پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
سرهنگ خسروانی بیان داشتند:
سرهنگ پاسدار مرتضی خسروانی فرمانده ناحیه احمد بن موسی (ع) در برنامه آغازین هفته بسیج، با اشاره به تلاش های چندماهه بسیج در مهار کرونا، ضمن بر شمردن برنامه های مختلف اجرا شده در این ایام، هفته بسیج امسال را هفته خدمتی صادقانه و مومنانه دانستند که ایثارگری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را تداعی می کند.
سرهنگ پاسدار مرتضی خسروانی فرمانده ناحیه احمد بن موسی (ع) در برنامه آغازین هفته بسیج، با اشاره به تلاش های چند ماهه بسیج در مهار کرونا، ضمن بر شمردن برنامه های مختلف اجرا شده در این ایام، هفته بسیج امسال را هفته خدمتی صادقانه و مومنانه دانستند که ایثارگری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را تداعی می کند. 
این فرمانده سپاه بیان داشت که این هفته با شعار هر پایگاه حداقل یک خدمت به مردم محله خود و به نیت یک شهید شعارش را به عمل تبدیل می کند. بسیجیان عزیز ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز هم با  ۱۹۲ عنوان برنامه در هفته بسیج با محوریت محله در قالب بلوک های محله محور نقش‌آفرین می کند که برای مثال در محله سعدی ۵۰۰ بسته به همراه ۱۰ جهیزیه توزیع خواهد شد.
مهم ترین این برنامه ها اجرای گروه های سرود بسیج با حفظ پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، مرمت و بازسازی منازل محرومین، کلنگ زنی دهکده اقتصاد مقاومتی، کمک به غربالگری بیماران کرونا اجرای برنامه های فرهنگی مسابقات کتابخوانی و تولیدات محتوا در فضای مجازی، کمک به طرح ناظر در بازار و مقابله با گرانفروشی و احتکار، تور ایست سلامت بسیج است.
سرهنگ خسروانی بسیج را یکی از یادگاران ماندگار امام راحل عظیم الشأن دانست که همیشه منشاء خیر و برکات بوده که همواره با ولایت مداری و درایت و فداکاری مومنانه و با اخلاص و بی منت تهدیدات را به فرصت تبدیل می کند.
ایشان در جمع اعضای ستاد هفته بسیج گفتند که بسیج با ولایتمداری و ایثارگری تحت فرمان ولی و امام خود این مدال افتخار را بر سینه دارد که همواره خادم و نوکر مردم است و از جان خود نیز می گذرد شاهد این مدعا نیز شهدای عزیز بسیج می باشد، با اشاره به حجم بالای ماموریت ها و خدماتی که بسیجیان به صورت جهادی انجام می دهند، هفته بسیج را نه یک آغاز یا پایان، بلکه مصداقی از نمایش حضور یک ساله بسیجیانی دانستند که الحق هر جا نیاز بوده، آنها پیش قراولان جهاد و شهادت بوده و خواهند بود.
فرمانده ناحیه احمد بن موسی (ع) کارنامه درخشان بسیج در عرصه های مختلف فرهنگی و سیاسی و دفاعی و اجتماعی و اقتصادی بیانگر این مطلب است که با تفکر بسیجی و عمل جهادی به آن  می توان مشکلات را حل کرد.
سرهنگ خسروانی با اشاره به وضعیت خاص کشور در ایام کرونا، رده تحت مدیریت خویش را همچون دیگر رده های سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین، یک رده خدمتگذار و یاری رسان به نیازمندان و اقشار نیازمند جامعه دانستند و بنا به اقتضائات و شرایط مختلف با حضور موثر و جهادی خود میدان دار و نقش آفرین بوده است که نمونه بارز آن، برگزاری چندین رزمایش بزرگ کمک مومنانه معرفی کردند که در قالب این برنامه، اقلام مختلفی از مایحتاج غذایی تا تلفن همراه به نیازمندان اهدا شده است.
ایشان افزودند که انشاالله برنامه محوری کمک مومنانه توسط سپاه ناحیه احمد بن موسی علیه السلام روز ۵ آذر در حرم مطهر احمدبن موسی علیه السلام برگزار خواهد شد تا نشان دهیم که بسیج با کمک مومنانه مردم و خیرین، یاری رساننده مردمی است که ولی نعمتان جامعه هستند. ضمن اینکه کمک های مومنانه فقط به بسته های معیشتی معطوف نشده هر چند که   تعداد ۵ هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه هست که با همکاری خیرین عزیز برای مردم در محدوده ناحیه احمدبن موسی علیه السلام توضیح خواهد شد و هر نیازی که در جامعه حس شود بسیجیان به رفع آن همت می گمارند،  همچون نهضت اهدای خون به نیازمندان که به صورت مکرر در حال اجراست.
سرهنگ خسروانی افتتاح چندین پروژه بسیج سازندگی همچون مراکز تولیدی در خیابان رضویه و کارگاه های اشتغال در بلوار اتحاد را از جمله برنامه های اجرا شده در ایام پیشرو دانستند که در اختیار افراد داوطلب در حوزه اشتغال قرار می گیرد تا بتواند در رفع موانع کسب و کار یاری رساننده جوانان باشد.
اجرای برنامه های فرهنگی و بهداشتی، از جمله تولید ماسک، اهدای بسته های بهداشتی، برگزاری تورهای بهداشتی، برقراری انتظامات و کمک به مراکز غربالگری و تشخیص کرونا، ضد عفونی کردن هدفمند مراکز دولتی و پر تردد، برپایی پویش من ماسک می زنم و ... از دیگر مواردی بود که این مقام مسئول مجددا به آن اشاره نمودند که مقرر شده است توسط بسیجیان و گروه های جهادی صورت گیرد.
ایشان در پایان سخنان خویش با اشاره به اقدامات نظارتی بسیجیان خصوصا در حوزه اصناف و ادارت، به نظارت و برخورد با معدود متخلفان و سواستفاده گرانی اشاره کردند که می خواهند از وضعیت موجود استفاده کرده و کالایی را احتکار و یا گرانفروشی نمایند که در این راستا چندین انبار نیز کشف شده و تحویل مراجع قضایی گردیده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: