آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۲۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز:
سرهنگ زارعی گفت: بسیج امروز یک سازمان یا یک نهاد یا یک شخصیت حقوقی و حقیقی نیست بسیج به برکت خون شهدایش شناخته می‌شود.
وی گفت: هفته بسیج یاد آور خاطرات بسیاری در اذهان مردم ایران است. خاطراتی که رابطه مستقیم با حیثیت و آبروی یک ملت و سرزمین دارد
.

به گفته وی، دفاع مقدس آیینه تمام نمای فداکاریها و رشادتهای بسیجیان است آنانی که لشگر مخلص خدا بودند و چه خالصانه قدم در میعادگاه عشاق گذاشتند.

زارعی، بسیجی بودن را یک افتخار بزرگ دانست؛ چرا که در وصف بسیج همان بس که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز فرمودند: بسیجی یعنی علی(ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود. پس پیرو علی(ع) بسیجی واقعی است کسی که علوی باشد در همه زمینه ها و در وصف بسیجیان مخلص. همین جمله فرمانده دلیر سپاه توحید شهید حاج محمدابراهیم همت بس است که فرمود :من خاک پای بسیجیها هم نمی شوم. و این است جایگاه بسیجیان واقعی در عالم.

این فرمانده نظامی در ادامه اظهار داشت: اما بسیج امروز یک سازمان یا یک نهاد یا یک شخصیت حقوقی و حقیقی نیست بسیج به برکت خون شهدایش شناخته می شود.

زارعی معتقد است که بسیج، یک فرهنگ، گفتمان و یک ایدئولوژِی اصیل در جهان بشریت است و حد و مرز نمی شناسد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز ادامه داد: بسیجی ثبت نام ندارد، بسیجی بودن به ویژگی های والای اخلاص و تقوا بستگی دارد ودر یک کلام بسیجی یعنی پیرو ولایت و مزین به نور رهبر. بسیج از بطن مردم است و جنبشی خودجوش و مردمی است که تفاوتی اساسی با دیگر جنبش ها دارد و آن عدم عدول از ارزشهای اولیه و اتکا به نیروی مردمی است.

وی تصریح کرد: بسیج، امروز در همه عرصه ها حضوری جهادگونه دارد هرکجا نیاز احساس شود بسیج اولین ارگان است. همیشه بسیج پیشرو بوده است و خار چشم دشمنان بسیج در مسائل سیاسی و جناح بندی ها ، صف بندی ها وارد نمی شود ولی در عین حال آگاه است و بصیرت در ان یک اصل است دوست را از دشمن می شناسد و اسیر خواسته های گروهی نمی شود بسیج پشتیبان ولایت فقیه و پیرو رهبر است و لا غیر.

وی از بسیج نیز به عنوان یک حرکت منسجم و منطبق با نیاز‌های تمام زمان‌ها نام برد و گفت: بسیج نیرویی کارآمد، تاثیرگذار در تمام عرصه‌هاست.بسیج، صدای صلابت است و سمبل صبوری،اسوه صالحان است و آموزگار صابران.

زارعی با بیان اینکه بسیج نماد و مظهر عظمت ایران اسلامی است، بیان کرد: حضور تاثیرگذار بسیج بعد از پیروزی انقلاب تا کنون به ویژه در دوران دفاع مقدس بسیاری از دسیسه‌های دشمنان را نقش برآب و به فرصتی برای رشد و بالندگی و اقتدار بیشتر کشور تبدیل کرده است

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) با بیان اینکه رسانه‌ها در تعمیق و توسعه تفکر و فرهنگ بسیجی نقش‌آفرین هستند، از برگزاری بیش از 300 عنوان برنامه در هفته بسیج خبر داد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری نشست‌های روشنگری، کارگاه تحکیم بنیان خانواده، برگزاری کارگاه فرزند پروری، نشست روشنگری فرهنگی انقلابی، نشست تربیتی اخلاقی، برگزاری طرح چهره به چهره، تجلیل از بسیجیان نمونه، غبارروبی گلزار شهدا، نشست پیشگیری از اعتیاد، پیاده روی و کوهپیمایی بسیجیان، نشست تحکیم بنیان خانواده ، نشست ازدواج آسان برای فرزندان(پسران و دختران) ، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ویژه برنامه‌های هفته بسیج و ... از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

سرهنگ زارعی با اشاره به نقش بسيج در مهار فتنه 98 گفت: بسیج یکی از نهادهای مهم و سنگر اصلی دفاع از نظام مقدس اسلامی است و از موهبتهای انقلاب اسلامی نیز همین بسیج و روحیه استقامت،روحیه جهادی و پایمردی بسیج است.

وي ولایت پذیری و دشمن شناسی بسیجیان را یکی از عوامل موفقیت بسیجیان در فتنه 98 ارزيابي كرد و گفت: مهمترین نهاد یا قشری که حاضر به فداکاری و دفاع فکری و فرهنگی و حضور فیزیکی در دفاع از انقلاب اسلامی و مبارزه با فتنه 98 بود بسیج است.

زارعی نقش بسیج در تامین استقلال و احیای هویت فرهنگی و عزت ملی و تامین منافع ملی و خنثی سازی نقشه های دشمن در فتنه 98 را بی بدیل عنوان كرد و گفت: دشمنان نظام سعی داشتند با ایجاد اختلاف بین ارکان نظام ونیروها ونهادهای مختلف کشور ونیز دامن زدن به اختلافات بین مردم، نظام اسلامی را با چالش جدی مواجه کنند که حضور مردم بسیجی کشور و بسیج مردمی و نظامی کشور توانست مانع از اختلاف و تفرقه بیشتر بین مردم و سوء استفاده بیشتر دشمن از حوادث سال 98 شود.

زارعی در اين رابطه افزود: امروز هم بسیج اگر احساس کند که منافقان و دشمنان نظام قصد نفوذ در عرصه های تصمیم گیر و نفوذ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دارند به جد با انها مقابله می کند و پیش از اینکه فتنه دیگری اتفاق افتد نقشه ها و اهداف انها را خنثی خواهد کرد واین میسر نمی شود مگر با روحیه ایمان وعشق به خداوند و ولایت و داشتن روحیه فداکاری و سخت کوشی و روحیه علمی و داشتن تحلیل صحیح از شرایط و  بصیرت .

زارعی با اشاره به حضور عناصر فتنه در دستگاه هاي دولت و پروژه نفوذ در عرصه هاي سياست خارجي و فرهنگي كشور گفت : فتنه گران و جریان نفوذی و وابسته به دشمنان منطقه ای وفرامنطقه ای کشور سعی جدی داشته ودارند تا به انحراف و تحریف سیاستهای داخلی و خارجی کشور بپردازند.


نام:
ایمیل:
* نظر: