کد خبر: ۱۲۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
اینکه بند ۱ از فصل ۶ سند تحول بنیادین از بهداشت فردی و محیطی بعنوان امانت الهی یاد می کند، نشان از توجه وافر به ساحت تربیت جسمانی است. از منظر دیگر، دو شغل در متون فقهی ما وجود دارند که به شدت توصیه شده با آن هرگز تجارت نکنید، یکی معلمی و دیگری سلامت و طبابت. این دو حوزه شغلی در اداره سلامت قرار ملاقات با هم گذاشته اند، چرا که مخاطب یکی روح انسان ومخاطب دیگری جسم انسان است. این نقطه اتصال را به این اداره خدوم تبریک می گویم.
در این نشست که با مشارکت اداره سلامت آموزش و پرورش فارس برگزار گردید، دکتر ناصر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس میهمان این نشست بود که گزیده ای از صحبت های وی را اشاره می کنیم؛
اینکه بند ۱ از فصل ۶ سند تحول بنیادین از بهداشت فردی و محیطی بعنوان امانت الهی یاد می کند، نشان از توجه وافر به ساحت تربیت جسمانی است.
از منظر دیگر، دو شغل در متون فقهی ما وجود دارند که به شدت توصیه شده با آن هرگز تجارت نکنید، یکی معلمی و دیگری سلامت و طبابت. این دو حوزه شغلی در اداره سلامت قرار ملاقات با هم گذاشته اند، چرا که مخاطب یکی روح انسان ومخاطب دیگری جسم انسان است. این نقطه اتصال را به این اداره خدوم تبریک می گویم. 
 خطاب به همکاران فرهیخته این اداره باید عرض کنم که شما سروش سلامت هستید و طرفتان نه بیمار و نه معلم بلکه طرف مستقیم شما خداوند متعال است، لذا برای خدمت به یگانه بی انباز اول مواظب سلامتی خو تان باشید چرا که شما فرماندهان بهداشت سازمانید. بنده خودم قدر این اداره را شاید تا قبل از شیوع کرونا به این وضوح نمی دانستم. وقتی دیدم این همه مجاهدت را با خود گفتم رسالت شما کار مجاهدانه و مستوری آن و رسالت ما هویدا سازی و برملاسازی این همه مجاهدت است. 

نشست کارگروه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد

برادران و خواهران؛ اگر در اماکن بهداشتی و بیمارستان ها و مطب ها، کار بر روی بدن بیمار، کار بر روی شئ تعریف شود، این قصه در نهاد مقدس آموزش و پرورش کاملا باژگونه است، چرا که در نظام تربیت رسمی و عمومی، بدن امانت خداست. همان بدنی که خداوند بعد از آفرینش آن پز می دهد و می فرماید فتبارک الله احسن الخالقین، لذا بدن را باید وسیله و ابزار تکامل دانست نه مقصد و هدف.
هر چند که این اداره به لحاظ ساختاری و توجه در وزارت آموزش و پرورش جایگاه رفیعی ندارد و به نوعی کمتر در مرعی و منظر وزارتخانه است، همه چیز بر محور این اداره می چرخد و این هم یکی از نشانه ای مظلومیت این اداره است. 
بنده معتقدم مسابقه حقیقی نزدیکی به خداوند متعال در این روزها، برگزاری مسابقات قرآن، نماز، ساختمان سازی و... نیست که مسابقه حقیقی کنونی در بالا بردن سطح گفتمان بهداشت جامعه معلمی و دانش آموزی است، هر چند که سایر ماموریت ها ضرورت دارد اما اولویت ندارد.
در پایان دو توصیه برادرانه به این اداره دارم. اول آنکه باید کاری کنید که رابطه پزشک و بیمار حداقل در سیستم آموزش و پرورش، رابطه شکار و شکارچی نباشد که البته این کار استلزاماتی دارد که از حوصله جلسه فارغ است.
دو دیگر آنکه ماموریت اداره سلامت عبارت است از ارتقا فرهنگ بهداشت جامعه معلمی و ارتقا بهداشت فرهنگی جامعه معلمی که به فراز دوم نیز باید پرداخت و کمتر بدان تا به امروز پرداخته شده
سازمان بسیج فرهنگیان نیز تا به امروز در حوزه بهداشت کارهای بسیار ارزشمند و مضاعفی کرده که یک قلم از این کارکردها، ضد عفونی تقریبا تمام مدارس استان است، به طوریکه در نهایت امنیت بهداشتی، این مدارس آماده بازگشایی اند. از طرفی بیش از ۴۰۰ سالن سپاه استان در تمامی شهرستان ها جهت برگزاری هر نو آزمون در اختیار آموزش و پرورش فارس قرار گرفت و این آمادگی تا دفع ویروس منحوس کرونا همچنان ادامه دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: