کد خبر: ۱۲۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
این انقلاب، زن سانسور شده از تاریخ را به تاریخ عودت داد، چرا که مادر این انقلاب را زنان شهید گوهرشاد می دانیم و رهبر این انقلاب را نیز شاگرد مکتب زنی بنام حضرت فاطمه معصومه(س). لذا نه در این هفته که در تمامی آنات و لحظات تاریخ باید درود بفرستیم بر روح مطهر سیده کائنات حضرت زهرای اطهر(س). هم او که لوح فشرده ای است که تمام ارزشهای الهی و انسانی یک جا در وجود ایشان جمع بود و سلام بر زینب(س)، دست پرورده مادر امت که زنی دیروزی، امروزی و فردایی است. سلام بر اشرف کائنات نبی مکرم اسلام که فرمود؛ ما اکرم النسا الا کریم و ما اهانهن الا لعین؛ کرامت زن را پاس نمی دارد، مگر کسی که خود بهره ای از کرامت برده باشد و به زن اهانت نمی کند جز انسان های پست.
دکتر ناصر جوکار در جمع خواهران فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس

ضمن عرض تبریک هفته عفاف و حجاب باید گفت، این هفته یک بهانه موسمی برای گفتگو در خصوص زن نیست که سمبلی فراتاریخی برای انسان در تراز است، چرا که در حالی که تا پایان هزاره دوم، سه نوع انسان در عصر مدرنیته تعریف شده بود(انسان فاشیزم، لیبرالیزم،سوسیالیزم)، از خاستگاه انقلاب اسلامی، به ناگاه انسان دیگری بنام انسان اسلام سر بر آورد و معادلات انسان مدرنیته را بکلی بر هم زد.
این انقلاب، زن سانسور شده از تاریخ را به تاریخ عودت داد، چرا که مادر این انقلاب را زنان شهید گوهرشاد می دانیم و رهبر این انقلاب را نیز شاگرد مکتب زنی  بنام حضرت فاطمه معصومه(س).
لذا نه در این هفته که در تمامی آنات و لحظات تاریخ باید درود بفرستیم بر روح مطهر سیده کائنات حضرت زهرای اطهر(س). هم او که لوح فشرده ای است که تمام ارزشهای الهی و انسانی یک جا در وجود ایشان جمع بود و سلام بر زینب(س)، دست پرورده مادر امت که زنی دیروزی، امروزی و فردایی است. سلام بر اشرف کائنات نبی مکرم اسلام که فرمود؛ ما اکرم النسا الا کریم و ما اهانهن الا لعین؛ کرامت زن را پاس نمی دارد، مگر کسی که خود بهره ای از کرامت برده باشد و به زن اهانت نمی کند جز انسان های پست.

دکتر ناصر جوکار در جمع خواهران فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس

همه واقفیم که دنیای مدرنیته کلاه زن را برداشت به طوری که ایشان را از خانه به کارخانه و از کارخانه به فحشا خانه راهی نمود. این اندیشه مخوف شیطانی، به شکلی مهندسی شده و سیستماتیک، هویت زن را از طریق برجسته کردن جنسیت او تنزل داد و آزادی را احترام به هوس تعریف کرد. انقلاب اسلامی نیز از تحریف شخصیت مقام منیع زن اعاده حیثیت نمود و آزادی را به تعبیر شهید مطهری، انسانیت رها شده و نه حیوانیت رها شده تعریف کرد و از منظر زیبایی شناختی و ایستاتیک و معرفت شناسی و اپیستیمولوژیک، علیه یکسان سازی حقوق زن و مرد و شبیه سازی آن شورید و آن را عملی استبدادی و غیر عقلی و غیر شرعی نامید. 
در حوزه اقتصاد نیز نظام جمهوری اسلامی زن را از بردگی رهانید و با به رسمیت شناختن حق اقتصادی او و برداشتن تکلیف اقتصادی از دوش ایشان، زن را از مفاهیم بورژوایی، انقیادی و سلطگی اقتصادی رهانید و ایشان را مالک دسترنج خود نمود. 
امروزه نیز اگر اسلام از فلسفه حجاب می گوید، یعنی آنکه راه حضور شرافتمندانه زن در عرصه اجتماع باید تضمین شود وگرنه در خانه نه تنها حجاب امری مهمل که یکی از توصیه های اسلام، برهنگی و تبرج جنسی  برای همسر است.
لذا زن تمدن ساز زنی است که در بیرون خانه یک انسان به تمام معنا و درون خانه یک زن به تمام معنا است. این زن، هرگز اسلامی گری را در مقابل ایرانی گری تفسیر نکرده و نه قائل به زن شرقی بی نقش و نه زن غربی بی هویت است. چرا که نه نگاه جهان مدرنیته امروز نسبت به زن صحیح است و نه نگاه اعراب جاهلی نسبت به این مخلوق با عظمت الهی. 
اینکه خداوند بین زن و مرد، زن را برگزید تا بدن او مجرای ورود انسان های جدید به عالم هستی باشد، یعنی اینکه تمام انسان ها مخلوق و آفریده و جزئی از پاره تن زن است. در مدح و عظمت زن همین بس که نبی مکرم اسلام(ص) می فرمایند؛ ای مردم، بین فرزندانتان تفاوت قائل نشوید، اما اگر خواستید تفاوت قائل شوید، دخترانتان را مقدم بر پسران بدانید.

نام:
ایمیل:
* نظر: