کد خبر: ۱۲۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس:
سرگرد سرورزاده گفت: کمک به مردم برای جبران خسارات ناشی از کرونا و ساماندهی کمک های مردمی، از اهداف رزمایش "کمک مومنانه" است.
سیدمجتبی سرورزاده، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس و جانشین سپاه فجر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی، 

با بیان اینکه یکی از وظایف بسیج سازندگی، محرومیت زدایی است و این کار توسط گروه های جهادی که بازوان توانمند بسیج سازندگی هستند انجام می شود، اظهار داشت: این کار جهادی و مومنانه توسط گروه های جهادی انجام می شود و هیچ انتظاری ندارند و در این ایام و با اتفاقاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا افتاده است، بعضی جاها بنا بر فرمایشات امیرالمومنین(ع)، این عزیزان برای اینکه مردم در آسایش و راحتی باشند، خیلی کارها را به صورت شبانه وناشناس انجام می دهند.

وی با تصریح بر اینکه در همین زمینه رزمایش "کمک های مومنانه" به سازمان بسیج سازندگی با سه هدف ابلاغ شده است، هدف اصلی را شناسایی افرادی که از این ویروس آسیب دیده اند، و جمع آوری بانک اطلاعاتی دانست و افزود: سازماندهی کمک های مردمی توسط افراد خیر جمع آوری شده و بسته بندی و توزیع کمک ها میان این افراد، از دیگر اهداف این رزمایش است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: رزمایش کمک های مومنانه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری طراحی شده، در استان فارس هم به فرماندهی فرمانده سپاه فجر فارس و جانشین ایشان اجرایی می شود که این رزمایش، از نیمه شعبان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

سرورزاده با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا، تعداد زیادی از کسبه و مشاغل آسیب دیدند و تعدادی از هم وطنان با کسر و خرج مواجه شدند، تصریح کرد: این رزمایش با اهداف کمک به مردم برای جبران خسارات ناشی از کرونا، جمع آوری و جهت دهی کمک های مردمی و توزیع میان افراد از پیش شناسایی شده، افزایش تاب آوری جامعه برای پذیرش آثار و تبعات اقتصادی پساکرونا برگزار می شود.

وی افزود: این رزمایش در شش کمیته فعالیت می کند. کمیته جذب و کمک های مردمی، کمیته فرهنگی و عملیات روانی، کمیته رصد و پایش، کمیته آماد و پشتیبانی، کمیته اقشاری بسیج که برای هر قشر وظیایف خاصی تعریف شده که در جمع آوری کمک برنامه ریزی شده است، و کمیته تحصیل منابع؛ که همه این امکانات یرای جمع آوری کمک به مردم استان بسیج شده اند.

جانشین سپاه فجر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی با تأکید بر اینکه شماره حساب هایی برای این منظور معرفی شده است که هر کس از هر شهرستانی می تواند کمک های نقدی را واریز کند و این مبالغ، در همان منطقه جغرافیایی هزینه خواهد شد، شماره حساب 381035115032321 بانک انصار بنام سپاه فجر فارس را برای این امر معرفی کرد.

به گفته سرورزاده، یکی دیگر از فعالیت های گروه های جهادی، تولید ماسک، گان پزشکی، و محلول های بهداشتی است که با هم افزایی چند گروه جهادی، به طور شبانه روز فعالیت می کنند. این محصولات با نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تولید می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس تأکید کرد: تهیه این محصولات در این برهه که بازارها هم تعطیل است، به سختی انجام می شود که غیر از روحیه جهادی، امکان پذیر نیست.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: