کد خبر: ۱۲۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
ناصر جوکار در جمع شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ولایتمدار:
به گزارش روابط عمومی بسیج فرهنگیان فارس ؛ نشستی با حضور شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ولایتمدار فارس برگزار گردید. مسئول بسیج فرهنگیان فارس دکتر جوکار در این نشست عنوان کرد: در تشکیلات انقلابی، توجیه، محافظه کاری، توقف امری مهمل بوده و امید صد درصد و یاس صفر درصد است.
به گزارش روابط عمومی بسیج فرهنگیان فارس ؛ نشستی با حضور شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ولایتمدار فارس برگزار گردید. مسئول بسیج فرهنگیان فارس دکتر جوکار در این نشست عنوان کرد: در تشکیلات انقلابی، توجیه، محافظه کاری، توقف امری مهمل بوده و امید صد درصد و یاس صفر درصد است. وی با بیان اینکه توقف برای معلم انقلابی دهه پنجم ممنوع است، عنوان کرد؛ نباید در تشکل های جهادی به دنبال سیاهی لشکر بود. جوکار گفت؛ نباید تشکل ها اقیانوسی به عمق یک سانتیمتر باشند.
بازی های سیاسی را نباید با موضع گیری های سیاسی اشتباه گرفت
وی جذب حداکثری را امری پسندیده دانست و افزود؛ اگر بدنبال سیاهی لشکر باشیم، از فلسفه ذاتی تاسیس تشکل دور خواهیم شد، چرا که ارزش ها مطلق هستند اما انسانها  نسبی. وی ادامه داد؛ راجع به افراد قضاوت نباید کرد اما راجع به معیارها جای دارد لیزری و مینیاتوری قضاوت کرد تا خدای نخواسته مجامع سیاسی کج راهه نروند. به گفته جوکار؛ حسن فاعلی و فعلی را باید جدا بررسی کرد، چرا که اگر فعل قضاوت نشود، با دست خود، زمینه انسداد امر به معروف و... را رقم زده ایم. ناصر جوکار یکی از دلایل کاهش کارآیی برخی از تشکل ها را کمبود روحیه انقلابی دانست و یاد آور شد؛ برای گزینش افراد در مجمع، نگاه تنگ نظرانه نباید داشت، اما باید مراقب نفوذ هم بود. وی رعایت نظم و مراتب سازمانی را امری مبارک دانست اما رفتار رئیس و مرئوسی را امری مذموم و نکوهیده. ناصر جوکار، فلسفه ذاتی هدف از تاسیس مجمع را تربیت انسان دانست، در حالی که در تشکلات غیر توحیدی، هدف وصول به جیفه دنیا، کسب قدرت و تسلط بر دیگران است.
جوکار گفت: در تشکیلات توحیدی، فرد رشد دیگری را رشد خود می داند، نه اینکه رشد خود را در پرتو سقوط دیگری تعبیر کند. جوکار با بیان اینکه؛ بازی سیاسی را نباید با موضع گیری سیاسی اشتباه گرفت، گفت؛ بسیج فرهنگیان هرگز طرف احزاب را نمی گیرد اما در درگیری های سیاسی و جناحی هم هرگز خنثی عمل نمی کند، لذا اعتدال اسلامی را اصل و اسلام اعتدالی را انحراف می داند.

دکتر حسینی رئیس مجمع فرهنگیان ولایتمدار نیز در این نشست بر تعامل با بسیج فرهنگیان فارس تاکید کرد و دو سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب را چراغ هدایت حرکت مجمع و بسیج فرهنگیان عنوان کرد و رسالت این مجمع را تقویت بازوان نظام و تربیت دانش آموزان طراز انقلاب تعریف کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: