گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
با حضور رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس؛
با حضور سلیمان مهدوی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، جلسه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر شهرستان سپیدان در سالن جلسات سپاه ناحیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان، جلسه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر شهرستان سپیدان با حضور سلیمان مهدوی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان؛ حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولین ادارات و اعضای شورای تأمین شهرستان در سالن جلسات سپاه ناحیه سپیدان برگزار شد.

مهدوی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در این جلسه به تشریح نقش سازنده امر به‌ معروف و نهی از منکر و تاثیر آن در اصلاح وضعیت جامعه پرداخت و بر لزوم فعالیت تشکیلاتی منظم جهت هماهنگی هر چه بیشتر معروف و پیشبرد فعالیت های این حوزه مهم دینی و فرهنگی تاکید کرد.

مهدوی، آشنایی با مراتب و قواعد امر به‌ معروف را از مهم‌ترین ویژگی‌های آمران به معروف در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم در راه اصلاح جامعه گام برداریم، باید در مرتبه نخست از خودمان شروع کنیم و اگر در این زمینه به کاری که انجام می دهیم، اعتقاد نداشته باشیم، اثر بخش بخش نخواهد بود.


مهدوی همچنین خاطر نشان شد: مهمترین معروف ،حفظ نظام است که همه دستگاه ها در این خصوص باید با هم متحد شوند و به حقوق مردم احترام گذارند تا از بروز فتنه جلوگیری به عمل آید، همچنین امربه معروف و نهی از منکر زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) است و در این راستا باید مردم را بازرس و ناظر بر مردم قرار دهیم و این امر باعث می شود که ریشه خیلی از گناهان در جامعه خشکانده شده و مقدمات ظهور فراهم گردد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس از عدالت به عنوان بهترین معروف دینی در جامعه نام برد و بیان کرد: همگی ما وظیفه داریم در هر جایگاهی که هستیم، عدالت را در حیطه کاری خودمان جاری کنیم و در انجام وظایفی که بر عهده داریم به خوبی عمل کنیم.

مهدوی اظهار داشت: ترویج این فریضه باعث اصلاح جامعه و دوری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی می شود و همگی ما وظیفه داریم در کنار ادای تکلیف سازمانی، به تکلیف دینی و انقلابی خود که همان پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است عمل کنیم.

مهدوی همچنین، امر به‌ معروف و نهی از منکر را یک وظیفه شرعی و واجب دینی برشمرد و اظهار داشت: وجود آیات و روایات متعددی در این خصوص، نشانگر اهمیت و جایگاه والای این فرضیه دینی در تعالیم دین اسلام است و در اهمیت این موضوع همین بس که امام حسین(ع) هدف از قیام خود را برپایی امر به معروف و نهی از منکر در میان امت اسلامی بیان کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ترغیب مردم و مسئولین جهت اجرای این واجب دینی در جامعه با تاکید بر تذکر لسانی را عمده ترین وظیفه ستاد های امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و عنوان کرد: فعالیت در این حوزه محدود به افراد یا تشکیلات خاصی نیست و می تواند آحاد مختلف مردم جامعه را در بر بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح چگونگی شکل گیری ستاد «امر به معروف و نهی از منکر» و سلسه مراتب تشکیلاتی آن در کشور و استان پرداخت و بر لزوم آشنایی و رعایت اصول و مراتب انجام این فرضیه واجب دینی در جامعه تاکید کرد.

در ادامه جلسه، جمعی از مسئولین ادارات و دستگاه های مرتبط امر گزارشی از اقدامات و فعالیت های خود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ارائه کردند و در پایان، راهکارهای چگونگی گسترش امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان سپیدان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین به ارائه دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند.

تمدید حکم حجت الاسلام موسوی انور و همچنین حکم سرهنگ جعفری در راستای احیای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان سپیدان حسن ختام این برنامه بود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: