کد خبر: ۱۲۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
رتبه 29 در نسبت مصارف به منابع بانکی برای فارس زشت است
نمایندگان شیراز و زرقان با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان فارس در دیدار با وزیر اقتصاد خواستار رفع بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی ناشی از عملکرد بانک‌ها شدند.



انتقاد نمایندگان شیراز از عملکرد بانک‌های فارس؛ منابع بانکی باید در همین استان هزینه شود


 امروزه نقش بانک‌ها در اقتصاد یک نقش غیرقابل انکار است؛ بانک‌ها می‌توانند با تامین نیاز مالی واحدهای تولیدی و بازرگانی در توسعه اقتصادی یک کشور یا منطقه نقش کلیدی داشته باشند. 

البته این موضوع در حالی است که بانک‌ها عملکرد مثبت داشته باشند اما متاسفانه این روزها عملکرد بانک‌ها همواره مورد انتقاد است. این امر در استان فارس تا آنجا پیش رفته که امام جمعه شیراز نیز در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به عملکرد بانک‌ها انتقاد کرده است. 

ابراهیم عزیزی و جعفری قادری نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس یازدهم نیز با انتقاد به این موضوع دیداری با وزیر اقتصاد داشته‌اند، جعفر قادری درباره این نشست و دیدار با وزیر  اظهار داشت: عملکرد بانک‌های استان فارس در اختصاص منابع سپرده‌ای استان به مصارف تسهیلاتی آن غیرقابل قبول است که این موضوع در دیدار با وزیر اقتصاد مطرح شد. 

وی با بیان اینکه داشتن رتبه 29 در نسبت مصارف به منابع بانکی در اندازه استانی مانند فارس نیست گفت: تملک واحدهای تولیدی استان توسط بانک‌ها، فشارهای زیاد مالیاتی بر واحدهای تولیدی استان،  مناسب‌نبودن فضای کسب و کار و به‌طور کلی قابل قبول نبودن عملکرد اداره کل امور اقتصاد و دارایی فارس از دیگر مواردی بود که در این دیدار مطرح شد. 

قادری با اشاره به صحبت وزیر اقتصاد در واکنش به این انتقادات افزود: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌های غیر دولتی موظف شده‌اند تا حداقل 50 درصد از منابع را در استان تسهیلات بدهند. 

نماینده مردم شیراز و زرقان بیان کرد: ضعف استان در جذب منابع بانکی و عدم استفاده از ظرفیت باز بورس برای تامین منابع مالی از بازار سرمایه  از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

وی با اشاره به قول مساعد وزیر اقتصاد  برای اقاله و استرداد برخی از واحدهای تولیدی تملک شده عنوان کرد: در نهایت بنا شد در نخستین فرصت وزیر اقتصاد به استان سفر داشته باشند و برای حل مشکلات استان همچنین برای ورود واحدهای تولیدی استان به بورس کمک کنند.

منابع بانکی فارس در همین استان هزینه شود 

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان نیز در ادامه در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان فارس اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان فارس، پتانسیل بانکی است که باید از آن برای رفع مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی استان استفاده شود. 

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان فارس نباید مشکلات مالی خود را از بانک‌های خارج استان برطرف کنند گفت: بانک‌های فارس و منابع آن متعلق به مردم است و باید در همین استان و برای همین مردم هزینه شود. 

نماینده مردم شیراز و زرقان با اشاره به اهتمام نمایندگان استان و مجلس یازدهم در رفع مشکلات مردم افزود: در حمایت از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی مصمم هستیم و سعی و تلاش بر رفع تنگناها در چهارچوب فانون داریم. 


نام:
ایمیل:
* نظر: