کد خبر: ۱۲۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت مقام معلم به عنوان عنصر اصلی در تعلیم و تربیت، فرصتی ارزشمند است تا همه اقشار جامعه یکبار دیگر به « نقش و جایگاه ارزشمند و بی نظیر معلم » توجه و درباره آن تفکر کنند.
بسم الله الرحمن الرحیم
فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت مقام معلم به عنوان عنصر اصلی در تعلیم و تربیت، فرصتی ارزشمند است تا همه اقشار جامعه یکبار دیگر به « نقش و جایگاه ارزشمند و بی نظیر معلم » توجه و درباره آن تفکر کنند.

12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد فرزانه، علامه مطهری است که هدف از نامیدن چنین روزی به « روز معلم» در تقویم کشور، نشر ایمان، اخلاص و سخت کوشی او در تربیت و رشد انسان ها، به عنوان سرمشقی برای همه معلمان و اساتید کشور بوده است.

روز معلم روز بزرگداشت عالمی باتقوا، دانشمندی فرزانه و اسطوره ایمان و استقامت است. بزرگ مردی که پس از نیم قرن مجاهدت، بانثار خون خود، به مقام و جایگاه معلمان منزلت بخشید. هر چند که هر روز و هر زمانی را که تعلیم و تربیت در جامعه جریان دارد، روز معلم است، اما 12 اردیبهشت که در حافظه تاریخی ملت ما يادآور شهادت استاد بی نظیر معارف اسلامی است؛ نمایانگر جایگاه مهم تعلیم و تربیت در نظام اندیشه اسلامی ما نیز خواهد بود، به همین علت است که در جمهوری اسلامی ایران، معلمان انسان هایی بزرگ و سازندگان امروز و فردای کشور و همچنین سرمایه های اصلی ملت در مسیر بالندگی، پیشرفت و راهیابی به قله های بلند عزت و اقتدار علمی محسوب می شوند.

جهاد و رشد علمی جوانان کشور عزیز ما نيز مرهون مجاهدتهای خستگی ناپذیر این قشربا اخلاص است و تاریخ گواهی خواهد داد که عبور از عقب ماندگی شرم آور علمی در دوران قاجار و پهلوی و نیل به جایگاه ممتاز و مقتدر علمی امروز در جهان که بخشی از آن در جهاد این روزهای کادر سلامت کشور خود را نشان داد محصول تلاش های پاک و طاقت فرسای همین معلمان شريف ورسالت شناس ایران اسلامی است و بدون تردید؛ دانایی، توانایی و فرهنگ جهاد و ایثار مومنانه همراه با مقاومت، که عناصر مهم اقتدار و عزت کشور ما در چله اول است. نتیجه و محصول تلاش و جهاد معلمان در توسعه دانش، فرهنگ و بصیرت دینی و انقلابیست. بنابراین این نیروی انسانی متعهد، کار آمد و بهره مند از معارف عميق و اصیل ایمانی و علمی است که به عنوان مهمترین ظرفيت امیدبخش کشور و رویش های انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب محسوب خواهند شد. ایفای نقش آموزش و پرورش و خاصه معلمان بسیجی در گام دوم و تلاش هایی که این نهاد تعلیمی و تربیتی برای دستیابی به قله های دانش باید انجام دهد، یکی از موارد مهمی است که نیاز به «حمایت جدی» همه دستگاهها و آحاد جامعه و ایجاد یک عزم ملی دارد و اگر بخواهیم سنگ بنای فرهنگ اصیل، سیاست پاک و اقتصاد اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم، این معلمان و کادر بیش از یکصد هزار مدرسه هستند که می توانند در این زمینه نقش آفرینی ارزنده ای داشته باشند.

اکنون با وجود دستاوردهای ۴۰ ساله آموزشی و پرورشی و ساختن نسل هایی مانند رزمندگان و شهيدان هسته ای، مدافع حرم و سلامت و سایر عرصه ها که در مدارس همین کشور تربیت و رشد یافته اند، بر همگان واضح است که نگاه ایمانی و ملی جامعه معلمان بر نگاه مادی غلبه دارد و با وجود سختی هایی که دچار آن هستند، اما با سرلوحه قرار دادن تفکر بسیجی، به آموزش، تربیت و پرورش دانش آموزان می پردازنده .

بدیهی است که از این نکته مهم نباید غافل شد که تلاش های دولت در جهت ارتقا شان و منزلت فرهنگیان سخت کوش و ساده زيست، بیش از پیش باید افزایش پیدا کند تا با تکریم و صیانت از مقام معلم، تاثير نفس های طیب آنان در تعلیم، تربيت و هدایت فرزندان این سرزمین در گام دوم انقلاب برای دستیابی به قله های دانش، فرهنگ، اقتصاد و سیاست موثرتر شود.

کانون بسیج فرهنگیان شهرستان قیروکارزین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری، روز معلم را به تمام اساتید و معلمان گرامی شهرستان که با تفکر بسیجی و رویکرد جهادی در عرصه تعليم و تربيت با جان و دل همت داشته و دارند تبریک و تهنیت می گوید و در این ماه شريف رمضان، از درگاه ایزد منان بهترین ها را برای این عزیزان مسئلت می نماید.

" اللهم عجل لولیک الفرج"


بیانیه و پیام تبریک کانون بسیج فرهنگیان شهرستان قیروکارزین به مناسبت هفته معلم
نام:
ایمیل:
* نظر: