کد خبر: ۱۲۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی استان فارس خبر داد
مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه ماهیت گروه‌های جهادی حرکت‌های آتش به اختیارانه است، گفت:در یک ماه اخیر که نقاط مختلف استان دچار آتش‌سوزی شده گروه‌های جهادی ‌داوطلبانه برای اطفای حریق وارد میدان شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی فارس، برای گروه‌های جهادی فرقی ندارد که کی و کجا باید خدمت کنند، سیل آمده یا زلزله؛ در محروم‌ترین نقاط هستند یا در مرکز شهر، بیماری کرونا در میان است یا شرایط عادی؛ آنان خدمت بی‌منت را سرلوحه کار خود کرده‌اند.

 در روزهای اخیر که آتش به جان منابع طبیعی استان‌های کشور به ویژه استان فارس افتاده باز هم این گروه‌های جهادی هستند که به صورت خودجوش و داوطلبانه برای خاموش کردن آتش پیش قدم شدند.

میثم فضل‌الله‌پور، مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به حضور خودجوش گروه‌های جهادی در موضوع اطفای حریق اظهار داشت: در یک ماه اخیر که نقاط مختلف استان دچار آتش‌سوزی شده گروه‌های جهادی استان به صورت داوطلبانه به همکاری با دستگاه‌های متولی برای اطفای حریق وارد میدان شدند.

وی با بیان اینکه حدود 800 گروه جهادی در استان فارس فعال هستند، گفت: گروه‌های جهادی در شهرستان‌های مختلف از جمله لارستان برای اطفای حریق وارد میدان شدند اما به این دلیل که حرکت خودجوش بوده نمی‌توان آماری از این فعالیت گروه‌های جهادی اعلام کرد.

 حضور داوطلبانه گروه‌های جهادی در مهار آتش؛ فعالیت‌های محرومیت‌زدایی تابع وضعیت شهرستان‌هاستمدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه ماهیت گروه‌های جهادی حرکت‌های آتش به اختیارانه است، افزود: هر جا محرومیتی باشد یا مشکلی پیش آید گروه‌های جهادی در صف مقدم هستند.

فضل‌الله‌پور با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی در ضدعفونی محلات و تهیه و تولید ماسک گفت: این موضوع در موج نخست کرونا توسط گروه‌های جهادی آغاز شد و همچنان هم به ویژه در تهیه و تولید ماسک این فعالیت ادامه دارد.

وی درباره برگزاری اردوهای جهادی و فعالیت‌های عمرانی این گروه‌ها بیان کرد: این موضوع تابع وضعیت شهرستان است؛ گروه‌های جهادی برای حفظ سلامت افراد در مناطقی که اعلام وضعیت قرمز شده حضور پیدا نمی‌کنند.

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس تصریح کرد: در مناطقی که از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا سفید اعلام شود، گروه‌های جهادی نیز فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند اما به دلیل عدم ثبات وضعیت شهرستان‌ها حرکت‌های جهادی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

فضل‌الله‌پور در پایان خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی استان آماده خدمت‌رسانی به مردم در هر شرایطی هستند اما باید این موضوع را لحاظ کرد که حفظ جان این اعضا نیز در اولویت و مهم است.

نام:
ایمیل:
* نظر: