جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۰۱:۰۶
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس:
حجه الاسلام محمودی زاده گفت: تفکر بسیجی یعنی داشتن روحیه اخلاص، ایثار، ساده زیستی، دین داری و شهادت طلبی که همه این فضائل در عرصه دفاع هشت ساله، به بروز و ظهور رسید.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، در دومین روز از بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با حضور کارکنان، بسیجیان و تنی چند از مسئولین شهرستان، آئین تودیع و معارفه مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه آن ناحیه، با حضور حجه الاسلام محمودی زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس برگزار شد.

حجه الاسلام محمودی زاده در این آئین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشآن و شهدای گرانقدر، اظهار داشت: تآکید بر تکرار  مسائل مهم و ارزشی با هدف جلوگیری از تحریف آن است همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی روز گذشته خود بر این مسئله تآکید داشتند.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاع هشت ساله، تکرار دستاوردها را مفید فائده و مثمر ثمر خواند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه با اشاره به رنگ خدایی داشتن دفاع مقدس، افزود: در این هشت سال دفاع و در جبهه ها و پشت جبهه ها غیر از خدا هیچ چیز حاکم نبود و آنچه باعث می شد رزمندگان با کمترین امکانات بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شوند، خدا باوری و اعتماد به خدا بود.

آن مقام مسئول با تآکید بر مسئله خدا باوری و اعتقاد به نصرت الهی بین رزمندگان و امام امت، گفت: اگر انسان خداباور باشد ، دچار ترس و اندوه نمی شود همانطور که در قرآن به آن اشاره گردیده است.

حجه الاسلام محمودی زاده دومین برکت دفاع مقدس را بعد از اعتماد به خدا، اعتماد به خود و توانایی جوانها نامید و گفت: چون دسمان از همه جا کوتاه بود، با تکیه بر شعار " ما میتوانیم" همانطور که امام راحل فرمودند: ابهت شرق و غرب را در جنگ شکستیم.

وی افزود: از نمونه های بارز خودباوری، پیشرفت در عرصه دفاعی و ساخت موشک بود که شهید طهرانی مقدم از نمونه جوانهای خودباور و معتقد به نصرت الهی در این زمینه بود که توانست پایه گذار قدرت موشکی ایران اسلامی باشد.

مسئول نمایندگی ولی فیه در سپاه فجر فارس سومین دستاورد دفاع مقدس را شکوفایی استعدادها بیان نمود و اظهار داشت: ابتکار عمل امام راحل و تدابیر سراسر ابتکار ایشان، باعث ایجاد جو ما می توانیم شده بود.

بر همین اساس نگاه امام به مقوله جنگ، مانند دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی بود که با تشویق و ترغیب ملت توانستند حکومت شاهنشاهی پهلوی را ساقط کنند.

امام راحل معتقد بود که با حضور مردمی در عرصه دفاع مقدس و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان در عرصه جنگ، مانند عبور از رود خروشان اروند یا ساخت پلهای خیبری و ... قطعا پیروز میدان نبرد ملت بزرگ ایران خواهند بود.

وی  چهارمین دستاورد دفاع مقدس را تحول در صنایع دفاعی کشور معرفی نمود و افزود: از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس ایجاد وحدت ملی بین اقوام و طوایف ایرانی، ارتش و سپاه و بسیج مردمی بود که حس وطن دوستی در نهاد یکایک ملت بزرگ ایران نهادینه شد.

حجه الاسلام محمودی زاده ضمن بیان تشابه ایجاد صحنه های زیبا در دفاع مقدس با صحرای کربلا، بیان داشت: آنچه ما در دفاع مقدس دیدیم با توجه به سختیها و مشکلات جز زیبایی نبود چون دین باوری در بین اقشار جامعه حاکم بود.

آن مقام مسئول با اشاره به زیبایی اعزام به جبهه ها، شبهای عملیات، تشییع جنازه مطهر شهدا، گفت: جنگ ما تحولی در جامعه ایجاد نمود که عبارتنداز حق طلبی، ایثار و شهادت طلبی.

وی بروز و ظهور تولد و تبلور تفکر بسیجی را در سایه تآسیس مدرسه عشق و معرفی جوانان مخلص و جهادگر در راه دین خدا را در دفاع مقدس اشاره نمود و افزود: تفکر بسیجی یعنی داشتن روحیه اخلاص، ایثار، ساده زیستی، دین داری و شهادت طلبی.

حجه الاسلام محمودی زاده ثمر نگاه و تفکر بسیجی را نهراسیدن و اندوهگین نشدن و تسلیم رضای خدا بودن خواند و با اشاره به آیه "انّ معی ربی سیهدین" بیان داشت: وجه تمایز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی ولایت با دیگر نیروهای مسلح سایر کشورها، جنبه معنویت آن است که باعث میشود یک نفر در مقابل تعداد کثیری دشمن بایستد و مبارزه کند.

گفتنی است در این آئین، حجه الاسلام ظهرابی توسط امور روحانیون سپاه فجرفارس به عنوان مسئول جدید نمایندگی در سپاه جهرم معارفه و از زحمات 4 ساله حجه الاسلام احمد گشتاسبی تقدیر شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: