کد خبر: ۱۲۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
این نشست، تجدید بیعت با آرمان های امام راحل عظیم الشان و پرچم خونرنگی است که توسط شهیدان تاریخ، خاصه شهدای معلم، هم آنان که مدرس آنها تبدیل به مقتل آنها شد، برگزار می شود.
نشستی با حضور مدیرکل، معاونین و روسای آموزش و پرورش سراسر استان در تاریخ ۱۱ تیرماه برگزار شد. در این نشست، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان مطالبی را مطرح نمودند. وی گفت؛
این نشست، تجدید بیعت با آرمان های امام راحل عظیم الشان و پرچم خونرنگی است که توسط شهیدان تاریخ، خاصه شهدای معلم، هم آنان که مدرس  آنها تبدیل به مقتل آنها شد، برگزار می شود.
هر چند تکلم در محضر فحول ادب کراهت دارد، لیکن از باب مفاهمه با مقام منیع معلم مطالبی را معروض می دارم.

سخنان دکتر ناصر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس در جمع روسای آموزش و پرورش سراسر  فارس

معلم نقطه ثقل پرگار و مرکز کادر سازی نظام و احیاگر محیط فرهنگی و اجتماعی جامعه است. رسالت او توسعه منطقه اخلاق بوده، به طوری که رهاورد آن، این نکته باشد که جامعه تابع اخلاق گردد و نه اخلاق تابع جامعه.
معلم امروز نیازمند دو پدیده توامان است؛ شور شریعتی و شعور مطهری. او کسی است که از آسایش خویش برای کسب آرامش شاگردانش هزینه می کند و بهای این هزینه عمر اوست که چون شمع ذوب می شود تا روشنی بخش دلهای تاریک گردد. مهمترین وجه افتراق تربیت ماتریالیستی و هایدیگری نیز جز در این نکته نیست که در یک مدل تربیت، مقصدش آسایش و دیگری تولید آرامش است، هر چند که ما نافی آسایش ممزوج در آرامش هرگز نیستیم.
از طرفی ما معتقدیم تربیت، امری حاکمیتی است و نه صرفا دولتی. لذا این نکته خطاست که کامیابی های تربیتی را در سبد حاکمیت و ناکامی ها و اعوجاجات تربیتی را در سبد معلم جاسازی نماییم. همه باید سهم خود را از تربیت و تولید علم نافع ادا نمایند تا آموزش و پرورش در ریل تولید انسان در تراز بیانیه گام دوم حرکت کند. همچنین کسانی که ساحت معلمی را صرفا مرجع انتقال برخی مفاهیم از منبع کتاب به حافظه دانش آموز معنا می کنند،  یا صدای فطرت را نشنیده اند یا صدای عقلانیت را. معلمان باید بر این نکته واقف باشند که تنها با شهید دادن نمی توان از آموزه های نظام اسلامی پاسداری کرد. راه استکمال جمهوریت و اسلامیت نظام، امروزه از تولید علم نافع می گذرد و به تعبیر امام خامنه ای روحی فدا؛ ملتی که تولید علم نداشته باشد، توقع عزت هم نداشته باشد. تنها راه تحقق حقیقت به واقعیت، بلند کردن علم عِلم است. 
کار معلم امروز آن است که همه ساحت های سند تحول را همزمان و متوازن تدریس و بر روی شاه بیت و محوری ترین نقطه سند تحول که "هویت" می باشد، متمرکز شود. در این حوزه نیز باید تمامی ابعاد چهارگانه هویت(هویت اسلامی، ایرانی، جهانی و محلی) توامان تاکید و با رعایت اصل تدریج، خودآگاهی و خود باوری را به دانش آموز بباوراند. چرا که معمولا تاریخ را برنده ها می نویسند و به همین جهت برگ های تاریخ اول علم کنده شده و تاریخ علم از ته به سر نگارش شده، لذا تاریخ تحریف شده علم نیازمند بازسازی است. 
بسیج فرهنگیان از طرفی بازوی اطمینان بخش روسای ادارات است و هر مسئولی به این بازوی ستبر تکیه کند پشت او خالی نخواهد شد، چرا که این بازو جزئی از اندام ولایت است و تنها این سفینه سکان هدایت است که از آبشخور حضرت خورشید بی واسطه ارتزاق می کند. لذا فارغ از هر سلیقه سیاسی جز برای خدا کار نکنید و بدانید که ماجور درگاه آن ایزد بی آغاز خواهید بود. 
برادر حقیر توصیه شاگردی می کنم که ادب حضور در فضای مجازی را به دانش آموزان خود بیاموزانید که در عصر دو فضایی و ورود رسمی عرصه تعلیم و تربیت در پسا کرونا به باشگاه فضای مجازی، راهی جز ارتقای سواد رسانه ای معلم و دانش اموز نیست. به همین جهت، بسیج فرهنگیان فارس با همکاری مرکز فضای مجازی سپاه فجر و مرکز ضمن خدمت اداره کل، در هفته آینده برای هشتاد هزار نفر فرهنگی استان، نهضت عظیم آموزش سواد رسانه ای را کلید خواهد زد که جا دارد در این کار عظیم جهادی از همت برادر ارزشمندم دکتر اسماعیلی تشکر ویژه نمود. از طرفی بیش از سه هزار نفر از فرهنگیان تحت آموزش مبارزه با تهدیدات اجتماعی دانش آموز محور قرا خواهند گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: