آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
تنویر کازرون خبر داد:

به گزارش تنویر ، حجت الاسلام صباحی امام جمعه کازرون و مسئول قرارگاه فرهنگی شهید خرسند ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار داشت :بی ‌تردید واقعه غدیر خم فقط یک رویداد تاریخی نیست.به تعبیر دقیق‌تر استمرار خط و آموزه‌ های نبوت است که جریان رسالت را به امامت پیوند می ‌دهد و در تعیین صحیح مسیر اسلام و مسلمانان نقش محوری و اساسی دارد.غدیر یعنی نباید دین را از سیاست جدا کرد.

امام جمعه کازرون بیان داشت : به تعبیر مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی،از آن نظر که ولایت افضل واجب اعمال است، عید غدیر افضل از اعیاد مذهبی دیگر است و باید به آن اهمیت بیشتر داده شود و اختصاص به ملت خاص ندارد، عید امت اسلام است.

مسئول قرارگاه افزود : غدیر آغاز خروج جامعه انسانی از تاریکی جهل و تیرگی و جهالت عملی و ورود به فضای روشن دانش و صحنه منوّر بینشی است که همان هدف اصیل بعثت رسول مکرم اسلام است.

ایشان اضافه کردند : اطعام نیازمندان ، صدقه دادن ،روزه در روز غدیر خم ، نماز روز عید غدیر و بسیار صلوات فرستادن و تبریک این عید به همدیگر از اعمال وارد شده و مستحب این ایام است .

حجت الاسلام صباحی در آخر اشاره کرد : باید غدیر را تبلیغ کنیم و از مردم و مسئولین می خواهم همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نسبت  به باشکوه برگزار شدن برنامه های غدیر اهتمام ویژه ای داشته باشند و برای غدیر تلاش کنیم چرا که غدیر کانون و محور وحدت مسلمانان است.

در ادامه  سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون و دبیر قرارگاه شهید خرسند ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم برنامه‌های امسال دهه امامت و ولایت شهرستان کازرون بیشتر با محوریت فضای مجازی برگزار خواهد شد.

دبیر قرارگاه شهید خرسند افزود :همزمان با دهه مبارک امامت و ولایت و به منظور گسترش فرهنگ دینی و معنوی در جامعه امسال نیز برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای در سطح شهرستان کازرون تدارک دیده شده است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل بیان داشت :در راستای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا در خصوص استمرار کمک و دستگیری از اقشار مستضعف و آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در کشور مرحله دوم رزمایش سراسری نهضت کمک مومنانه2 از این دهه آغاز می گردد .

ایشان درخصوص مهمترین برنامه های اجرایی در این دهه گفت:   برافرازی پرچم سبز علوی در درب خانه ها در پویش " هر خانه یک هیئت " ، برپایی 110 ایستگاه علوی در سطح شهرستان ، مسابقات خطبه غدیر و نقاشی غدیر،سخنرانی،مدیحه سرایی بصورت منبر مجازی، اجرای سرود خیابانی ، طرح مائده آسمانی ، نذر سلامت و توزیع ماسک ، نذر قربانی   از برنامه‌های این دهه مبارک است.

نام:
ایمیل:
* نظر: