آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
علیرضا بکائی رزمنده دفاع مقدس:
رزممده و پیشکسوت دفاع مقدس گفت: رزمندگان استان فارس در عملیات قدس 3 خوش درخشیدند و علاوه بر اینکه به موفقیت قابل توجهی دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی سپاه فجر، علیرضا بکائی پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس در گفتگویی کوتاه به شرح وقایع عملیات قدس 3 که توسط رزمندگان استان فارس انجام شد پرداخت.

بکائی با بیان اینکه عملیات قدس ۳ در تاریخ ۲۰ تیرماه سال ۱۳۶۴ به‌همت لشكر ۱۹ فجر فارس و با هدف نفوذ و ضربه زدن به یگان‌های دشمن در منطقه دهلران انجام شد و دستاوردهای قابل توجهی داشت، گفت: سرعت عمل نیروهای خودی در این عملیات چنان بود که در همان لحظات نخست نزدیک به 70 تن از نیروهای عراقی به اسارت درآمدند، در این عملیات گردان‌های امام حسن(علیه السلام)، امام علی(علیه السلام) و امام مهدی(عج) از لشكر 19 فجر به ایفای نقش پرداختند.

وی با بیان اینکه در این عملیات دشمن تلفات بسیاری داد، دو گردان کامل دشمن منهدم شد، و اسرای این عملیات نیز به شیراز انتقال داده شدند، گفت: رزمندگان در این عملیات با رعایت اصل غافلگیری و استتار شب، به قرارگاه دشمن در عقبه خط آنان حمله برده و کابل های برق و مخابرات خط اول آنان را قطع کردند بدین‌صورت ارتباط نیروهای دشمن با عقبه خود به منظور خبردهی و پشتیبانی مختل شد.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه این عملیات که در گرمای طاقت فرسای تابستان انجام شد چون یک عملیات نفوذی بود و نیروهای خودی به عمق خاک دشمن نفوذ كرده بودند پس از دستیابی به موفقیت به سمت مواضع خود بازگشتند، گفت: در حین بازگشت تعدادی از رزمندگان گرفتار میدان مین شده و به شهادت رسیدند و تعدادی از شهدای این عملیات نیز تشنه لب به شهادت رسیدند.

بکائی با بیان اینکه ایمان، اخلاص، شجاعت و ایثار ویژگی شاخص شهدای این عملیات بود، افزود: رزمندگان استان فارس که در عملیات قدس 3 خوش درخشیدند و علاوه بر اینکه به موفقیت قابل توجهی دست یافتند پس از بازگشت مورد استقبال پُر شور مردم قرار گرفتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: