کد خبر: ۱۲۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
تفاهم نامه
حمایت بانک قرض الحسنه مهرایران از صندوق های قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا/تفاهمنامه همکاری برای توانمندسازی اقشار آسیب پذير جامعه، و حمايت از صندوق هاي قرض الحسنه مردم يار و اشتغال زا، ميان دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران و دكتر محمد زهرايي رييس سازمان بسيج سازندگي امضاء شد.

                          انعقاد تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی کشور و صندوق قرض الحسنه مهر ایران
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی ، صبح  اول دی ماه مراسم انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان بسیج سازندگی کشور و صندوق قرض الحسنه مهر ایران با موضوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از صندوق های قرض الحسنه مردم یار و اشتغالزا صورت گرفت، دکتر زهرایی رییس سازمان بسيج سازندگي در این مراسم بيان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبري فرمودند، منطق بسيج تبديل آسيب ها و تهديدها به فرصتي براي رشد و بالندگي است. وی افزود: ما در بسیج سازندگی سه ماموریت داريم که اولين آن شبکه سازي گروه هاي جهادي است، امروزه حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ جهادگر جغرافيا محور و ۱۳ هزار گروه پايگاه محور در حال خدمت رساني به مردم هستند. از دل گروه هاي جهادي، گروه هاي اقتصاد محور تشکيل مي دهيم و با آموزش هاي لازم آنان را توانمند مي کنيم.


انعقاد تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی کشور و صندوق قرض الحسنه مهر ایرانرییس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به مردمي کردن محورهاي اقتصادي و توجه به اقتصاد مقاومتي اظهارداشت: در يک سال و نيم گذشته ۱۵ هزار صندوق قرض الحسنه مردم يار و اشتغال زا در کشور راه اندازي شده است. وی افزود: این صندوق ها بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر عضو دارند و به صورت متوسط گردش حساب این صندوق ها به ۱۷۰ میليارد تومان مي رسد. دکتر زهرایی ادامه داد: این صندوق ها تا کنون بالغ بر ۴۵ هزار فقره وام از منابع مردمی پرداخت و ۲۷ هزار شغل ایجاد کرده اند. رییس سازمان بسیج سازندگی تصريح کرد: پيش بيني مي کنيم تا پايان سال ۹۸ نزديک به ۲۰۰۰ صندوق و در سال آتي نيز بالغ بر۶هزار صندوق از حمايت هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران استفاده نمايند.

در این مراسم دکتر اکبری مدیر عامل صندوق قرض الحسنه مهر ایران نیز بيان داشت: بر اين اساس ۱۵ هزار صندوق قرض الحسنه مردم يار و اشتغال زا مي توانند از ظرفيت حمايتي بانک قرض الحسنه مهر ايران استفاده كنند. وی افزود: این صندوق ها بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر عضو فعال دارند که در صورت افتتاح حساب در شعب این بانک و تمرکز بخشی از گردش مالي خود مي توانند از تسهيلات قرض الحسنه براي اشتغالزايي و کارآفريني بهره مند شوند. دکتر مرتضی اکبری اظهارداشت: این همکاری در راستاي توانمندسازي اقشار آسيب پذير جامعه، کمك به ترويج فرهنگ تعاون و همياري در سطح كشور، حمايت از صندوق هاي قرض الحسنه روستايي و محله هاي شهري با ارائه انواع خدمات بانكي و همچنين بستر سازي منابع خرد و به كارگيري آن به منظور توسعه كسب و كار در سطح روستاها و محله هاي شهري آغاز شده است.


انعقاد تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی کشور و صندوق قرض الحسنه مهر ایرانوی افزود: راهبری، توسعه و حمایت از صندوق های قرض الحسنه مردم يار و اشتغال زا و پرداخت تسهيلات قرض الحسنه در قالب انعقاد تفاهمنامه هاي حمايتي و اعتبار در حساب جاري از محورهاي اين تفاهمنامه است. دکتر مرتضی اکبری ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه هر یک از صندوق هاي قرض الحسنه روستايي و محله هاي شهري وابسته به سازمان بسيج سازندگي مي توانند با افتتاح حساب در شعب بانک قرض الحسنه مهر ايران به هر يك از اعضاي خود در قالب طرح هاي حمايتي و اعتبار در حساب جاري، تسهيلات قرض الحسنه پرداخت نمايند. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطرنشان ساخت: تسهیلات پرداخت شده بدون سود و تنها در قبال اخذ کارمزد ۴ درصد و در اقساط ۳۶ ماهه است و هیات امناي صندوق هاي قرض الحسنه وظيفه دارند تا اعضاي صندوق هاي مذبور را به منظور دريافت تسهيلات با رعايت ضوابط و مقررات مربوطه به بانک معرفي کنند.

دکتر مرتضی اکبری تصریح کرد: در دو سال گذشته با موافقت هیات مديره روند پرداخت تسهيلات از معيشت به اشتغالزايي و حمايت از کارآفريني تغيير كرده است. وی افزود: وضعیت اشتغال در کشور نیازمند توجه بیشتري است و در اين راستا نياز است تا با استفاده از ظرفيت هاي موجود و پرداخت هاي خرد به ايجاد کسب و کارهاي پايدار کمك كنيم. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: باید توجه داشته باشیم که اين پرداخت ها به گونه اي باشد تا هزينه هاي مضاعفي را به استفاده کنندگان آنها تحميل نکند از اين رو پرداخت وام هاي قرض الحسنه مي توانند به حوزه هاي اشتغالزايي و كارآفريني و توانمندسازي نيازمندان كمك شايسته اي داشته باشد. شایان ذکر است، در پایان تفاهمنامه مذکور میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و سازمان بسيج سازندگي به امضاء رسيد.

لینک خبرصدا و سیما: http://sazandegi.ir/node/11054
نام:
ایمیل:
* نظر: