارات و نهادهای مختلف شهرستان برپا شده است.

آیین های عزاداری اربعین حسینی شب گذشته نیز با حضور جمع زیادی از شیفتگان و دلدادگان اهل بیت (ع) در مساجد و حسینیه ها و سایر مکان های مذهبی شهرستان برگزار شده بود.

در این مراسم مذهبی آحاد مردم سپیدان به ویژه جوانان و نوجوانان با شور خاصی در مجالس مرثیه سرایی و روضه خوانی شرکت کرده و در این مصیبت عظیم اشک ماتم ریختند.

در آیین های سوگواری، سخنرانان با بیان روایاتی از قیام خونین عاشورا و اهداف نهضت امام حسین (ع)، عبرتهای عاشورا را به مردم گوشزد کرده و مداحان نیز به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.
پخت غذای نذری به تعداد 2500 پرس غذا و توزیع بین زائرین شهدای گمنام و عزاداران اباعبدالله حسین(ع) از دیگر برنامه های پیاده روی امروز بود.

لازم به یادآوری است همایش جاماندگان حسینی به ابتکار سپاه ناحیه سپیدان و برای نخستین بار با این عظمت در شهرستان سپیدان برگزار گردید.

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر: