کد خبر: ۱۲۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
نشست شورای اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان فارس برگزار شد
در این نشست که با حضور مدیر کل استان، معاونت ها و مسئولان استانی برگزار شد، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان مطالبی را مطرح نمودند. وی گفت؛ ما در فضایی زندگی می کنیم که حدود بشر و حقوق بشر در حال امتزاج است و این مقام معلم است که می تواند حدود و حقوق بشر امروز را با نام خدا از هم تفکیک کند
نشست شورای اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان فارس برگزار شد. در این نشست که با حضور مدیر کل استان، معاونت ها و مسئولان استانی برگزار شد، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان مطالبی را مطرح نمودند. 

دکتر ناصر جوکار در جمع شورای اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان فارس

وی گفت؛ ما در فضایی زندگی می کنیم که حدود بشر و حقوق بشر در حال امتزاج است و این مقام معلم است که می تواند حدود و حقوق بشر امروز را با نام خدا از هم تفکیک کند. جوکار با بیان اینکه؛ سرعت پیشرفت صنعت فرهنگی به مراتب پیشرفته تر از فرهنگ استفاده از صنایع فرهنگی است، خواستار آن شد تا گسل میان فرهنگ بهره وری از صنایع، مترادف با شتاب پیشرفت صنعت فرهنگی رشد نماید تا کلاه دانش آموز در عصر دیجیتال و دو فضایی برداشته نشود. جوکار با اشاره به اینکه معلم، سازنده تمام نهادهای اجتماعی فرداست و همه بشر تجربه زانوی تلمذ بر خاک ساییدن در محضر معلم را دارند گفت؛ رسالت معلم در تراز انقلاب، ایجاد تفکر معاصر عقلانی اجتهادی برای دفاع از ارزش های دینی است، نه دفاع مدرن از ارزش های سنتی یا فوندامنتالیزم یا بنیادگرایی. وی رسالت معلم را حفظ هسته دین و تجدید پوسته آن به اقتضا دوران دانست و گفت؛ معلم نیز خطا می کند اما ضریب خطای او از دیگران کمتر است. ناصر جوکار، معلم را شهید نبرد تاویل دانست و در عصری که همه مصرف کننده سرمایه های اجتماعی اند، این مقام را تولیدگر سرمایه اجتماعی برشمرد. وی ادامه داد؛ زمان مشغول ساییدن شعارهای انقلاب است و اگر کسانی نباشند که عالمانه شعارهای انقلاب را در نقطه جوش نگه دارند، رفته رفته تحجر و التقاط و یا سکولاریزم عریان یا نقابدار در یک سیکل مشدد، نظام تعلیم و تربیت را مورد شبیخون قرار می دهند. وی با بیان این که باید انرژی تدریجی تخلیه شده انقلاب توسط فرهنگیان و سایر فحول فرهنگی، به بدنه جامعه تعلیم و تربیت رسمی و عمومی تزریق شود، گفت؛ باید احرام تفکر بست و اجازه نداد ساحت تعلیم و تربیت از حوزه"تعقل" به حوزه"تعلق" هبوط کند. جوکار ادامه داد؛ تمام فضائل و رذائلی که از معلم سر میزند، نسل های آینده در آن سهامدارند. جوکار اضافه کرد؛ ما معلم بی طرف و تماشاگر نداریم و معلم بی طرف یعنی معلم غوطه ور در اندیشه سکولار. جوکار راه نجات تعلیم و تربیت را توجه مضاعف به مقوله تربیت معلمی دانست و خواهان آن شد تا بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان از بسیج اساتید استان متمایز و به بسیج فرهنگیان فارس پیوند بخورد. وی سند تحول بنیادین را کروکی و راه تکامل نظام تربیتی دانست  و با نفی تربیت اقتدار گرای دهه شصت و تربیت پلورالیستی دهه نود، بر اجرایی نمودن بیانیه گام دوم و سند تحول در آموزش و پرورش تاکید کرد. دکتر جوکار، رسالت شورای اندیشه ورز را سیاست گذاری راهبردی و تهیه اطلس فرهنگی برای بسیج فرهنگیان دانست و خواستار انضباط تشکیلاتی مضاعف و چابک سازی این شورا شد. در این نشست، دکتر اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه از تهدید کرونا بهترین فرصت را خلق کردیم، افزود؛ کرونا باعث شد تا شبکه آموزشی شاد فراگیر شده و بیش از ۹۸ درصد فرهنگیان فارس به آن بپیوندند. وی با اشاره به اینکه تمامی نقاطی که تحت پوشش شبکه اینترنت، تلویزیون و رادیو قرار نمیگرفتند، شمناسایی شده است، گفت بیش از ۸۰۰ نقطه فارس را می توان نقطه کور آنتن دهی دانست که با شناسایی آن نقاط و ارائه به استاندار، مصوب شد تحت پوشش شبکه اینترنت و... قرار گیرند. دکتر اسماعیلی از فرهنگیان درخواست کرد که با تمام وجود با بسیج فرهنگیان همکاری و در ماموریت های این سازمان تکلیف محور وارد شوند. در این نشست، برادر مهندس بهمن محمودی که از فرهنگیان خوش فکر و پر تلاش بسیج فرهنگیان استان می باشند، با حفظ سمت مدیریت کانون بسیج فرهنگیان شهرستان مرودشت، به عنوان جانشین سازمان معرفی شدند. در این نشست معاونت ها و کارشناسان سازمان، نظرات خود را پیرامون بهره مندی هوشمندانه از فضای مجازی مطرح نمودند. با این نشست، فصل جدیدی از همکاری میان بسیج فرهنگیان فارس با فضای مجازی سپاه فجر فارس گشوده خواهد شد.

دکتر ناصر جوکار در جمع شورای اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: