گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
از سوی معاونت بهداری سپاه سپیدان؛
همزمان با دهه فجر کارگاه آموزشی تغذیه سالم و مبارزه با بیماری های ویروسی در سپاه سپیدان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان؛ صبح امروز دوشنبه مورخ 98/11/14 و همزمان با دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی، کارگاه آموزشی تغذیه سالم و مبارزه با بیماری های ویروسی با حضور کارشناس تغذیه و متخصص بیماری های ویروسی مرکز جامع سلامت درمانگاه رئیسی سپیدان در حسینیه شهید حاج قاسم سلیمانی ناحیه برگزار شد.

در این کارگاه، مباحثی همچون تاثیر تغذیه سالم بر سلامت، معرفی تغذیه های سالم، تغییر سبک زندگی به زندگی ایرانی اسلامی و رعایت اصول پیشگیری با استفاده از تغذیه مورد تشریح قرار گرفت.

خانم جلوداری با اشاره به تاثیر استفاده از میوه و سبزیجات در زندگی روزمره، اهمیت تغذیه سالم را مورد توجه قرار داد و گفت: کارگاه آموزشی تغذیه سالم و آشنایی با بیماری های غیر واگیر با هدف ارتقای سلامت پرسنل سپاه سپیدان در این ناحیه برگزار شد.

کارشناس تغذیه درمانگاه رئیسی سپیدان، به بررسی نحوه تغذیه سالم خانواده ها، ممنوعات و مضرات مصرف غذاهای آماده نمک و چربیها و یک رفتار تغذیه خوب به همراه مصرف میوه و سبزیجات که زمینه را برای یک زندگی سالم و با نشاط فراهم می نماید پرداخت.

خانم جلوداری گفت: افراد بایستی در مصرف غذاهای پر چرب و پر نمک و غذاهای آماده کنسرو شده نظیر فراورده های گوشتی و همچنین درمصرف لبنیات پرچرب و مواد قندی زیاده روی ننمایند تا به بیماریهای قلبی و عروقی و افزایش فشار خون، انواع سرطان و بیماریهای غیر واگیر مبتلا نشوند.

وی با اشاره به آمارهای مرگ و میر و عوارض ناشی از  تغذیه ناسالم در میان جامعه خاطر نشان کرد: خانواده ها بایستی بمنظور کاهش مصرف نمک نمکدان را از سر سفره حذف نمایند.

در ادامه دکتر زارع متخصص بیماری های عفونی درمانگاه رئیسی سپیدان، ضمن ارائه تاریخچه ی این نوع بیماری ها به بیان راهکارهاي مقابله و درمان بیماری هایی همچون ویروس کرونا پرداخت. 

زارع در خصوص این بیماری، راههای انتقال، نحوه مراقبت از موارد مشکوک، نمونه گیری و ارسال نمونه، رعایت اصول بهداشت فردی و محیطی و...آموزش های لازم را به حاضرین در کارگاه ن ارائه نمودند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: