گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
معاون بسیج مساجد و محلات سپاه سپیدان:
معاون بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه سپیدان گفت: مسجدمحوری، رویکرد و هدف اصلی بسيج مساجد و محلات است.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان، سرهنگ پاسدار حسین زبردست معاون بسیج مساجد و محلات ناحیه سپیدان در نشست قرارگاه مسجد محوری سپاه ناحیه گفت:  هدف تشکیل این قرارگاه پویایی مساجد و تعامل نمازگزاران و پایگا های مقاومت و هیئت امنا است.

وی به کارکردهای مهم مسجد اشاره و بیان کرد: امام راحل که فرمودند مسجد سنگر است در واقع پویایی مساجد در هر زمان و منطقه را مد نظر داشتند.

زبردست با اشاره به لزوم تعامل ارکان مسجد یعنی امام جماعت ،هیئت امنا و پایگاه مقاومت گفت: اگر در هر مسجدی یکی از ارکان هماهنگی و تعامل نداشته باشند مسجد به هدف خویش نمی رسد .

وی افزود: تمامی تلاش ما برای ایجاد هماهنگی و همدلی در مساجد آنگونه که مقام‌معظم رهبری در روز جهانی مسجد در پیامشان صادر فرمودند مصروف می گردد.

وی یادآور شد:حضور جوانان و نوجوانان در پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات که محل آن مساجد است در حال حاضر بر پایه مسجدمحوری است که با بهره‌گیری واستفاده بسیجیان از مراسمات مذهبی، فضایل اخلاقی، نماز جماعت، ذکر، دعا وتوسل بتواند جایگاه و نقش اصلی خود را در دل جامعه ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از مسجدمحوری، استفاده بسیج از ظرفیت مسجد برای تقویت بنیه معنوی بسیجیان و از طرفی دیگر، فعال کردن کارکردهای مساجد و تاثیرگذاری مسجد فعال، پویا و تراز انقلاب اسلامی بر فضای اجتماعی جامعه است تا مسجد بتواند محل رجوع مردم در زمینه‌های عبادی، حقوقی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... باشد و مردم، مسجد را به عنوان یک پایگاه مردمی بدانند.


معاون بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه سپیدان با اشاره به ساماندهی بسیجیان در گروه‌های مختلف باتوجه به نیازها و فعال نمودن کارکردهای مساجد خاطرنشان کرد: گروه‌های قرآنی محله باتوجه به ظرفیت محله، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن را به مردم محله ارائه می‌دهند وگروه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی باتوجه به نیاز مردم محله و در حد توان و ظرفیت مسجد اقدام به کمک مردم محله در زمینه‌های مختلف ازجمله زیباسازی محله، تعمیر خانه نیازمندان، شناسایی و کمک به نیازمندان و... می‌کنند. البته نیاز است که سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در کنار بسیج باشند و مشارکت بیشتری برای رفع مشکلات و خدمات‌رسانی به اهالی داشته باشند.


زبردست گفت: طرح شهید بهنام محمدی که به نام شهید ۱۳ ساله دانش آموز نامگذاری شده است؛ طرحی که مدرسه، بسیج و خانواده را با هم پیوند می‌زند و این طرح حدود ۱۰۰ مسجد را دربر می‌گیرد و در این طرح سه نفر از بچه‌های مسجد که در زمینه‌های علمی، فرهنگی و تربیتی و ... ممتاز هستند باهمکاری آموزش پرورش شناسایی شده و در دل مدارس می‌روند و به مدرسه جهت پرورش معنوی دانش‌آموزان کمک می‌نماید و اگر جشن تکلیف، مراسم  اعتکاف، کلاس‌های تقویتی تحصیلی و ... باشد؛ این برنامه‌ها در مسجد با محوریت امام جماعت برگزار می‌شود و باعث جذب دانش‌آموزان به مسجد می‌شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: