کد خبر: ۱۲۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
خطاب به رییس جمهور محترم :
جنابعالی مستحضرید که حجم عمده دانشجویان این مرزو بوم، آب و خاک و رابطه اجسام می خوانند. این میان" دانشجو معلم" است که مخاطب ایشان، روح انسان است و نه رابطه اجسام با هم و همانا برتری " معلمی " بر سایر مشاغل مانند برتری جسم انسان بر روح اوست.
بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان در خصوص طرح ادغام دانشگاه فرهنگیان و پیام نور
بسمه تعالی
ریاست محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی و رییس جمهور محترم
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد و آرزوی صحت و سلامتی برای جنابعالی و همکاران خدومتان در هیات محترم دولت، لازم می دانیم در ابتدا، از تلاش های صادقانه و دلسوزانه جنابعالی و همکاران بزرگوار تان در هیات دولت در راستای مبارزه با ویروس مسری کرونا تشکر و قدردانی نماییم و آمادگی خود را برای هر نوع ماموریت جهت مقابله با این ویروس منحوس خدمتتان معروض داریم.
همانطور که مستحضرید، همه مشاغل اجتماعی وسیله اند و شغل معلمی هدف، کما اینکه تمامی وزارتخانه ها و ارکان حاکمیت، مقدمه اند و آموزش و پرورش ذی المقدمه.
با این رویکرد، اگر حجم نگاه تخصصی ما به مقوله" تربیت معلم" کاسته گردد، در آغازین راه گام دوم انقلاب، نه تنها شعارهای انقلاب در هاله زمان ساییده شده که بر قطر اسلامیت نظام کاسته گردیده و انرژی تخلیه شده تدریجی نظام تربیت رسمی و عمومی، به نیکی باز تولید نخواهد شد و بزرگترین سرمایه اجتماعی، علمی و فرهنگی نظام (معلم)، مستحیل خواهد شد، چرا که سه گانه محور اساسی گام دوم انقلاب، بر مبنای مثلثی است که اضلاع آن بر پایه" علم"، " عمل" و"تربیت مدیریت خردمند" پایدار بوده و چنانچه نهاد تخصصی تربیت محور" دانشگاه فرهنگیان " با دانشگاه پیام نور ادغام گردد و یا حجمی از ماموریت ذاتی آن به این دانشگاه واگذار گردد، به همان میزان این دانشگاه مبارک و نوپا تضعیف و از ماموریت خود باز خواهد ماند.
جنابعالی مستحضرید که حجم عمده دانشجویان این مرزو بوم، آب و خاک و رابطه اجسام می خوانند. این میان" دانشجو معلم" است که مخاطب ایشان، روح انسان است و نه رابطه اجسام با هم و همانا برتری " معلمی " بر سایر مشاغل مانند برتری جسم انسان بر روح اوست. لذا جای دارد، همچنان دانشگاه فرهنگیان که به حقیقت سازنده تمامی زیرساخت ها و نهادهای اجتماعی فرداست، در هاضمه دانشگاه پیام نور که نقش سترگی نیز در نهاد آموزش عالی ایفا کرده است، منهضم نگردد.
هیات اندیشه ورزی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، انتظار دارد اگر بنا بر این است که از ظرفیت دانشگاه پیام نور برای تعالی تربیت بهره گرفته شود، طوری عمل گردد که ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه مذکور به استخدام دانشگاه فرهنگیان که یگانه متولی تربیت معلم است در آید نه بالعکس.
لذا از ریاست محترم جمهوری و رئیس محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی انتظار می رود، برابر بند ۱_۱۱    از فصل هفتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که استقرار نظام ملی تربیت معلم و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد آموزش تخصصی و حرفه ای تربیت محور توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سایر دانشگاه ها را پیش بینی نموده است، با پرهیز از ادغام این دو نهاد توجه مضاعفی به دانشگاه فرهنگیان نموده و مقیم مقام معلم را که به حقیقت شهید نبرد تاویل است، در جنگ فرهنگی نابرابر امروز یاری فرموده و تصمیمی گرفته نشود که در سه سطح " نهادی"، " فرایندی" و " فنی" ، تربیت رسمی و عمومی به سمت تربیت غیر رسمی و عمومی سوق داده شود.
با تقدیم احترام

شورای اندیشه ورزی سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: