کد خبر: ۱۲۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
چاپ کتاب جهادی
کتاب "اینجا رودخانه‌ای جاریست" در حوزه فعالیت‌ گروه‌های جهادی زیرچاپ رفت.
تابستان سال گذشته مقام معظم رهبری در پیام خود به اعضای گروه‌های جهادی توصیه کردند:
«کارهای خود، پیشرفت‌های خود، موفقیت‌های خود، توانایی‌های روزافزون خود را به‌شکل هنرمندانه به اطّلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهادِ موفّق شما که فقط بر گوشه‌‌ای از ظرفیّت‌های انسانی کشور متّکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است»

حالا در آستانه اولین سالگرد آن پیام، جمعی از بچه‌های جهادی استان با همراهی نویسنده خوش ذوق شیرازی این فرمان را لبیک‌ گفته و کتاب «اینجا رودخانه‌ای جاریست» که روایتی از سه روز اردو در یکی از روستاهای فارس است، زیر چاپ بردند. بزودی این کتاب در کتاب‌فروشی‌های شیراز در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

در اردوی جهادی با دنیای جدیدی روبرو شدم،بازهم جهادی می‌نویسم

این نویسنده جوان و خوش سابقه استان فارس که آثار ارزشمندی همچون «تبعیدی»، «شیربازی دراز» و «آبی چون خلیج فارس» و «آه ماهی» را در کارنامه خود دارد، اواخر زمستان سال۹۷ با گروه جهادی نادیان همراه‌ شده و به یکی از روستاهای منطقه کربال خرامه سفر کرده است.

روایت جهادی‌ها خواندنی شدمحمدی، حضور در اردوی جهادی را به باز شدن درها به روی یک دنیای جدید، تشبیه و ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز با گروه جهادی نادیان و سایر گروه‌ها همراه شود و بتواند بخشی از فضای فعالیت جهادگران این عرصه را منعکس کند.

محمدی با تاکید بر اینکه نوشتن اینطور کارها اتفاقی نیست، به دعوت‌های مکرر گروه جهادی نادیان اشاره کرد و گفت: قبل از زمستان۹۷ هم اعضای گروه نادیان چندبار پیشنهاد داده بودند که برای آشنایی بیشتر و تولید آثار هنری در اردوها با آن‌ها همسفر بشوم اما هر بارکاری پیش آمد و قسمت نشد.

بالاخره اواخر سال ۹۷ این افتخار نصیبم شدو برای اولین بار با آنها رفتم و تجربیات جالبی در دنیای حرفه‌ایم کسب کردم. انگار با دنیای جدیدی روبرو شده بودم. امروز اطمینان کامل دارم که باز هم چه با گروه نادیان که صمیمیت خاصی با اعضای آن پیدا کردم و چه با سایر گروه‌های جهادی قطعا همسفر خواهم شد و صد درصد باز هم در زمینه جهادی خواهم نوشت. وی ابراز داشت: به پاس لحظات نابی که تجربه کردم، سعی می‌کنم در آینده‌ای نزدیک تعداد کارهای جهادی‌ام با کارهای دفاع مقدسم برابری بکند.


محمدی درباره مراحل تولید این کتاب جهادی پاسخ داد: من در پنج، شش ماه اول سال ۹۸ مراحل اولیه نوشتن کتاب را به پایان رساندم و چندین ماه با خاطرات این اردوی سه روزه زندگی کردم. خوشحالم که پس از پیگیری گروه جهادی ومذاکره با ناشرین مختلف این کتاب اواخر تیرماه۹۹ توسط نشر عصر صادق منتشر می‌شود.

کارجهادی مختص سلیقه خاصی نیست،من برای همه نوشتم.

وی درباره مخاطب خاص این اثر نیز خاطرنشان کرد: من معتقدم کارجهادی مختص جناح و سلیقه خاصی نیست. مردم ما با سلیقه‌های متفاوت در همه بزنگاه‌ها پای کار جهادی هستند. من این کار را برای همه نوشتم و یقین دارم خدا به کار جهادی بیشتر نگاه می‌کند و به آن برد می‌دهد.

میثم محمدی افزود: مخاطب این کار بیشتر رده سنی نوجوان و جوان و بزرگسال است و باتوجه ‌به رگه های طنزی که در روایت داستانی تنیده شده، پیش بینی می‌کنم استقبال خوبی از کار بشود.

روایت جهادی‌ها خواندنی شد

با داستانک‌هایم فتوحات کرونایی را روایت میکنم

این نویسنده دهه شصتی ضمن تشکر از گروه جهادی نادیان که فرصت حضور در اردو را برای او فراهم کردند و خواهان انعکاس هنری فعالیت‌های جهادی بودند، مژده داد: بعد از اتمام این کتاب، با‌الهام از خاطرات اردو، نوشتن مجموعه داستانک های جهادی را آغاز کرده و تاکنون بیش از پنجاه درصد مراحل اولیه نوشتن این مجموعه نیز انجام شده است. علاوه بر آن اسفند سال گذشته با شیوع بیماری کرونا در این باره نیز دست به قلم شده و سعی دارد فتوحات کرونایی جهادی‌ها و مدافعان سلامت را در قالب داستانک روایت کند.

وی ابراز امیدواری کرد که این دومجموعه هم به زودی به مرحله چاپ برسد.

روایت جهادی‌ها خواندنی شد


نام:
ایمیل:
* نظر: