آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس؛
علی گرامی دوست، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس از مشکلات آب شرب مردم شهر بیرم و اقدامات انجام شده برای حل این مشکل خبر داد.
علی گرامی دوست، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس در گفتگو با خبرنگار ناحیه بسیج دانشجویی گفت: مردم منطقه بیرم از سال۹۳تا امروز بار‌ها برای حل مشکلات خود دست به دامان مسئولان مختلف شدند، ولی متاسفانه هیچ نتیجه‌ای نگرفتند. دانشجویان انقلابی و بسیج دانشجویی استان فارس این بار صدای مردم محروم منطقه‌ی بیرم شدند.


دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس خاطرنشان کرد: مسائل مردم به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارند تنها توسط کسانی می‌توانند پیگیری شوند که بر روی موضوع یا مسئله مورد نظر تمرکز کرده و مستمراً آن را پیگیری کنند. تجربه‌های متعدد نشان داده‌اند که عدم تمرکز روی مسئله، توفیقی را به همراه نداشته است.


گرامی دوست مطرح کرد: قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی هم با تمرکز روی موضوع و پیگیری مستمر در جهت حل مشکلات مردم بیرم شده و اقدامات متعددی هم برای حل این مشکل با مسئولان مختلف داشته است. از جلسات متعدد با سازمان برنامه بودجه و آبفا استان و مصوب شدن مبلغ یک میلیارد و ششصدمیلیون تومان جهت رفع موقت آب، حضور میدانی در بخش بیرم و تهیه مستند، جلسه با حضور مسئولین استانی از جمله آب منطقه ای، آبفا، فرماندار و شورای شهر بیرم، نماینده مجلس و ارائه‌ی راهکارهم چنین جلسه با نماینده‌ی مردم لار، صحبت با کارشناسان امر و مصاحبه با رسانه‌های مختلف از جمله اقدامات بسیج دانشجویی در راستای تامین آب شرب بخش بیرم است.


این فعال دانشجویی تصریح کرد: خوشبختانه پس از کش و قوس‌های فروان جلسه‌ای در محل کمیسیون عمران مجلس و با حضور خامسی معاون وزیر نیرو، مهندس جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، غریب‌پور معاون وزیر صنعت و رئیس ایمیدرو، نمایندگان شیراز، لار و فیروزآباد در مجلس، معاونین استاندار و مدیران شرکت آب منطقه‌ای و آبفا استان و سایر مسئولان ذی‌ربط برگزار شد، دو پروژه مهم «انتقال آب از دریا به شهرستان‌های لامرد و مهر» و نیز «آبرسانی به بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس ادامه داد: در پایان این نشست مقرر گشت پروژه انتقال آب از دریا به لامرد و مهر با جدیت دنبال شده و ایمیدرو و شرکت آبفا قرارداد خرید تضمینی با سرمایه‌گذار را امضاء کنند.


گرامی دوست افزود: در خصوص پروژه آبرسانی به بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم نیز مقرر شد بجای اجرای پروژه خط دو آب‌رسانی از سد سلمان که طرحی زمان‌بر و هزینه‌بر است، این مناطق از محل افزایش ظرفیت خط یک (که اکنون موجود است) برای افزایش حجم آب خط یک نیز پروژه ترمیم و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اجرا گردد. همچنین مقرر گشت اعتبار لازم جهت انجام مطالعات خط انشعاب از خط یک به مناطق یادشده تأمین شود و پس از آن پیگیری لازم جهت صدور مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و آغاز عملیات اجرایی پروژه انجام شود.

وی در خاتمه گفت: مردم بیرم ۶سال است که چشم انتظار آب شرب هستند و در این مدت متاسفانه مسئولین استان مهر تکراری بر وعده‌های قبلی خود زدند و مردم از وعده‌های توخالی مسئولین خسته شده اند، امیدواریم این بار با تلاش مسئولان استانی، کشوری و پیگیری و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی استان فارس، ضمن تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه، هرچه زودتر شاهد حل این مشکل باشیم. زیرا این وعده با عملیاتی شدن امید رو به مردم غیزانیه فارس برمی گردد؛ لذا علاوه بر حل موقت مشکل اب در میانمدت باید مشکل مردم به صورت دائم حل بشود. بسیج دانشجویی استان فارس تا حصول نتیجه نهایی پیگیر مطالبات به حق مردم است و در کنار مردم باقی می ماند.
نام:
ایمیل:
* نظر: