آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
بالغ‌بر 1400 میلیارد تومان از پروژه‌های ملی وزارت نیرو در استان فارس که به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به بهره‌برداری رسید.
دو پروژه‌‌ ملی وزارت نیرو در استان فارس به‌همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به‌صورت ویدئوکنفرانسی توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

وزیر نیرو در این مراسم به‌صورت ویدئوکنفرانسی گفت: سال گذشته با مشکل جدی آب در کلان‌شهر شیراز مواجه بودیم که با افتتاح پروژه آب‌رسانی خط دوم از سد درودزن به شیراز کمبود آب در شیراز مرتفع خواهد شد.

به گفته رضا اردکانیان؛ تاکنون برای این پروژه بزرگ بالغ‌بر 10 هزار میلیارد ریال هزینه شده و در فاز اول ظرفیت آن 750 لیتر بر ثانیه است.

طول این خط آب‌رسانی 77 کیلومتر بوده و ارزش آن سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است؛ همچنین پروژه آب‌رسانی به شهر سعادت شهر نیز افتتاح شد تا 30 هزار نفر از شهروندان آن زین پس‌ازاین آب بهره‌مند شوند.

تصفیه‌خانه شماره دو شیراز از دیگر پروژه‌هایی بود که به‌صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

وزیر نیرو همچنین گفت: با این تصفیه‌خانه 49 درصد از جمعیت شیراز تحت پوشش خدمات قرار می‌گیرند.

اردکانیان در مورد اهداف پروژه بزرگ تصفیه‌خانه شماره دو شیراز اظهار داشت: افزایش ظرفیت خود پالایی زیست‌بوم و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌وخاک، جلوگیری از برداشت بی‌رویه منابع آب متعارف برای مصارف غیر شرب، جلوگیری از عدم انتشار روزانه ۸۵۰ مترمکعب عوامل بیماری‌زا در محیط‌زیست و ایجاد ظرفیت آبی جدید برای منطقه و برای آبیاری فضای سبز و صنعت و به‌طور ویژه اشتغال‌زایی ازجمله مهم‌ترین اهداف و کارکردهای این طرح است.

هردو پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و با همکاری نزدیک با وزارت نیرو به‌صورت EPC انجام‌شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: