گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۲۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
جانشین سپاه فجر استان فارس:
جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: همکاری مسئولان و رسانه ها باعث برطرف شدن مشکلات جامعه می شود و مدیری که از رسانه ها دوری کند محکوم به فراموشی است.

سردار یدالله بوعلی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد: مدیران باید همواره در صحنه باشند از این رو اگر مدیری تنها به پشت تمیز نشستن عادت کند او مدیر نیست و تنها مجری است.همکاری مسئولان و رسانه ها باعث کاهش مشکلات جامعه می شود

وی اضافه کرد: در بررسی مشکلات نباید از موضوعاتی که در جامعه حائز اهمیت است چشم پوشی شود از این رو خبرنگاران باید با توجه به موضوعات مهم جامعه در این راستا تلاش کنند که با گوش زد کردن موضوعات به مسئولان نقشی در برطرف کردن مشکلات جامعه داشته باشند.

سردار بوعلی یادآور شد: مدیرانی که فراموش می‌کنند رسانه‌ها در جامعه چه نقش اثرگذاری دارند محکوم به فراموشی اند زیرا محور تمامی فعالیت‌های مهم اجتماعی از رسانه گذشته و اصحاب رسانه نقش ویژه ای در بهبود اطلاع رسانی و کارکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

وی در خصوص کارکرد بسیج در جامعه نیز تصریح کرد: ٢١سازمان در نهاد بسیج فعالیت دارند و اگر تمامی این اقشار در کنار هم با وحدت رویه فعالیت کنند خواهیم دید که مشکلات جامعه به حد قابل توجه‌ای کاهش خواهد داشت.

او به رسانه‌ها نیز توصیه کرد: رسانه‌ها کارکرد بسیار مهمی در جامعه دارند و در کنار مسئولان اگر قرار بگیرند در خواهیم یافت که مشکلات قشر محروم جامعه بیش از پیش در معرض دید قرار خواهد گرفت و این آمال کاهش محسوسی خواهد داشت.

هدیه دموکراسی غرب، چیزی جز استثمار نیست

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس گفت: راهبردها و رویکردهای امروز جهان غرب در مواجهه با جهان سوم و جهان اسلام تبیین شود که اساساً نگاه آنان چیست.

وی افزود: آنچه که در جهان اسلام توسط تروریست‌ها رخ داد، برای بدنام کردن اسلام و بر اساس تئوری بود که چند سال قبل ارائه و مقدمات آن فراهم شد و در نهایت همه چیز علنی شد و از هیچ چیز هم ابایی نکردند.

بوعلی ضمن گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی گفت: اگر این نقشه غرب مهار شد، به دلیل نیروهایی بود که شهید سردار قاسم سلیمانی در جهان اسلام تربیت کرد و اگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد چه بر سر می آمد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس یادآور شد: تنها ۲ درصد جمعیت سوریه شیعه بودند اما همه مشاهده کردیم که داعش چه جنایت‌هایی که در این کشور انجام نداد و آن وقت اگر پای داعشی‌ها به کشورمان باز می‌شد چه جنایت‌های وحشتناک‌تری که مرتکب نمی‌شدند پس اگر امروز این نقشه غرب مهار شده است باید قدردان سردار سلیمانی باشیم که متعلق تنها به ایران و جهان اسلام نیست بلکه متعلق به همه تاریخ چه قبل، چه هم اکنون و چه بعد از آن است.

وی با بیان اینکه هدیه دموکراسی آمریکا چیزی جز استثمار و اشغال کشورهای جهان سوم نیست، گفت: اساساً نگاه غرب به شرقی‌ها یک نگاه درجه سه است یعنی آنان را به‌عنوان یک شهروند درجه سوم می‌شناسند.

بوعلی با تأکید بر اینکه جامعه رسانه باید نگاه غرب به اسلام و جهان سوم را بداند، گفت: ما میراث‌دار قرن‌ها فرهنگ و تاریخ و تمدن هستیم و اسلام را زودتر و بهتر از بقیه مردمان پذیرفتیم و تشیع را کامل قبول کردیم زیرا اسلام استوار بر منطق، عاطفه و فرهنگ است و ایرانی‌ها هم منطق، هم عاطفه و هم فرهنگ داشتند و به همین دلیل به راحتی اسلام را پذیرفتند.

مسلمانی که اکراه داشته باشد، مسلمان نیست

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با یادآوری این نکته که در دین هیچ اکراهی نیست و مسلمانی که اکراه داشته باشد، مسلمان نیست، گفت: اصول دین را باید در قلب خود بپذیریم و هیچ اکراهی در این رابطه پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه غرب هیچگاه دست از استثمار ملت‌ها بر نمی‌دارد و این مسئله را به خوبی با نگاهی به تاریخ مشاهده می‌کنیم، به موارد مطرح شده در خصوص مشکلات جامعه خبرنگاران در این جلسه اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات به ما باز می‌گردد و برخی دیگر هم این چنین نیست اما در آیین پاسداری هر جا که می‌توانیم مؤثر باشیم، نقش ایفا می‌کنیم.

بوعلی با تأکید بر اینکه از نقد استقبال می‌کنیم، گفت: اساساً یکی از اشکالاتی که در مواجه با نقد و انتقاد داریم این است که وقتی چیزی به ما برمی‌خورد و نقد می‌شود به جای اینکه خیرخواهانه و دوستانه جواب دهیم، به دنبال تلافی هستیم. اگر حق هستیم و دلیل و منطق داریم باید دفاع کنیم و اگر نداریم چرا باید مقابل آن ایستادگی کنیم.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود تأکید کرد: مدیر خوب باید حضور میدانی داشته باشد و همدلی و رقابت ایجاد کند و وقتی این‌گونه‌ شد، هم‌افزایی ایجاد می‌شود.

در روزهای سخت کنار مردم باشیم

وی با بیان اینکه باید در روزهای سخت در کنار مردم باشیم، گفت: برای مشکل‌گشایی مردم به هم کمک کنیم تا بتوانیم گامی در این راستا برداریم.

بوعلی همچنین با ذکر این نکته که به رسانه اعتقاد دارم، گفت: تمام کارهایی که امروز انجام می‌شود، توسط رسانه تبیین می‌شود و این رسانه است که رقابت و شور ایجاد و واقعیت‌ها را بیان می‌کند. اگر کسی امروز فکر کند رسانه مزاحم است مشکل دارد و اینقدر ضعف دارد که فکر می‌کند اگر با رسانه باشد ضعف‌های او برملا می‌شود وگرنه کسی که به کار خودش ایمان داشته باشد و تکلیفش را انجام دهد، رسانه‌ها هم به او کمک می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در پایان با بیان اینکه هرکسی وجدان داشته باشد، سعی می‌کند حقیقت‌ها را بیان کند، گفت: اعتقاد داریم قریب به اتفاق وجدان‌های بیدار در جامعه رسانه‌ای زیاد هستند که اگر تعامل خوبی داشته باشیم آنان حقایق را بیان می‌کنند.

یادآور می‌شود، در بخش پایانی این مراسم از پوستر سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس توسط جانشین فرمانده سپاه فجر رونمایی شد.

عکس:شیرازه

نام:
ایمیل:
* نظر: