آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
مدیریت خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان ممسنی؛
سهم خواهی آفت انقلاب است و عافیت طلبی و محافظه کاری عمر انقلابی گری را بسیار کوتاه میکند و لذا جاذبه و دافعه بسیج ایجاب میکند که با قوام و ایستادگی و شجاعت، سهم خواهان بی دغدغه ورود کرده به بسیج را دفع و جایگاه جذب و تعالی مخلصان و با بصیرتان باشد.
مدیریت خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان ممسنی به مناسبت هفته بسیج بیانیه صادر کرد.


بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واژه"بسیج" یعنی، بسط و گسترش و برپایی سپاه یاری دهنده و یورش برنده جوان جویای حق و جان برکف، علیه ظلم و استبداد در هر مسلکی.

تاریخ نشان داده است که هر زمان نیروهای خودجوش مردمی با توان و اراده پولادین به پا خواسته اند؛ موفق شدند کشتی به گل نشسته را، حرکت داده و بادبانهای آن را برافراشته کنند و تاریخ کشور ما، پر است از این جوششهای مردمی. قبل و بعد از انقلاب اسلامی از ملی شدن صنعت نفت گرفته تا پیروزی انقلاب و اندکی بعد در انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی و ... .

درایت رهبری زمان، سنگ تمامی بر این همه جوش و خروش گذاشت و با قالب ساماندهی شده تشکیلاتی اما نه حصار سازمانی؛ فرمان تشکیل بسیج را صادر، و جایگاه و اهمیت والای این نهاد مردمی را، در گفت و شنودها و محافل مختلف چنان تبین نمود که حجت بر همه تمام شد. تا آنجا که فرمودند:" از خدا میخواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخار من این است که خود بسیجی ام".

بسیج یعنی؛ آن حرکت میلیونی مردمی دلسوز گوش به زنگی که؛ از هر گونه انحراف در مشی کلی انقلاب در کشور آگاه و حساس بوده و با مجاهدت انقلابی در همه میدانها حاضر و آماده و برای استقلال ملی از جان و مال خود گذشته و دل در گرو معبود نهاده است.  امروز چون گذشته در میدانهای مختلف بسیج، شهامت و شجاعت و ایمان حرف اول را میزند اما هستند کسانی که بدون داشتن این پیش شرط مهم در کسوت بسیجی ظاهر میشوند و ما باید مراقب آنها باشیم. به مصداق آیه شریفه" محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" کسانی که یاری دهنده پیامبرند باید با غیض بر کفر بتازند.

پشمینه پوشانی که در کسوت بسیجی ، بین این صفوف به هم پیوسته و یکدل ورود کرده اند(نفوذی ها) و گروهی دیگر که خود را داعیه داران انقلاب میدانند و لکن قدمی برای آن برنمیدارند و تحلیل نادرستی از انقلاب و جبهه انقلابی ارائه میدهند( خوارج انقلاب) و نیز دنیا طلبها و رفاه طلبها، جایگاهی در شجره طیبه بسیج ندارند.

 در میدان بودن و پایکار بودن از مهمترین ویژگی های فرد بسیجی است. سهم خواهی آفت انقلاب است و عافیت طلبی و محافظه کاری عمر انقلابی گری را بسیار کوتاه میکند و لذا؛ جاذبه و دافعه بسیج ایجاب میکند که با قوام و ایستادگی و شجاعت، سهم خواهان بی دغدغه ورود کرده به بسیج را دفع و جایگاه جذب و تعالی مخلصان و با بصیرتان باشد و میبایست " رحماء بینهم" بین مجموعه تشکیلاتی و بدنه اجتماع بی واسطه و هیچ شکافی، سیر و سلوک جاری باشد.

شجره تنومند بسیج در طول عمر خود چنان خوش درخشیده که ریشه آن در سطح بین المللی و جهانی به بار نشسته و ثمره آن حشد الشعبی در عراق، انصارالله یمن، حزب الله لبنان و نیروهای بسیج مردمی در سوریه می باشد.

 میبینیم که بسیج در بیداری اسلامی، تاثیر شگرفی داشته است. به نوشته مجله نیوز ویک آمریکا،" نیروهای مردمی چهارمین نیروی قوی پس از نیروهای ویژه دریایی آمریکاNavy Seal, و گروه Aibha روسیه و گروه ویژه ایکو کبرای اتریش است".

هفته بسیج بر بسیجیان و دلاورمردان و زنان غیور بی ادعا ، مبارکباد. و من الله توفیق
نام:
ایمیل:
* نظر: