جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۵۶:۴۸
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
فرمانده سپاه لارستان در مصاحبه با میلاد لارستان
فرمانده سپاه لارستان از امدادرسانی 270 نفر از نیروهای سپاه و بسیج لارستان در مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سپاه لارستان،فرمانده سپاه لارستان در مصاحبه با میلاد لارستان پیرامون آخرین اقدامات این نهاد انقلابی همگام با سایر ارگان ها در مواجهه با کرونا ویروس گفت: بیش از ۷۰ نفر از بسیجیان در حوزه استخراج ژل ضدعفونی به صورت مستمر در حال فعالیت بوده و بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای بسیج  و سپاه نیز به صورت شبانه روزی در جاده های منطقه به کمک رسانی مشغول اند. جاهدی اظهار داشت:

۱) در مواجهه با کرونا فعالیت در چندین حوزه را در دستور کار قرار داده ایم

با توجه به شروع ویروس کرونا در شهرستان و تصمیم کارگروه مبارزه با بیماری کرونا تصمیم گرفته شد تا مجموعه بزرگ بسیج در راستای مقابله با بیماری همچون همیشه به خدمت رسانی مردم بپردازد. لذا چند فعالیت مختلف به موازات هم تعریف شده و  در حد بضاعت و چه بسا فراتر از آن تیم سپاه و بسیج پای کار آمده است.

 ۲) با توجه به کمبود نیروی مرکز بیماری واگیر دانشکده علوم پزشکی، ۷۰ نفر بسیجی منطقه به استخراج آلوئه ورا کمک کردند.

از اقدامات صورت گرفته میتوان به کمک رسانی  به شبکه بهداشت و دانشکده علوم پزشکی جهت تهیه ژل های ضد عفونی اشاره کرد‌. با تحقیقاتی که کارشناسان مرکز بیماری های واگیر دانشکده داشتند با ترکیب مواد آلوئه ورا با مواد ضد عفونی کننده مانند الکل می توان اقدام به تهیه این ژل ها نمود. بر همین اساس با توجه به نیروی کمی که در مرکز بیماری های واگیر در اختیار بود از مجموعه بسیج و جهادگران آن با جمع آوری آلوئه ورا از مردم و همچنین حضور در صحنه بسیجیان برای کمک استفاده شد تا این ژل ها بنا به ضرورت در اختیار مردم و کادر درمانی قرار داده شود. در همین راستا بیش از ۷۰ نفر از بسیجیان مشغول به فعالیت در استخراج ژل از برگ آلوئه ورا شدند.

۳) یکی از صنعتگران شهرک صنعتی دستگاه های استخراج آلوئه ورا را تامین نمود. خیرین هم پای کارند

بخش دیگر کار نیز ساخت محلول ضدعفونی مدنظر بود که با هماهنگی کارشناسان شبکه بهداشت در چند روز اخیر در مکانی که مورد تایید بود توسط بسیجیان کلید خورده و در حال انجام است.  البته در این راستا یکی از صنعتگران که نیت خیری داشتند دستگاه های صنعتی خود در شهرک صنعتی را در اختیار بسیجیان قرار دادند که استخراج  ژل از آلوئه ورا با  سرعت بسیار بالاتری انجام شود. لازم به ذکر است  در بحث تولید و تهیه مواد ضد عفونی خیرین نیز کمک شایانی نموده اند و شهرداری و آتش نشانی هم نسبت به در اختیار گذاشتن مواد لازم کمک های داشته اند .

۴) با ۲۲ چرخ خیاطی در لار، جویم و عمادده مشغول تولید ماسک بهداشتی هستیم

بحث دیگر تولید ماسک است. از بین کارآفرینان بسیج سازندگی که دارای کارگاه خیاطی بودند نسبت به تولید ماسک اقدام کردیم که هم اکنون ۵ چرخ خیاطی در لار و ۷ چرخ خیاطی در جویم و ۱۰ چرخ خیاطی در عمادده با کمک مجموعه بسیج در حال تولید ماسک هستند.  البته جهت جویم و لار تامین پارچه و مواد اولیه توسط مجموعه بسیج با کمک خیرین صورت گرفته است و خواهران بسیجی نیز بصورت خودجوش پای کار آمده اند و تولید ماسک مینمایند.

۵) ماسک های تولیدی به حدنصاب بالا برسد توزیع عمومی خواهیم داشت

منتظر هستیم که تعداد ماسک ها به حد نصاب بالایی برسد و با هماهنگی و بنا به ضرورت شروع به توزیع بین مردم نماییم. تعداد خیاطان ما حدود بیست نفر بوده اند هستند اما با فراخوانی که اعلام کرده ایم تعدادی نیز با در اختیار قرار دادن وسایل و امکانات لازم و همچنین آموزش افراد از خانه خود اقدام به تولید ماسک مینمایند. قطعا قبل از توزیع ماسک ها آنها را استریل خواهیم نمود که نکات بهداشتی نیز رعایت گردد.

۶) ۲۰۰ بسیجی در کمپ های ورودی لار-جهرم ۲۴ ساعته مشغول به خدمت اند
مورد دیگر کمک به آگاه سازی مردم از طریق توزیع بروشور در مساجد و اماکن مختلف، ضد عفونی کردن مساجد و معابر و اماکن عمومی بوده است. در ورودی شهر نیز تعدادی از بسیجیان در کمپ استقرار پزشکی فعالیت دارند و از ماشین های ورودی به شهر تست کرونا گرفته و ماشینها را نیز ضد عفونی نیز مینمایند. در جاده لار جهرم بسیجیان بصورت ۲۴ ساعته با توجه به آموزش هایی که برای حدود ۲۰۰ نفر صورت گرفته است بصورتی برنامه ریزی شده در کمپ های مشخص جهت تست کرونا حضور دارند. ما آمادگی خود را تا ریشه کن شدن این بیماری اعلام مینماییم و اقدامات بعدی را نیز صورت خواهیم داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: