جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۲۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
در نشست صمیمی رییس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان فارس با فرمانده ناحیه سپاه بقیه الله (عج) شیراز مطرح شد؛
در نشست صمیمی رییس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان فارس با فرمانده ناحیه سپاه بقیه الله (عج) شیراز پیرامون مسائل و موضوعات علمی و مدیریت علمی ناحیه به صحبت و گفتگو پرداختند.

به نقلاز  خبرگزاری علم و فناوری در شیراز؛ در این نشست که به میزبانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله ( عج ) صورت پذیرفته بود در ابتدا گوشه هایی از اقدامات صورت گرفته در زمینه علمی و پژوهشی در سطح ناحیه بقیه الله ( عج ) در شش ماه گذشته توسط برادر بسیجی محمد رحمانی مدیرعلمی ناحیه مطرح شد.

سرهنگ مجید علیپور فرمانده ناحیه بسیج سپاه بقیه الله ( عج ) با اشاره به دیدار امسال مجمع فرماندهان سپاه با فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری بیان کرد: امام خامنه ای ( مدظله العالی ) مدت هاست پیرامون مسئله علم و دانش تاکید دارند لیکن در این دیدار به طور خاص و ویژه نسبت به ضرورت توجه به علم و پژوهش سفارش نمودند و این یک رسالت برای فرماندهان رده های سپاه تلقی خواهد شد.

امروز خدمات مجموعه بسیج به مردم باید در راستای اقدامات علمی باشد، باید هفته بسیج سراسر از نمایشگاه دستاوردهای علمی بسیج و سپاه برای مردم و ملت ایران باشد. مقوله علم و دانش از موضوعات پر اهمیت و دارای اولویت است و در بدنه بسیج باید بیش از پیش تنیده شود.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بقیه الله ( عج)  در این نشست گفت : امروز خدمات مجموعه بسیج به مردم باید در راستای اقدامات علمی باشد، باید هفته بسیج سراسر از نمایشگاه دستاوردهای علمی بسیج و سپاه برای مردم و ملت ایران باشد. مقوله علم و دانش از موضوعات پر اهمیت و دارای اولویت است و در بدنه بسیج باید بیش از پیش تنیده شود.

سرهنگ علیپور اذعان داشت: سهمیه ابلاغی برای پایگاه علمی هر ناحیه یک پایگاه در نظر گرفته شده است لیکن با توجه اعتقاد شخصی بنده به ضرورت تقویت گفتمان علمی و جذب متخصصان در بدنه بسیج و البته ظرفیت بسیار بالای این ناحیه، تاکنون با جلسات برگزار شده با حوزه های مقاومت تابعه ناحیه مقرر گردیده است که هر حوزه یک پایگاه علمی داشته باشد که این هدف تاکنون محقق شده و 9 حوزه مقاومت بسیج این ناحیه با معرفی پایگاه های مستعد و توانمند خود برای تبدیل به پایگاه بسیج علمی اعلام آمادگی داشته اند.

 

رییس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان فارس نیز در این نشست ضمن تشکر از نگاه ویژه مجموعه فرماندهی ناحیه بقیه الله ( عج ) به مدیریت علمی، پژوهشی و فناوری و همچنین عملکرد مناسب این ناحیه در شش ماه گذشته اذعان داشت : بحمدالله در موضوع خبرنگاری علمی،  ناحیه بقیه الله ( عج ) با کسب بیشترین امتیاز در سطح استان در رتبه اول قرار گرفته و همچنین برگزاری دوره های توانمند سازی مدیران علمی که جز ابتکارات این ناحیه بشمار می رود نیز بعنوان طرح الگوی موفق به سازمان علمی، پژوهشی و فناوری کشور ارائه گردیده است.

احمد رضا قاسمی ضمن اشاره به ظرفیت مناسب این ناحیه در ایجاد مرکز رشد علمی  در ادامه گفت : بزرگترین مشکل امروز جوانان کشور ما اشتغال و بیکاری است و یکی از راه های برون رفت از این بحران می تواند اعتماد به جوانان نخبه و حمایت از آنان در مراکز رشد علمی و در نهایت تبدیل شدن آنان به شرکت های دانش بنیان می باشد که از این طریق هم مشکل اشتغال خودشان مرتفع می گردد و همچنین از خدمات دهی این شرکت ها افراد بیشمار دیگری نیز مستقیم و غیر مستقیم اشتغال خواهند یافت.

پایگاه های علمی باید نقش مشاور و نظریه پرداز و مشورت دهنده در موارد و مسائل و پیش آمد های تخصصی در سطح سپاه و ناحیه را ایفا نمایند و این خود نقش آفرینی مهم و بزرگی است.

و در پایان رییس سازمان بسیج علمی فارس گفت : یکی از نقاط ضعف برخی جوانان و نوجوانان عدم خودباوریست، عدم اعتماد به نفس و نداشتن عزت نفس می باشد، اگر این نقصان برطرف گردد شاهد شکوفایی و بروز استعداد های شگرفی خواهیم بود و برای حل این مسئله نیز برنامه هایی تدوین کرده ایم با عنوان هر پایگاه یک مشاور که این مشاور در زمینه های تحصیلی، خانوادگی و شخصی بتواند مسائل احتمالی روحی را با برگزاری جلسات مشاوره برطرف نموده و زمینه را برای رشد و تعالی شخص مهیا سازد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: