جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۴۸:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
فرمانده حوزه دو بسیج امام حسن مجتبی (ع) خبر داد:
دکتر سید محسن هاشمی در حاشیه رزمایش دسته های عملیاتی بسیج از ادامه روند قوی ادامه فعالیت های قرارگاه کرونایی حوزه دو بسیج امام حسن مجتبی (ع) با رویکردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جهادی و بهداشتی خبر داد.
دکتر سید محسن هاشمی فرمانده حوزه دو بسیج امام حسن مجتبی (ع) در حاشیه رزمایش دسته های عملیاتی بسیج از ادامه روند قوی ادامه فعالیت های قرارگاه کرونایی حوزه دو بسیج امام حسن مجتبی (ع) با رویکردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جهادی و بهداشتی خبر داد.
ایشان بیان داشتند که از روزهای نخست شروع کرونا، بسیجیان این رده در قالب گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت بسیج اقدام به اجرای برنامه های مختلفی از جمله ایستگاه های قرنطینه ورودی شهر شیراز، تولید برنامه های صوتی و تصویری، ضدعفونی کردن معابر شهری، توزیع بسته های معیشتی و ... نمودند که بالتبع با فروکش کردن میزان مبتلایان به این ویروس، از حجم فعالیت های آن کاسته شد، هر چند که تعطیل نگردید.
اما هم اکنون با شروع موج دوم ابتلا به این ویروس، قرارگاه مقابله با کرونا در حوزه دو بسیج امام حسن مجتبی (ع) شیراز با رویکردی پیشگیرانه آغاز شده است. این قرارگاه قرارست با کارگروه های مختلفی به وزارت بهداشت کمک نماید تا بتواند بر این ویروس منحوس فائق آید و  وضعیت پایداری در شهر شیراز مستقر شود.
ایشان اولین موضوع مهم قرارگاه را ممنوعیت ورود بدون ماسک به تمامی رده ها و ساختمان های این حوزه بیان داشتند که دژبانی و فرماندهان محترم باید نسبت به این امر حساسیت داشته و هرگونه جلسه را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نمایند. همچنین ضدعفونی کردن مکرر و منظم تمامی ابزار و اتاق های مورد استفاده از دیگر دستوراتی است که صادر شده و معاونت بهداشت نیز بر آن نظارت خواهد نمود.
دکتر هاشمی در ادامه به شروع موج تولید رسانه ای مقابله با کرونا اشاره داشته که بر طی آن تعداد زیادی کلیپ و عکس نوشت تولید شده و برای ایجاد یک سواد رسانه ای پیشگیرانه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. چنانچه تا کنون نیز کلیپ های خوبی تهیه شده است که حتی در سطح کشور نیز دارای بازخورد مثبتی بوده است.
همچنین ضد عفونی کردن معابر عمومی و اماکن پر رفت و آمد همچون ورودی بانک ها، ادارات دولتی، ایستگاه های اتوبوس و معابر با حضور گروه های جهادی آغاز می گردد که بر این اساس هر شب تعدادی از این گروه ها اقدام به اجرای این کار مومنانه کرده تا بتوانند در ابتدای صبح شهری عاری از ویورس تحویل مردم شریف شیراز دهند.
فرمانده حوزه دو بسیج در ادامه به روند تولید ماسک اشاره نمودند که قرارست کارگاه های تولید ماسک به صورت جهادی کار خود را آغاز نموده و به تولید ماسک بهداشتی سرعت بیبشتری دهند. همچنین این حوزه توانایی اختصاص مایع ضد عفونی کننده به گروه های جهادی فعال و همکاری با آنان دارد که از گروه های جهادی درخواست می گردد که به کارگروه بسیج سازندگی این حوزه مراجعه نمایند.
ایشان به ادامه روند کمک مومنانه به گروه های نیازمند نیز اشاره نمودند که قرارست بر روند ارائه خدمات معیشتی سرعت ببخشند، چنانچه تا کنون نیز بارها بسته های مختلف معیشتی را به نیازمندان تقدیم کرده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: