کد خبر: ۱۲۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
شناسایی افراد با تست مثبت کرونا و نیازمند به کمک‌های مالی و معیشتی و توزیع بسته معیشتی طی ۳ مرحله تاکنون و شناسایی خانواده‌های آسیب دیده در مدت شیوع کرونا به‌دلیل تعطیلی برخی مشاغل و توزیع بسته معیشتی از اهم این فعالیت‌ها است.
مسوول قرارگاه شهید اسکندری ناحیه حضرت رسول الله(ص) شیراز در گفتگوی تفصیلی  به اهم فعالیت‌های این قرارگاه پرداخت و گفت: شناسایی افراد با تست مثبت کرونا و نیازمند به کمک‌های مالی و معیشتی و توزیع بسته معیشتی طی ۳ مرحله تاکنون و شناسایی خانواده‌های آسیب دیده در مدت شیوع کرونا به‌دلیل تعطیلی برخی مشاغل و توزیع بسته معیشتی از اهم این فعالیت‌ها است.

 محسن امین در گفتگوی تفصیلی  به اهم فعالیت‌های قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این سپاه حضرت رسول‌الله(ص) شیراز پرداخت.

وی در این گفتگو اظهار کرد: برگزاری جلسه با مراکز بهداشت منطقه در راستای اجرای اینطرح و تقسیم وظایف و تشکیل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی، ارائه لیست تیم‌های مراقبتی تخصصی و غیر تخصصی با حضور آحاد بسیجیان و برگزاری کلاس‌های آموزشی از سوی مراکز بهداشت جهت بسیجیان حاضر در این طرح از جمله این فعالیت‌ها است.

اهم فعالیت‌های تیم‌های مراقبتی

مسوول قرارگاه شهید اسکندری ناحیه حضرت رسول الله(ص) شیراز در ادامه به بخشی از فعالیت تیم‌های مراقبتی حاضر در این طرح، اشاره کرد و افزود: تشکیل تیم‌های مراقبتی خواهر و برادر با حضور مراقبان سلامت منطقه و سفیران سلامت، شناسایی افراد و خانواده‌های مبتلا به بیماری کرونا و اجرای برنامه‌های مراقبتی جهت این افراد، آموزش سایر افراد خانواده جهت مراقبت و قرنطینه لازم توسط تیم‌های مراقبتی بسیج، از جمله این طرح‌ها است.

امین، انجام برنامه مشاوره روانشناسی و تغذیه به صورت تلفنی با همکاری مراکز بهداشت منطقه جهت افراد با تست کرونا مثبت توسط تیم های مراقبتی، شناسایی و غربالگری افراد در معرض خطر و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای در محدوده استحفاظی و غربالگری به صورت تلفنی، ضد عفونی اماکن پرتردد محدوده استحفاظی به صورت روزانه توسط این تیم‌ها و تماس تلفنی به صورت روزانه با افراد دارای تست مثبت را از دیگر فعالیت‌های تیم‌های مراقبتی عنوان کرد.

بررسی وضعیت دیگر اعضا خانواده درصورت داشتن علائم و معرفی انها به مراکز تست ۱۸ساعته دانشگاه علوم پزشکی، کنترل تردد افراد دارای تست مثبت به صورت تلفنی و هشدارهای لازم به این افراد، از اهم فعالیت‌هایی بود که مسوول قرارگاه شهید اسکندری ناحیه حضرت رسول الله(ص) از آن نام برد.

اهم فعالیت‌های تیم‌های حمایتی

فعالیت‌های قرارگاه سردار شهید سلیمانی در سپاه محمد رسول‌الله(ص) شیراز/ از تشکیل تیم‌های مراقبتی تا حمایت بیماران کرونایی نیازمند

امین در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های تیم‌های حمایتی حاضر در این طرح هم اشاره کرد و افزود: تشکیل تیم‌های حمایتی خواهر و برادر با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی فعال در منطقه، شناسایی افراد با تست مثبت کرونا و نیازمند به کمک‌های مالی و معیشتی و توزیع بسته معیشتی طی ۳ مرحله تاکنون، همچنین شناسایی خانواده‌های آسیب دیده از شرایط بوجود آمده در مدت شیوع کرونا به‌دلیل تعطیلی برخی مشاغل و توزیع بسته معیشتی از اهم این فعالیت‌ها است.

وی به شناسایی دانش‌آموزان نیازمند به تجهیزات شبکه اینترنت و تهیه تعدادی تبلت دانش‌آموزیجهت این افراد، انجام کارهای روزمره و خریدهای روزانه افراد با تست کرونا مثبت و تحویل درب منزل در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس، تهیه داروهای لازم افراد با تست کرونا مثبت و تحویل درب منزل این افراد هم اشاره کرد.

به گفته امین؛ توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی کننده در مناطق کمتر برخوردار در چند مرحله از دیگر فعالیت گروه حمایتی است.

اهم فعالیت‌های تیم های نظارتی

فعالیت‌های تیم‌های نظارتی، بخش دیگری از فعالیت گروه‌های حاضر در طرح شهید سلیمانی است که امین در گفتگو با شیرازه از آن‌ها نام برد و گفت: تشکیل تیم‌های نظارتی با استفاده از ظرفیت بسیج اصناف و شبکه آمران به معروف و ناهیان منکر، برگزاری جلسه تعامل با مجموعه بهداشت محیط مراکز بهداشت، راه‌اندازی تیم‌های تذکر لسانی جهت اصناف در راستای آموزش همگانی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور کارشناسان مراکز بهداشت و برادران بسیجی از جمله این اقدامات است.

قابل ذکر است که جمعیت محدوده سرزمینی تحت پوشش این طرح حدود ۲۰۰ هزار نفر و بالغ بر ۱۰۰ تیم در قالب تیم‌های حمایتی مراقبتی و نظارتی فعالیت دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: