آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
نماینده کمپین هزارپانصد نفری دانشجویان پیام نور استان های فارس و هرمزگان خطاب به مسئولین مربوطه:
نماینده کمپین هزارپانصد نفری دانشجویان پیام نور استان های فارس و هرمزگان: دانشجویان باید سه آرمانی که مطالبه مقام معظم رهبری از دانشجویان است را دنبال کرده و مطالبه کنند( مسئله علم، عدالت خواهی، آزاد اندیشی و آزادی‌خواهی).
محمد سهرابی نماینده کمپین هزارپانصد نفری دانشجویان پیام نور استان های فارس و هرمزگان پیرو اعتراضات شکل گرفته در روز های اخیر با اشاره به این سخن شهید بهشتی "دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود." گفت: در جمله شهید بهشتی یک عبارت بسیار مهم وجود دارد و آن هم نماز امت است که منظور از آن سطح آگاهی مردم بوده و اگر دانشجو که از قشر تحصیل کرده جامعه است فعالیت لازم را برای بالابردن سطح آگاهی مردم نکند، جامعه دچار زیان می شود. دانشجویان باید سه آرمانی که مطالبه مقام معظم رهبری از دانشجویان است را دنبال کرده و مطالبه کنند( مسئله علم، عدالت خواهی، آزاد اندیشی و آزادی‌خواهی).


محمد سهرابی افزود: در پی صحبت های فوق و مشخص شدن مقام و جایگاه والای دانشجو در جامعه ، متاسفانه در بعضی جاها بی عدالتی هایی نسبت به این جایگاه صورت میگیرد که قطع به یقین باید برطرف شود.


نماینده کمپین هزار و پانصد نفری دانشجویان پیام نور استان های فارس و هرمزگان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری آموزش مجازی، دانشجویان دانشگاه های پیام نور فارس و هرمزگان با مشکلات متعددی رو به رو هستند از جمله :

-افزایش شهریه :
با وجودی که آموزش مجازی در پیش گرفته شده است و از هیچ یک از امکانات مراکز آموزشی استفاده ای نمی شود، شاهد افزایش نرخ شهریه هستیم که به دور از انصاف به نظر می رسد.
چرا در زمانی که دانشگاها تعطیل می باشند و خیلی از هزینه های زمان حضوری را ندارند افزایش شهریه را شاهد هستیم؟! مگر نه این است که هر افزایش شهریه ای باید در پی افزایش سطح رفاه دانشجویان باشد؟! حال که ما هر روز شاهد بدتر شدن وضعیت هستیم و این موضوع با فرا رسیدن امتحانات پایان ترم بیشتر حاد می شود. دانشگاه ها باید شفاف باشند و برای دانشجویان دقیقا مشخص کنند که شهریه ها صرف چه اموراتی می شود.این حق مسلم دانشجو می باشد که بداند هزینه ای که میکند کجاها خرج می شود و در قبال این هزینه ها چه خدماتی را خواهد گرفت.

-کم بودن زمان آزمون:
در این شرایط کرونایی آن هم با وجود مشکلاتی همچون ضعیف بودن سرعت اینترنت ها در مناطق مختلف ، کند بودن سامانه امتحانات ، مفهومی بودن سوالات در دروس اختصاصی و استرس و فشار ناشی از امتحانات که باعث فراموشی کوتاه مدت دانشجو در مدت زمان طول امتحان می باشد . در خواست داریم تا اساتید و مسئولین محترم نسبت به افزایش مدت زمان طول آزمون به حداقل چهل و پنج دقیقه اقداماتی را بی اندیشند.

-وجود تعداد سوالات زیاد و عدم فرصت برای اصلاح پاسخ :
در دروس اختصاصی و عمومی انتظار می رود قابلیت برگشت به سوال قبل برای امتحانات پایان ترم فعال باشد و فرصت مجدد چک کردن سوالات برای دانشجو فراهم شود چرا که در هر آزمونی سوالات سطحی بایستی در ابتدا پاسخ داده شود و سوالات عمقی و مفهومی به زمان های پایانی آزمون موکول شود.

-مشکلات سامانه امتحانات:
بعد از گذشت نزدیک به یک سال از همه گیری ویروس کرونا و روی آوردن به آموزش مجازی ، واقعا باعث تاسف می باشد که دانشگاهی به عظمت پیام نور نتواند سیستم یکپارچه و منظم و هماهنگی با ساز و کاری دقیق برای دانشجویان تعریف کند.
در مواردی که تعداد آن هم کم نیست! شاهد ضعف سامانه امتحانات هستیم، از ورود دانشجویان به سامانه، تا کند شدن سامانه در زمان آزمون، عدم اجازه به کاربر در ادامه آزمون! و در نهایت اشتباه محاسبه نمرات از طرف سامانه.
ما دانشجویان خواستار این هستیم که برای این مشکلات به صورت جدی اقداماتی انجام گیرد.
 

-محدود بودن ارزشیابی صرفا به امتحان میان ترم:
چرا باید اساتید در ارزشیابی های دروس، صرفا خود رامحدود به آزمون میانترم کنند؟ و از راه های دیگر همچون ارائه تحقیق ، حل تمرین ، انجام پروژه و برگذاری کنفرانس و ... استفاده نکنند. البته که مواردی همچون تحقیق و تمرین و... توسط برخی اساتید در کنار آزمون میانترم و حتی به جای آزمون میان ترم صورت میگیرد، اما انتظار داریم این موضوع توسط همه اساتید مورد توجه قرار گیرد.



-محدود بودن ارزشیابی صرفا به امتحان میان ترم:
چرا باید اساتید در ارزشیابی های دروس، صرفا خود رامحدود به آزمون میانترم کنند؟ و از راه های دیگر همچون ارائه تحقیق ، حل تمرین ، انجام پروژه و برگذاری کنفرانس و ... استفاده نکنند. البته که مواردی همچون تحقیق و تمرین و... توسط برخی اساتید در کنار آزمون میانترم و حتی به جای آزمون میان ترم صورت میگیرد، اما انتظار داریم این موضوع توسط همه اساتید مورد توجه قرار گیرد.

-پیگیر نبودن اساتید از طریق پیام رسانها:
شرایط حال جامعه ایجاب می کند تا اساتید صرفا محدود به کلاس های مجازی نباشند و در مواقع امتحانات و یا اطلاع رسانی ها از طریق گروه های مجازی به دانشجویان اطلاع رسانی شود. برخی اساتید حاضر به تشکیل همچین گروه های نمی باشند. اساتید باید در وهله اول خود ادمین گروه ها باشند و اطلاع رسانی ها را انجام دهند ولی در صورت دلایل کافی برای عدم حضور خود ، حداقل از طرف دانشجویان نمایندگانی را مشخص کرده تا اطلاع رسانی ها صورت گیرد.

-سختی بیش از حد سوالات:
هر آزمون و امتحانی باید به نحوی برنامه ریزی شود تا یک ارزشیابی دقیقی بر دانسته ها و تلاش های دانشجویان باشد ، اینکه آزمون ها سختی بیش از اندازه ای دارند و یک سیستمی هم بر سنجش سختی آزمون ها وجود ندارد نه در شان دانشجو می باشد و نه استاد. تقاضا مندیم یک سیستم و یا پارامتر هایی برای آزمون ها که از طرف اساتید طرح میشود هر چه سریع تر با اولویت قرار دادن تمامی دانشجویان در هر سطحی ایجاد شود.

-رفتار نامناسب برخی اساتید و مسئولین:
متاسفانه در برخی موارد شاهد رفتار بد و غیر درست برخی اساتید و مسئولین با دانشجویان می باشیم(در صورت نیاز مدارک و اسناد موجود قابل نمایش و ارائه خواهد بود).استادی که بدون توجه به ارزش دانش و دانشجو با گفتار و رفتار خود دانشجو را تحقیر می کند.
تحقیر او نشانگر بی ارزشی دانشجو نیست بلکه بیانگر این حقیقت است که او ارزش علم و آموزنده علم را به طور کامل درک نکرده است. انتظار می رود ریاست محترم دانشگاه ها نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و تذکر های لازم صورت گیرد.

این فعال دانشجویی در پایان بیان داشت: از آن جایی که شرایط همه دانشجویان برای استفاده از آموزش مجازی یکسان نیست و با مشکلاتی مواجه هستند، پس این مطالبه معقول است که مسئولین مربوطه طی تصمیم گیری های مورد اتخاذ خود صلاحیت کل دانشجویان را سنجیده و بستری مناسب را در اختیار آینده سازان این مرز و بوم آن جور که شایسته و در خور است قرار دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: