کد خبر: ۱۲۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:
رحیم زارع نماینده ادوار نهم تا یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی قشر بسیج کارگران و کارخانجات فارس:ارتباط صنعت و دانشگاه در حد حرف مانده است، این مهم با حمایت از دانشگاه فنی و حرفه‌ای قابل تحقق است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: ارتباط صنعت و دانشگاه در حد حرف مانده است


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات فارس، رحیم زارع امروز در حاشیه بازدید از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس و دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز در جمع خبرنگاران با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه با تاکید بر نگاه ویژه دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: اعتبارات فعلی و امکانات موجود پاسخگوی انتظارات از دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیست.

زارع بیان کرد: اهداف و شرح وظایفی که برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیش بینی شده با امکاناتش قابل قیاس نیست و امکانات نیز پاسخگوی رسیدن به آن اهداف و نتایج نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرم بید، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضرورت دارد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به ویژه دولت و حوزه‌های مختلف به لحاظ اعتباری و بودجه‌ای این دانشگاه را تقویت و آن را برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده به ویژه حوزه ارتباط با صنعت کمک کنند.

زارع بیان کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، زیرساخت لازم برای اهداف و برنامه‌هایی که در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری پیش‌بینی شده فراهم است و باید از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره را برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این کمیسیون آماده کمک و همراهی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای هستیم، افزود: معتقدیم بسیاری از دانشگاه‌هایی که شاید امروز دیگر ضرورت و اهمیت وجودشان در جامعه احساس نمی‌شود در این دانشگاه ادغام شوند و با محوریت و مدیریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای امور آموزشی و آکادمیک دنبال شود.

نماینده اداوار نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس گفت: آن چیزی که همه به دنبال آن هستیم تقویت و ارتقاء بیش از پیش ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه است که این مهم متاسفانه هنوز در حد تئوری و حرف مانده و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند آن را عملیاتی کند.

زارع با تاکید بر اینکه حمایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند ما را به اهداف ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه کمک کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که ارتباط مناسبی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود، بر روی ایجاد اشتغال پایدار درجامعه، افزایش ارزش افزوده در حوزه‌های مختلف تولیدی، بهره‌وری و هم افزایی در رونق تولید نیز تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دربرنامه هفتم برای تقویت جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیشنهاداتی ارائه می‌دهیم تا بیش از پیش جایگاه آن ارتقاء یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دغدغه‌های موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در حوزه تغذیه دانشجویی و افزایش اعتبارات عمرانی است که این موضوع را نیز برای رسیدن به نتیجه دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرم بید، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی همچنین به وضعیت دانشکده فنی آباده اشاره کرد و گفت: این دانشکده نیز از لحاظ امکاناتی و ساختار فیزیکی نیاز به تقویت و اعتباراتی دارد که این مهم نیز در برنامه قرار دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با قدردانی از حضور نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرم‌بید، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و نگاه ویژه به این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس شامل 14 دانشکده با بیش از 14 هزار دانشجو است که مهم‌ترین ماموریت آن تربیت تکنسین و مهندسان کاربردی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی است.

محمدجامعی با بیان اینکه در چند سال گذشته ارتباطات خوبی بین حوزه صنعت و دانشگاه ایجاد شده است، افزود: این مهم برای تاثیرگذاری بیشتر، نیازمند یک برنامه‌ریزی استراتژیک و هماهنگ در سطح کلان است.

جامعی گفت: ایجاد مرکز رشد و کانون خلاقیت و نوآوری در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز به عنوان مرکز معین دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، راه‌اندازی مجمع نیک اندیشان اشتغال، مهارت و کارآفرینی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی اعضای هیئت علمی در صنایع، حضور در کارگروه‌های تخصصی فعالان عرصه صنعت از جمله اتاق بازرگانی و اصناف و همچنین دعوت از بزرگان صنایع و صنوف فارس در اتاق های فکر دانشگاه از برنامه‌های شاخص این دانشگاه در زمینه تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه بوده است.

درپایان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از کارگاه‌های مهارتی، نمایشگاه دست‌ساخته‌های دانشجویی، مرکز رشد و طرح‌های عمرانی در دست ساخت در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز از جمله خوابگاه دانشجویی شماره پنج و مجتمع فرهنگی و مذهبی این دانشکده بازدید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: