پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۱۲:۱۳
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
نشست خبری فرمانده سپاه لارستان
فرمانده سپاه ناحیه لارستان و جانشین ستاد رزمایش بزرگ همدلی مردم لارستان از شناسایی ۱۲۰۰۰ خانوار به عنوان جامعه هدف ارائه بسته حمایتی در شهرستان لارستان خبر داده و اظهار داشت: ۲۳۰۰ نفر نیز در این روزهای کرونایی شغل خود را از دست داده اند که نیازمند همیاری گسترده تری می باشند. وی گفت: اداره دارائی قول مساعد داده که شرکت ها و بنگاه های اقتصادی که کمک های خود را به سمت ستاد بیاورند از معافیت مالیاتی بهره مند خواهند شد.

نخستین نشست خبری جانشین ستاد رزمایش بزرگ همدلی لارستان  روز گذشته در محل سپاه ناحیه لارستان برگزار شد.

    *ستاد همدلی لارستان را با رمز مولای متقیان در لارستان ایجاد نمودیم

 در ابتدای این نشست سرهنگ جاهدی فرمانده سپاه ناحیه لارستان با اشاره به  بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش گسترده در کشور در جهت کمک و همدلی مومنانه به نیازمندان (به دلیل شیوع بیماری کرونا) اظهار داشت: بر همین اساس ستادی در لارستان  به ریاست امام جمعه شهرستان  و جانشینی فرماده سپاه ناحیه مقاومت با رمز این ستاد یا علی ابن ابیطالب شکل گرفته و ذیل این ستاد دبیرخانه هایی قرار دارد که کمک حال مجموعه سپاه هستند.

   * ۳ گروه اصلی جامعه هدف کمک رسانی اند

جاهدی افزود: با بررسی های صورت گرفته توسط ارگان های مرتبط با حوزه نیازمندان و نیز شاغلان بیکار شده می توان ۳ گروه نیازمند و آسیب دیده از کرونا را مدنظر قرار داد که عبارتند از : گروه تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی. گروه مربوط به کسب و کارهایی که بدلیل شیوع کرونا تعطیل شده اند که صنوف مختلفی را شامل می شوند و اغلب از کسب و کارهای خرد هستند و نهایتا گروهی  که مهمترین جامعه هدف ماست و  کارگرانی را شامل می شود که در هیچ کجا نامشان ثبت نشده است و بیمه نیز نبوده اند اما بنا به تعطیلی مشاغل به آنها زیان وارد شده است.

    *در حال وارد کردن اسامی در نرم افزار مربوطه هستیم

جانشین ستاد رزمایش همدلی لارستان افزود:  شناسائی گروه سوم بدلیل اینکه نشانی از آنها در جایی ثبت نشده است توسط فرماندهان پایگاه های مقاومت در کل شهرستان و هیئت امنای مساجد و یاوران شورا صورت می گیرد. وی افزود: لیست تقریباً جامعی از سه گروه به مجموعه سپاه ارسال شده است که در حال وارد کردن این اسامی بنا به اولویت بندی در نرم افزار مربوطه هستیم. وی افزود: اهم اسامی خیرین و هم افرادی که قرار است به آنها کمک بشود در این نرم افزار بصورت محرمانه نام نویسی خواهند شد تا از ظرفیت همه استفاده گردد و پالایش نیازمندان بهتر صورت بگیرد.

   * با یک شماره حساب واحد سعی کنیم از کارهای تکراری جلوگیری کنیم

جاهدی با بیان اینکه این رزمایش چند روزی است کار خود را شروع کرده و بخشی از کمک ها بدست برخی نیازمندان رسیده است اظهار داشت : تاکید ما بر این است همه افراد در این کار خیر شرکت کنند و با دبیرخانه ستاد همکاری لازم را داشته باشند تا کارهای تکراری در شهرستان صورت نگیرد و فردی نیز از قلم نیافتد. مکان این ستاد حوزه سردار نجفعلی مفید شهرقدیم است که می توان اسامی و کمک های افراد به آنجا تحویل داده شود. وی بیان داشت: شماره حساب ۲۵۲۴۷۵۸۵۵۵۵۵۵۵۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۹۶۸۷۹۵۱۲ بنام کمک های مردمی در اختیار مردم قرار گرفته تا از این راه کمک های نقدی خود را جهت این کار خیر واریز نمایند. وی گفت: همین  شماره حساب واحد در اختیار پایگاه ها و ادارات نیز قرار دارد تا کمک های نقدی را جمع آوری نمایند.

 

   * مردم، امام جمعه شهرستان، خانوده راستی و بنیاد نیک اندیشان هاشمی چراغ اول را روشن نموده اند

 جاهدی در توضیح کمک رسانی صورت گرفته تاکنون اظهار داشت: از شروع کار رسمی رزمایش همدلی  دو روز  گذشته با اطلاع رسانی صورت گرفته تا الان مبلغ ۲۵ میلیون تومان بصورت نقدی توسط مردم واریز شده است و به تناوب این اتفاق در حال رخ دادن است.  جاهدی با بیان اینکه امام جمعه شهرستان نیز کمک ۲ میلیون تومانی خود را در به ستاد اهدا کردند اظهار داشت: خانواده راستی از خیرین همیشه در صحنه شهرستان ۲۰۰ کارت هدیه به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به ستاد اهدا کرده و همچنین بنیاد نیک اندیشان هاشمی زاده نیز ۱۱۰ کارت هدیه را به ستاد اهدا نموده اند.  وی ادامه داد: خیر بزرگواری که گفتند نامشان فاش نشود مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را تقبل کرده اند. وی گفت: ما نیز بصورت روزانه با توجه به کمک های مردمی نیازمندی ها را خریداری و بسته بندی کرده و در اختیار نیازمندان قرار می دهیم.

    * بنگاه ها با ارسال کمک به سمت ستاد همدلی از معافیت مالیاتی برخوردار شوند

جاهدی با بیان اینکه ارزش هر بسته بالغ بر ۱۵۰ هزار تومان می باشد و بر اساس لیست و اولویت بندی در اختیار نیازمندان قرار داده می شود گفت: قرارگاه مرکزی در حوزه سردارنجفعلی مفید مستقر بوده و  روزانه فعالیت هایشان را انجام می دهند. وی گفت: در ذیل مجموعه ستاد ادارات و نهادهائی عضو هستند و قرار است بر اساس ظرفیت های قانونی که در اختیار دارند به نفع ستاد اقدام نمایند. به عنوان مثال اداره دارائی قول مساعد داده که شرکت ها و بنگاه های اقتصادی که کمک های خود را به سمت ستاد بیاورند از معافیت مالیاتی بهره مند خواهند شد. بخشنامه این مهم طی یکی دو روز آینده به مراکز ابلاغ خواهد شد.

   * ۱۲هزار خانوار آسیب دیده از کرونا در لارستان و ۲۳۰۰ آسیب دیده شغلی اند

جاهدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تا الان طبق بررسی های صورت گرفته جامعه هدف ۱۲۰۰۰ خانوار آسیب دیده از جریان کرونا در تمام شهرستان است که اهل تشیع و تسنن و ایرانی و غیرایرانی را شامل می گردد و به همه این افراد قرار است کمک و بسته حمایتی داده شود.  وی گفت : بنا به آمارهای ارائه شده ۲۳۰۰ نفر نیز از شغل خود در این ایام بیکار و تعطیل شده اند و از کرونا آسیب دیده اند.

   * همه مشارکت کنند، تعداد خانوارهای آسیب دیده قابل توجه است

جاهدی ادامه داد: رزمایش فعلی نیاز به همدلی گسترده ای دارد زیرا کار بزرگی است و با کمک چند خیر محدود این اتفاق مهم رخ نخواهد داد. ما از همه بزرگواران از عموم مردم و خیرین و افرادی که در سالهای گذشته در ماه مبارک رمضان و شب های قدر کار خیر انجام می دادند اما امسال به دلیل کرونا از این اتفاق به دور هستند می خواهیم که کمک های خود را به سمت ستاد همدلی شهرستان هدایت نمایند؛ چون خانوارهای اسیب دیده رقم قابل توجهی را شامل می شوند. وی گفت: ما نیازمند همدلی همه گیر بین مردم و ادارات و نهادهای شهرستان هستیم.

   * کمک غیرنقدی هم دریافت می شود اما نقدی باشد بهتر است

وی در پایان اظهار داشت: افرادی هستند که سالهای گذشته خود در ماه رمضان کمک هایی می کردند اما امسال به این کمک ها نیازمند هستند و باید با همدلی به کمک این افراد شتافت.جاهدی گفت: کمک های غیر نقدی مردم و خیرین نیز دریافت می گردد اما بدلیل اینکه سعی کرده ایم با قیمت پائین تری اجناس را از عمده فروشان شهرستان تهیه نمائیم بهتر است که کمک ها بصورت نقدی دریافت شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: