آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۲۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)‌ از بسیج و برنامه های حوزه مقاومت می گوید.شما را به مرور این مصاحبه دعوت می کنیم

آنچه در ادامه می خوانید گفتگوی اختصاصی خبرنگار تنویر ثارا..(ع) است با یکی از فرماندهان موفق حوزه های مقاومت بسیج خواهران :

به عنوان سوال اول ضمن معرفی خودتون درباره رده فعالیتتان یک توضیح مختصر بدید ؟

من زهرا سادات سعادت هستم فرمانده حوزه زهرای اطهر سلام الله سپاه ناحیه شیراز

چند سال است که در این حوزه فعالیت دارید ؟

سابقه اولیه من از سال ۱۳۷۴ وارد مجموعه بسیج شدم و در رده های مختلف فعالیت میکردم مثل بازرسی، آموزش، و در خرداد ۱۳۸۷به عنوان فرمانده بسیجی حوزه مقاومت حضرت معصومه (س) ناحیه شیراز سابق انتخاب شدم ودر تا خرداد سال ۹۶ فعالیت میکردم در حوزه حضرت معصومه (س) و از سال ۹۶ تا‌کنون هم در حوزه زهرای اطهر فعالیت میکنم

شرایط جذب بسیج چگونه است؟

در حال حاضر شرایط جذب بسیج راحت هست و فرد بدون هیچ محدودیتی میتواند در بسیج عضو شود بسیج عناوین مختلفی دارد حضرت آقا می فرماید تمام مردم حتی کسانی که وارد اجتماع می شنود و فعالیت میکند در راهپیمایی ها شرکت میکند نوعی بسیح عمومی هستند بعد از بسیج عمومی بسیج عادی و بسیج فعال داریم از سال۱۳۹۸ دستورالعمل جدیدی امد به عنوان سند انتظار که ۹ مجموعه رو معرفی میکنه که هر شخصی به هر چیزی که علاقه داره(مثل فضای مجازی ، عکاسی ) بعد از عضو شدن به مدت یک هفته می تواند عضو بسیجیان فعال باشد.

چه فعالیت هایی در حیطه فرهنگی و اجتماعی داشتید ؟

ببینید ما تو سال های مختلف برنامه های مختلفی هم داشتیم اگر بخوام مثال بزنم برنامه های بسیجی که برای جذب نوجوان ها و جوان ها بود میتونم به جشنواره بادکنک ها اشاره کنم که در بام سبز شیراز اجرا شد و با استقبال زیادی روبه رو شدیم برای کل عموم مردم بود و به صورت خانوادگی برگزار شد که حدود سه هزار نفر شرکت کردند و مسابقه و برنامه های مختلفی اجرا شد .

برنامه های دیگر مثل یادواره های شهدا ،کمک رسانی و اردو های جهادی .

گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)

مهم ترین فعالیتتان به نظر خود شما در سال های گذشته چه بوده ؟

یکی از برنامه هایی که احساس میکنم تاثیر زیادی داشت و از نظر بنده هم برنامه خوبی بود جشنواره صالحین بود که برای سنین مختلف ایجاد شد (عطر گل های بهاری) برای افراد نوجوان یک نوع رقابت سالم بود که در تمام پایگاه ها انجام می شد و در پایان گروهی انتخاب می شدند و از تجربه های هم استفاده میکردند .

یکی دیگر از فعالیت ها دیدار با خانواده شهدا بود، سال ۹۸ هماهنگ کردیم با مجموعه ایثارگران یک سری هدیه ها تهیه شد و بسته بندی شد و به دیدار خانواده شهید هاشم نژاد رفتیم و از انها خواستیم به همراه ما به دیدار خانواده شهدای دیگر بییایند، و یکی از بهترین تجربه های ما بود. برنامه دیگه هم دیدار فرمانده محترم ناحیه در هفته بسیج از خانواده بسیجیان بود که اون هم تاثیر گذاری خوبی داشته و همراهی خانواده ها بعد از این دیدار چند برابر شد زیرا متوجه شدن که فرمانده برای اعضا وقت میزاره و احترام برای نیرو قائل هست

6. با توجه به سابقه ای که شما در بسیج دارید دیدگاه خودتون رو در مورد این نهاد بیان کنید .

بسیج در واقع راه اندازی شده توسط امام خمینی(ره) بود بسیج میقات همه ی مردم دغدغه مند به نظام اسلامی است.

بخاطر همین مردم از هر قشر و ارگانی میتواند وارد این عرصه بشود

بسیج یک خانواده گسترده است به وسعت انسانهای دغدغه مند برای انقلاب اسلامی بسیج شجره طیبه ای است که الان از مرز ۴۰ سالگی گذشته و به یک درخت تنومند تبدیل شده.

به نظر شما بهترین شاخصه یک بسیجی چه چیزی باید باشه؟

به نظر من اعتقادات خیلی تو این عرصه دارای اهمیت است مخصوصا اعتقاد به ولایت فقیه به عنوان شاخص ترین ویژگی یک بسیجی است. شخصی که در این راه حرکت کند قطعا دچار نوسانات نخواهد شد و قدم های استوار و خوبی رو میتونه برداره

شما به عنوان برترین حوزه مقاومت در بحث فضای مجازی انتخاب شدید فعالیت هایی که در این خصوص انجام دادید چه بوده که توانستید به این موفقیت برسید ؟

به نظرم همت بچه ها خیلی موثر بود و اولین کاری که ما انجام دادیم و کار خیلی خوبی بود انتخاب مسئول فضای مجازی حوزه بود ایشان فردی پر تلاش و با تجربه بود.به نظرم اگر توی هر کاری فرد متخصص در جایگاه خودش قرار بگیره خیلی کارها بهتر پیش میره. بعد از ان برای هر پایگاه مقاومت یک مسئول فضای مجازی انتخاب کردیم و با استفاده از شبکه های اجتماعی که در اختیار داشتیم مردم رو در جریان گذاشتیم و افراد طبق علاقه و تخصص خودشان در هر حیطه میتونستن فعالیت کنند ( مانند تهیه محتوا ،مدرسان و ...) و مهم ترین ویژگی هم این بود که کار ، کار تشکلاتی و گروهی بود. و این باعث کسب موفقیت و تجربه بیشتر بچه ها شد .

نحوه تعاملتان با پایگاه ها چگونه است ؟

فعلا که به دلیل وجود بیماری کرونا به صورت مجازی ارتباط برقرار میکنیم. و اینکه ما در سطح حوزه اعضای شورا با زیر مجموعه خودشان گروه های مختلفی دارند و از طریق تلفن شبکه اجتماعی ‌و.. در حال برقراری ارتباط هستیم.

برنامه ابتکاری پایگاه که تاثیر گذاری بیشتری داشته؟

الحمدالله پایگاه ها کاری های خوبی رو انجام میدن ولی میتونم به پایگاه مسجدالرجاء که واقع در رحمت آباد هست اشاره کنم این پایگاه در فضای مجازی هیات رو راه اندازی کردند تحت عنوان هئیت حضرت خدیجه (س) و از چند نفر شروع کردند که در همین مدت کم به ۵۰ نفر رسیدن یکی از کارهای جالبی که انجام دادن یادواره شهدا رو در فضای مجازی راه انداختند و دعوت کرده بودند از همسر شهید دادالله شیبانی‌، شهید مدافع حرم که از خاطرات شهید برای مخاطبین گفتند.و دعوت از یک مداح در گروه که اعضای اون بیشتر افراد جوان بودند .یا مسابقه های مختلف مثل عکاسی و ..

یا برای هفته حجاب و عفاف آزمونی قرار دادیم که از کتاب حجاب عزت است یا اسارت ، صورت میگیرد و الان در حال تبلیغ در فضای مجازی و پخش کتاب ها هستیم .

بهترین اقدام هایی که در مقابل جنگ نرم صورت گرفته چه بوده ؟

در حال حاضر همبستگی که وجود داره مثل همین کمک مومنانه، نشان دهنده این بود که ما در مقابل دشمن می ایستیم درسته توی این بیماری کرونا مساجد ما بسته شد ولی باز هم مردم دست از اعتقادات خودشون نکشیدند و پای هم ایستادند.

مهم ترین برنامه هایی که در نظر دارید تا بتونید به جذب بیشتر جوان ها کمک کنید چی بوده ؟

در حال حاضر داریم روی این بحث کار میکنیم برای خودمون هم سئوال شده منتهی نیاز به زیر ساخت هایی هم داریم مهم ترین مشکلی که مردم ما دارن با اون دست و پنجه نرم میکنن مسئله اقتصادی هست

فعلا داریم به صورت آزمایشی کار میکنیم در پایگاه زینبه معالی آباد انجام میشه که یک واحد مسکونی رو تخلیه کردن و در حال حاضر اعلام کردند هر کسی هر فعالیت یا تخصصی که داره بیاد و تولیداتش رو ارائه بده و یک نوع بازارچه خانگی راه انداختن که از این سو هم برای افراد نوعی اشتغال زایی میشه هم نوعی فعالیت اجتماعی.

بحث دوم در حال حاضر بخاطر علاقه نوجوان ها و جوان ها به فضای مجازی قصد داریم گروهی هایی رو راه اندازی کنیم که بچه ها توی اون گروه بتونن از تجربه های هم استفاده کنند و یک سری آموزش ها ببیند یا بحث باشگاه های ورزشی البته با رعایت پروتکل های بهداشتی

یا طرحی مثل طرح بهنام محمدی ارتباط بین سه مکان مسجد ، منزل ، مدرسه ، فعلا در حال حاضر درون دو مدرسه شروع به کار کردیم و امیدوارم بتونیم در مدارس بیشتری فعالیت کنیم .

ممنون از وقتی که گذاشتید

برای شما و بسیجیان حوزه ی زهرای اطهر(س)‌ آرزوی موفقیت داریم.

خبرنگار: فاطمه اسدی عکاس: مهسا سطوتی

نام:
ایمیل:
* نظر: