آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
خالق اثر ماندگار «مدافع سلامت»:
عرفان منش گفت: پس از مشاهده فداکاری پزشکان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا به این فکر افتادم تا با گرفتن عکس از پرستاران همراه با پرچم ایران زحمات این عزیزان را به عموم مردم نشان بدهم.
به گزارش روابط عمومی سپاه فجر، در بحبوحه شیوع ویروس منحوس کرونا یک عکاس بسیجی با حضور در بیمارستان شهید چمران شیراز اثری را خلق کرد که بعنوان نماد جهاد و ایثار کادر بهداشت و درمان کشور در سطح فضای مجازی مشهور شد؛ هاشم عرفان منش که از قضا مسئول انجمن عكس سازمان بسيج هنرمندان استان فارس نیز هست در گفتگو با خبرنگاران ماجرای گرفتن آن عکس و سایر اتفاقاتی که پس از انتشار آن برایش پیش آمد را توضیح می دهد.

در ابتدای گفتگو با این هنرمند بسیجی وی این بخش از بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) را برایمان یادآوری می کند: " من حالا می خواهم این را عرض بکنم - که این هم یک مطالبه جدی و آرزو است، ان شاالله این آرزو برآورده بشود کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی این جهاد عظیم و عمومی را روایت کنند همچنان که شهید آوینی با آن بیان شیرین و زیبا و اثرگذار خودش توانست جزئیات جبهه را برای ما روایت بکند و آن را ماندگار بکند. کاش کسانی بتوانند این کار را بکنند هم  در گفتار هم در نوشتار و هم در کارهای هنری و نمایش ها و پدیده های هنری.       رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) 21/02/1399 "

وی با بیان اینکه عموی شهیدم عکاس و فیلم بردار سال های دفاع مقدس بود و نام ایشان را روی من گذاشتند، گفت: هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معماری منظر هستم و از سال 91 به صورت حرفه ای  وارد عکاسی شده ام و مسئولیت انجمن عکس بسیج هنرمندان استان فارس را نیز بر عهده دارم، علاوه بر عمویم سه تا از دایی ها و یکی از پسر عموهایم نیز شهید شده اند.

آرزویم دیدار با رهبری و تقدیم کتاب مدافعان سلامت به ایشان است

عرفان منش در رابطه با نحوه ثبت اثر ماندگار «مدافع سلامت» گفت: پوشیدن لباس مخصوص و قرار گرفتن در فضای بیمارستانی خودش ترس آور است اما پس از مشاهده فداکاری پزشکان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا به این فکر افتادم تا با گرفتن عکس از پرستاران همراه با پرچم ایران زحمات این عزیزان را به عموم مردم نشان بدهم و این عکس نیز در اواخر تعویض شیفت یک پرستار و زمانی که شکل خاص و فشار ماسک تنفسی بر روی صورت ایشان توجه من را جلب کرد ثبت شد که بعد از ویرایش عکس و انتشارآن در فضای مجازی با بازخورد خیلی خوب کاربران فضای مجازی مواجه شد.

آرزویم دیدار با رهبری و تقدیم کتاب مدافعان سلامت به ایشان است

وی با بیان اینکه سردار یداله بوعلی جانشین فرماندهی سپاه فجر با حضور در شبکه فارس از خانم لیلا میری که با پرچم ایران در این عکس حضور داشتند تجلیل بعمل آوردند، گفت:  خانم لیلا میری به امور دو مادر شهید نیز رسیدگی می کردند و یک مجموعه عکس هم از فعالیت های ایثارگرانه ایشان تهیه شده که در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

آرزویم دیدار با رهبری و تقدیم کتاب مدافعان سلامت به ایشان است

این هنرمند بسیجی درباره تماس خبرنگاران رسانه های ضد انقلاب با وی پس از انتشار این عکس در سطح فضای مجازی، گفت: خبرنگار بی بی سی به من در شبکه های اجتماعی پیام داد و درخواست مصاحبه کرد من هم به او در جواب گفتم "ترجیح می دهم کارم در رسانه های جهموری اسلامی پخش بشود اما در رسانه هایی که ضد مردم و منافع کشورم همراه با سیاست های رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار شایعه پراکنی می کنند پخش نشود. خون شهید قاسم سلیمانی در رگ هاي من و مردم ایران جاری است".

وی با اعلام خبر رونمایی از نخستین کتاب عکس با عنوان « مدافعان سلامت» در استان فارس، گفت: ایده اصلی این کتاب از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره انعکاس فداکاری کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا گرفته شده و دارای سه فصل با موضوعات "پزشکان و پرستاران در حال خدمت‌رسانی"، " تصاویر پرتره از کادر درمان، پرستاران و نیروهای خدماتی" و "تشکر و قدردانی مردم از کادر سلامت" است.

عرفان منش با بیان اینکه این اثر بعنوان نخستین کتاب عکس با موضوع « مدافعان سلامت» در کشور رونمایی خواهد شد، گفت: فرآیند ثبت عکس های کتاب « مدافعان سلامت» سه ماه زمان برده است و توسط انتشارات نسل روشن با هزینه شخصی و بعنوان نخستین کتاب در این حوزه. منتشر خواهد شد.

این هنرمند بسیجی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: هنرمندان بسیجی با روحیه جهادی و شجاعت برای برآورده کردن مطالبات امام خامنه ای (مدظله العالی) در عرصه فرهنگ و هنر تلاش می کنند و امروز بزرگترین آرزوی من دیدار با رهبری و تقدیم کتاب « مدافعان سلامت»  به ایشان است.
نام:
ایمیل:
* نظر: