اسماعیلی گفت: در این فرایند معلمان ما از سر عشق و علاقه به معلمان تمام وقت تبدیل شدند تا دانش آموزان در محیط خانه نیز از آموزش های آنها بهره مند شوند.مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان، «شاد » گفت: این شبکه ابزاریاست در اختیارمعلم که در دوران پسا کرونا نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تأکید ما بر این است تا از همه ظرفیت این سامانه استفاده شود تا با رفع اشکالات احتمالی، از آن در آینده نیز استفاده شود. وی با اشاره به رابطه عاطفی میان معلم و شاگرد، گفت: در پویش دانش آموزی سپاس معلم بیش از هزار کلیپ از طرف دانش آموزان استان برای معلمان تهیه شد که نشان از این صمیمیت و ارتباط مؤثر بین دانش آموزان و معلمان است که سامانه شاد می تواند به این مهم کمک کند. اسماعیلی در ادامه تأکید کرد: تا زمانی که آموزش و پرورش اولویت اول کشور نباشد، مشکلات نظام تعلیم و تربیت همچون کمبود نیروی انسانی، جذب و نگه داشت معلم، معیشت و منزلت معلمین، برنامه درس و محتوای آموزشی و... و به تبع آن سایر مشکلات همچون مشکلات زیست محیطی، صنعتی، اقتصادی و... نیز حل نخواهد شد.
لازمه اینکه آموزشوپرورش اولویت اول کشور باشد، اجرایی شدن سند تحول بنیادین است که باید به عنوان مطالبه جدی همه فرهنگیان مطرح شود مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: لازمه تحقق این امر اجرایی شدن سند تحول بنیادین است که باید به عنوان مطالبه جدی همه فرهنگیان مطرح شود.
وی یکی از مشکلات بزرگ آموزش و پرورش استان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: استان فارس در سال تحصیلی آینده با کمبود نزدیک به هزار نیروی انسانی مواجه است که برای رفع این مشکل نیز باید روش ها و نگاهمان را در جذب معلم و توسعه و بست دانشگاه فرهنگیان تغییر دهیم، چرا که موتور محرک سند تحول بنیادین معلم است و بدون معلم این سند اجرا نخواهد شد.