گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۲۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
قادری در صحن مجلس:
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: خبرنگاران پاسداران مرزهای شفافیت، اطلاع‌رسانی و پاسخگویی هستند و باید مورد حمایت وزارت ارشاد قرار گیرند اما شاهد حمایتی برای آنها از ناحیه وزارت ارشاد نبودیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه فارس به نقل از خبرگزاری مهر، در ادامه جلسه علنی یکشنبه 25خرداد مجلس شورای اسلامی، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش سید عباس صالحی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: انتظار داشتیم آقای وزیر شاخص هایی عنوان کنند که وضعیت ما در زمینه فرهنگ و هنر نشان دهد که در دولت یازدهم و دوازدهم کجا بودیم؟ متاسفانه حرف های کلی چیزی را نمی رساند. در زمینه حمایت از نهاد خانواده و ازدواج که بحث روز جامعه ما است و بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، متاسفانه وزارت ارشاد منفعلانه عمل کرده است و تا به حال هیچ سیاستی را از ناحیه وزارتخانه ندیدیم که در بخش های تبلیغی یا تشویقی ورود پیدا کند.

وی عنوان کرد: در زمینه فضای مجازی چه کسی باید خلأها و کاستی های قانونی را پر کند؟ علیرغم فرصت هایی که در فضای مجازی وجود دارد و رشد سریع آن، چه کسی باید در زمینه قانون گذاری، استی ها و خلأها را پر کند؟ وزارت ارشاد چه کاری انجام داده است؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در زمینه حمایت از کانون های فرهنگی مساجد در یک جامعه که ادعای دینی بودن دارد و دولتش دولت معتقد و باورمند است چرا نباید از مساجد حمایت شود؟ چرا وزارت ارشاد برای کمک مالی از طریق دولت اقدام نکرده و نمی کند؟

قادری بیان کرد: مزیت نسبی ما بحث فیلم، سریال و کارهای فرهنگی و هنری است که متاسفانه وزارت ارشاد نتوانسته است از این امکان و فرصت در جهت سیاست گذاری استفاده کند و در شرایطی که سرمایه گذاری در حوزه های هنری، فیلم و سریال می تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد خصوصاً با توجه به جایگاهی که کشور ما در میان کشورهای اسلامی دارد و همینطور مرجعیت کشور، متاسفانه وزارت ارشاد کار خاصی انجام نداده است.

وی در پایان تصریح کرد: در زمینه حمایت از رسانه های سالمی که می خواهند سالم عمل کنند و دنبال لودگی و مسائل لهو و لعب نیستند متاسفانه وزارت ارشاد حمایتی نکرده است و در زمینه بیمه خبرنگاران، سیاست مشخصی از ناحیه وزارت ارشاد شاهد نبودیم. اینها پاسداران مرزهای شفافیت، اطلاع رسانی و پاسخگویی هستند و باید مورد حمایت وزارت ارشاد قرار گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: