کد خبر: ۱۲۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه :

به گزارش خبرنگار سپاه نیوز؛ نشست خبری سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه به منظور اعلام برنامه های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس صبح امروز (سه شنبه ۳ تیر) با حضور اصحاب رسانه در محل روابط عمومی کل سپاه برگزار شد.

به منظور پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس چهل هفته برنامه در سال جاری اجرا خواهد شد.

سردار فضلی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار کرد:پس از تجاوز رژیم بعث عراق به خاک میهن اسلامی ما، با فرمان امام خمینی (ره) مردم به میدان آمدند و در قالب بسیج به یاری برادران ارتش قهرمان آمدند و دشمن را که در خواب و خیال تصرف سرزمین عزیز ما بود را عقب راندند و جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس مبدل کردند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس ما تقابل فقیر و غنی بود که در آن مستضعفین برای دفاع به میدان آمدند ، افزود:وحدت و همدلی خانواده نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمندی همچون فتح بستان، فتح المبین، عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر را رقم زد.

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در تشریح برنامه‌های سالگرد دفاع مقدس امسال گفت:امروز در بزرگداشت حماسه و جهاد دفاع مقدس خانواده بزرگ نیروهای مسلح برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اند و ما مفتخریم در سپاه و بسیج ۴۰ هفته را به یاد ۴۰ هفته فتوحات دوران دفاع مقدس برنامه‌هایی را اجرا کنیم و نیروهای زمینی، هوافضا، دریایی، قدس و سازمان بسیج در تحقق این برنامه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد:در گام دوم انقلاب اسلامی از الگوی دفاع مقدس به عنوان الگویی الهام‌بخش و بی بدیل بهره می‌بریم و به حمدالله امروز به رغم تمامی دشمنی ها در بهترین شرایط دفاع به سر می بریم.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه ما به شهدایمان اقتدا می‌کنیم،گفت: برخی‌ از این شهدای والامقام الگوهای بی بدیلی هستند مانند شهید چمران، شهید صیاد شیرازی و شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی که با همان الگوی دفاع مقدس جبهه مقاومت را هم اداره کردند و انقلاب اسلامی امروز سربلند در دفاع از آرمان‌ها است.

سردار فضلی با اشاره به وجود تمایز برگزاری چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس نسبت به سال های دیگر گفت:امسال به دلیل شروع ویروس کرونا و شرایطی که با آن مواجه هستیم، برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به طور عمده با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ملی و فضای مجازی به انجام خواهد رسید، اما در شهرهای دارای وضعبت سفید و بدون خطر برنامه های میدانی اجرا می شود.

وی شعار بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را " ما قوی هستیم" عنوان و تصریح کرد : برمانه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز شده و طی 40 هفته بیان حماسه های دفاع مقدس تداوم خواهد داشت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد حق طلب دبیر ستاد برزگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی را تا سال ها بیمه کرد ،در تشریح برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: در سال های گذشته دفاع مقدس در یک هفته گرامی داشته می شد امسال در چهلمین سال دفاع مقدس فرصتی فراهم شد تا چهل هفته برنامه ریزی دقیق و جذابی پیش بینی شود تا این حماسه بزرگ تاریخی به بهترین شکل بیان شود.

سردار حق طلب با بیان اینکه با تدبیر ستادکل تمامی نیروهای مسلح و سایر اقشار دست به دست هم می دهند تا دستاوردهای این حماسه بزرگ را به مردم معرفی کنند، اظهار کرد: برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس سال جاری در چهل محور دنبال می شود. محور اول مربوط به بیان نقش نیروهای مسلح است که برای هرکدام از نیروهای دریایی ، هوافضا، زمینی و بسیج و نیروی قدس برنامه هایی مشخص کردیم که برخی از آنها مناسبت تقویمی هم دارد.

دبیر ستاد برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپاه تصریح کرد: محور دوم موضوعات فرهنگی و بیان نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس است. واقعیت امر این است که همه اقشار در دفاع هشت ساله ما نقش داشتند و ماباید مقداری جزیی تر به این نقش بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به محور سوم برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس عنوان کرد: محور سوم به بیان دستاوردها عملیات های شاخص و اقدامات بزرگ در دفاع مقدس بر می گردد، عملیات هایی مانند فتح خرمشهر، والفجر هشت، شکست حصر آبادان و یا مقاومت در جزیره خارک و نقش عزیزان پدافند ارتش جمهوری اسلامی نیز پرداخته می شود.

همچنین در طول این چهل هفته یک هفته هم به فیلم دفاع مقدس اختصاص دارد و به هنرمندان در حوزه فیلم و تئاتر و هنرهای تجسمی پرداخته می شود.

سردار حق طلب اظهار داشت: محور چهارم هم به تبیین نقش یکان های استان‌ها در دفاع مقدس پرداخته می شود و سی 32 هفته 32 سپاه استانی به بیان نقش یگان هایی که در دفاع مقدس داشتند می پردازند. امسال این فرصت فراهم خواهد شد که نقش هر استان توسط رسانه ملی به کل کشور معرفی شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور مطرح کرد: یکی از برنامه های سپاه و بسیج در این ایام خدمت رسانی به مردم خواهد بود و نیروهای دریایی، زمینی و‌بسیج 14 بیمارستان صحرایی در برخی استان‌ها برپا خواهند کرد. همچنین 40 هزار جهیزیه برای زوج های جوان پیش بینی شده و همچنین 40 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان پیش بینی شده است. علاوه بر آن اجرای طرح های عمرانی توسط سپاه و بسیج در مناطق محروم نیز پیش بینی شده است.

در بخش دیگری از این نشست نمایندگان نیروهای زمینی ، دریایی ، هوافضا ، سازمان بسیج به بیان برنامه های مجموعه خود در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداختند

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر: