جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۸:۰۳
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۲۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
سازماندهی 27گروه جهادی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا

به گزارش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارسنجان با حضور مدیران رسانه ها،خبرنگاران شهرستان وخبرنگاران افتخاری بسیج کنفرانس خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان برگزار شدو سرهنگ قادری فعالیتهای ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان را در زمینه های مقابله با ویروس منحوس کرونا و رزمایش مواسات،همدلی و کمک مؤمنانه تشریح کرد.

در ابتدای کنفرانس خبری جناب سرهنگ قادری با خیر مقدم به حاضرین ضمن اشاره به  حدیث معروف (نعمتان مجهولتان الصّحّة و الأمان) گفت موضوع ناامنی قبلا مشاهده شده بود و لی قدر سلامتی تا قبل از ورود ویروس کرونا خیلی ملموس نبود.

سرهنگ قادر ی با بیان اینکه جهت مقابله با ویروس کرونا نیازمند همکاری همه گروه ها ،تشکلها،دستگاههای دولتی ونهادهای انقلابی هستیم گفت:به محض ورود ویروس کرونا به شهرستان ارسنجان قرارگاه پدافند زیستی در سپاه ناحیه ارسنجان تا سطح پایگاهها برگزار شد و این قرارگاه در 6 محور شروع به کار کرد.

1-رفع آلودگی محیطی

در حوزه رفع آلودگی محیطی 1800 لیتر مواد ضدعفونی کننده هیپوکلرید سدیم تهیه وبین پایگاهها توزیع شد.دراین زمینه 27 گروه جهادی سازماندهی گردید و190 نفر از بسیجیان آموزش دیده بکارگیری شده و350 نقطه هدف شناسایی شد.

2-پیشگیری از بیماری کرونا

در حوزه پیشگیری، طرح ملی مبارزه با کرونا بعد از تفاهم نامه وزارت بهداشت با سازمان بسیج مستضعفین وتفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سپاه فجر استان فارس،تفاهم نامه ای بین ناحیه مقاومت بسیج  ارسنجان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارسنجان به امضاء رسید و بسیج در ایستگاههای غربالگری در ورودیهای شهرستان مستقر شد.همچنین در حوزه بهداشت محیط  اماکن ،مغازه ها،مراکز خدماتی،نانوایی ها،اغذیه فروشی ها  و... با همکاری بسیج وشبکه بهداشت بازرسی شد.در زمینه تأمین امنیت مجموعه شبکه بهداشت در حین اجرای مأموریت بسیجیان انجام وظیفه کردند و در طرح سامانه غربالگری 4030 تعدادی از بسیجیان را در مراکز بهداشتی سازماندهی کردیم و بیماران قلبی ،نارسایی کبد ،نارسایی کلیه،بیماران مشکوک و افراد بالای 60 سال شناسایی شدند.

3-آموزش واطلاع رسانی عمومی

در حوزه اطلاع رسانی بیش از 60 بروشور تهیه و توزیع شد وآموزش چهره به چهره توسط 180 نفر از بسیجیان انجام شد.

4-تهیه،تولید وتوزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز

در زمینه تهیه وتولید اقلام بهداشتی با توجه به اینکه دستگاههای دولتی امکان تولید ماسک و دستکش مورد نیاز را نداشتند در همان روزهای اول 10 کارگاه تولید ماسک را سازماندهی کردیم ،مواد اولیه مورد نیاز توسط خیرین تهیه شد و بسیجیان در طول شبانه روز در سه شیفت جهادگرانه مشغول خدمت شدند و15000 ماسک را بین مردم توزیع کردیم.تعداد 3 کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف در شهرستان توسط بسیج راه اندازی شد و2700 دستکش در بین مردم توزیع شد.در بحث لباس بیمارستانی با توجه به اعلام نیاز بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان ارسنجان حدود60 دست لباس با طرح وتأییدیه بیمارستان تهیه  کرده و در اختیار آنها قرار گرفت و این کار هنوز ادامه دارد.در زمینه مواد ضدعفونی کننده با جذب خیرین 2200 بطری 120 سی سی را بین مردم توزیع کردیم.با پیشنهاد سپاه و همکاری شبکه یاران انقلاب اسلامی و کانون خادمیاران رضوی با تمام تولید کنندگان ماسک از تمامی گروههای جهادی ومردمی هماهنگی به عمل آمد و وحدت رویه ای شکل گرفت سالن اداره فنی و حرفه ای تجهیز شد و بیش از 37000 ماسک تولید شد و در یک اقدام انقلابی و کم سابقه یک پک بهداشتی در قالب مواد ضدعفونی کننده،دستکش یکبار مصرف و ماسک در ایام تولد امام زمان(عج) در سطح کل شهرستان توزیع گردید.

5-محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان

در حوزه محرومیت زدایی تعداد 500 بسته مواد غذایی هرکدام به ارزش 1500000 ریال در اختیار بخشی از نیازمندان قرار گرفت.

6-اقدامات امنیتی

در حوزه امنیتی نیازمند تورهای ایست وبازرسی بودیم و در یک مقطع زمانی نیازمند کنترل محدودیت تردد در مبادی ورودی وخروجی  شهرستان ارسنجان بودیم که در این زمینه بسیج عملکرد درخشانی داشت و بیش از 300 نفر روز بسیجی در کنار نیروهای خدوم انتظامی و نیروهای مردمی انجام وظیفه و خدمت کردیم که اوج آن در روزهای 13،12 و14 فروردین بود.

سرهنگ قادری محور دوم صحبت هایش را به رزمایش مواسات،همدلی وکمک مؤمنانه اختصاص داد .وی گفت به محض استماع  سخنان  مقام معظم رهبری در نیمه شعبان که فرمودند ((خوب هست که یک رزمایش مواسات،همدلی و کمک مؤمنانه برای نیازمندان صورت گیرد))قرارگاه مواسات،همدلی وکمک مؤمنانه طراحی شد وچهار کمیته در قرارگاه تشکیل شد.

1-کمیته شناسایی

جامعه هدف این کمیته تمام نیازمندان بخصوص نیازمندانی که در ایام کرونا آسیب دیده اند می باشد.

2-کمیته هماهنگی منابع

با شناسایی خیرین این کمیته مأموریت خود را آغاز کرد.

3-کمیته توزیع

بعد از شناسایی نیازمندان و جذب منابع  حمایت همه جانبه از این نیازمندان انجام خواهد شد.

4-کمیته پشتیبانی

این کمیته با هدف پشتیبانی سه کمیته فوق تشکیل شده است.

اعضای کمیته ها نیز عمدتا نهادها و سازمانهای دولتی ،غیر دولتی ،مؤسسه های خیریه و کلیه افراد حقیقی و حقوقی متناسب با این قرار گاه هستند.

جناب سرهنگ قادری اهداف کمیته مواسات،همدلی وکمک مؤمنانه را به شرح ذیل تشریح کرد.

1-ایجاد وحدت در امر کمک به نیازمندان

2-مسابقه ای برای همدلی کمک وایثار به نیازمندان که بصورت مانوری تفاوت جامعه اسلامی وغربی را مشخص می کند.

3-توجه به معنویت که فاز اول آن از نیمه شعبان تا عید سعید فطر می باشد.

4-تأمین عدالت اجتماعی که کمک به نیازمندان به صورت یکسان انجام خواهد شد.

سرهنگ قادری کمک مؤمنانه با ماهیت جهادی که شامل ابعاد مختلف زندگی   شده ومنحصر به موضوعات مادی نیست وهمچنین مردمی بودن را از ویژگیهای این رزمایش دانست و اعلام کرد در 15 رمضان مصادف با ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اقدام به توزیع بسته ها خواهیم کرد.

در پایان سرهنگ قادری ضمن تشکر از حضور مدیر رسانه ها وخبرنگاران شهرستان جهت کلیه افرادی که در زمینه مقابله با کرونا فعالیت میکنند آرزوی توفیق وصحت وسلامتی کرد.

        





 


                                                                 

نام:
ایمیل:
* نظر: