شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۷:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ

بسمه تعالی

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ


 


  امسال در حالی به استقبال آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس می رویم که استکبار و صهیونیسم با وحشت از موج بیداری اسلامی همه توان و راهبرد خود را بر محور ا نحراف جنبش های بیداری در کشور های منطقه متمرکز نموده است . دولت های مرتجع عرب بویژه قطر و دولت سعودی ، گروه های تند رو سلفی و القاعده را برای ایجاد نا امنی در سوریه تجهیز که کمر به نابودی محور مقاومت بسته اند. جنبش بیداری شیعه در بحرین ، یمن ، شرق عربستان به شدت سرکوب و دولت قانونی اخوان المسلمین که برآمده از رای و اراده مردم بزرگ مصر است را با کودتای بازماندگان و عوامل حسنی مبارک به زیر کشیدند و دولت صهیونیستی در سایه اختلافات موجود در دنیای اسلام به انهدام منازل فلسطینیان و ایجاد شهرک های جدید در عمق اراضی اشغالی با گستاخی هرچه تمام تر ادامه می دهد .

اتحادیه اروپا در خوش خدمتی به رژیم غاصب و با هدف تضعیف محور مقاومت حزب الله لبنان در شرایطی شاخه نظامی حزب الله را در ردیف گروه های تروریستی قلمداد می کند که دولت صهیونیستی اسرائیل بزرگترین شبکه تروریزم دولتی محسوب می شود که جسارت و وقاحت را به جایی رسانده که علنا ًبا اطلاع قبلی ، حماس و فلسطین را از هوا و زمین ترور می کنند. در چنین شرایطی ملتهای مسلمان و دولت مردان بیش از گذشته باید هوشیاری خود را در گوشزد نمودن مجدد خطر فراگیری غده چرکین صهیونیزم و در کالبد کشورهای اسلامی حفظ نمایند . از یاد نبرده ایم آرمان رژیم غاصب صهیونیستی تصرف سرزمین های از نیل تا فرات است. دقیقا نقاط حساس و شریان حیاتی جهان اسلام را نشانه رفته اند . حد فاصل نیل تا فرات تمامی مکان های مقدس مسلمین و دنیای اسلام واقع شده است .

ذخایر عظیم انرژی دنیا در این منطقه نهفته ، 70% نفت جهان از این منطقه تامین می شود بالای 800 میلیارد بشکه نفت به جز میدان های نفتی در حال کشف در این منطقه نهفته است. اکثر جنگ های دنیا در این منطقه بر سرنفت بوده است ، در حد فاصل نیل تا فرات 5 دریای بزرگ وجود دارد که تسلط بر این منطقه در واقع تسلط به 5 دریا به آبهای آزاد و استراتژیک را به دنبال دارد. سران کشور های اسلامی بدانند صهیونیزم اگر مجال پیدا کند هیچ ابایی از گسترش جنگ افروزی به دیگر نقاط جهان اسلام ندارد. روز جهانی قدس روزی است که دنیای اسلام و مسلمانان جهان با وحدت کلمه و الهام از آمیزه های اسلام ناب و اندیشه های حضرت امام (ره) خروش انقلابی خود را علیه اشغالگران صهیونیسم فریاد خواهند کرد.

به تعبیر امام راحل عظیم الشان باید برای آزادی قدس از مسلسلهای متکی بر ایمان استفاده کرد . امروز جهان اسلام پتانسیل عظیمی برای تحقق فرمان امام و آزادی قدس در درون خود نهفته دارد . شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس ضمن محکومیت حرکت های تفرقه افکنانه و جنگ های داخلی در جهان اسلام و حمایت از موج بیداری اسلامی موضع سیاسی و جهت دار اتحادیه اروپا و تضعیف محور مقاومت را محکوم نموده و توده های میلیونی جهان اسلام را به شرکت گسترده در راهپیمایی میلیونی روز جهانی قدس دعوت می نماید .

شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: