آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
حجت الاسلام پرنیان نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی فارس:
16 دی ماه، روزیست تاریخی بنام روز شهدای دانشجو؛ روز ایستادگی تمام قد در مقابل ارتش تا دندان مسلح صدام ، روز ترکیب دو واژه مقدس شهید و دانشجو.
حجت الاسلام پرنیان نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی فارس به مناسبت روز 16 دی ماه روز شهدای دانشجو پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

16 دی ماه، روزیست تاریخی بنام روز شهدای دانشجو؛ روز ایستادگی تمام قد در مقابل ارتش تا دندان مسلح صدام ، روز ترکیب دو واژه مقدس شهید و دانشجو.

در آموزه های دین اسلام، شهادت و گزینش مرگ سرخ، بر آگاهی از مبانی آزادی و اختیار در مبارزه بر ضد انحراف فکری متکی است که مجاهد آن را با منطق، شعور و بیداری انتخاب می کند. بی شک ۱۶دی ماه هرسال فرصتی است برای به خود آمدن دانشگاه ها و اینکه دانشگاه ها بدانند به چه سمتی باید جهت قطب نمایی خود را تنظیم کنند.

دانشجویان خط امام در سال 59، برگی از دفتر جنگ و انقلاب را در هویزه ورق زدند.

عملیات هویزه، نخستین حمله مهم ایران بود که در آن،  میان نیروهای مردمی؛ یعنی سپاه، ارتش، بسیج و عشایر، هماهنگی کامل برقرار شد.

بی تردید شانزدهم دی ماه، تداوم دهنده راه شهدای دانشجو در واقعه 16 آذر است، شهیدانی سربلند که امام راحل عظیم الشأن با شنیدن خبر شهادتشان گریسته‌اند.

رهبر معظم انقلاب حرکت حماسی‌ شهدای هویزه را به «شهدای کربلا» و «صدر اسلام» مشابه دانستند و همچنین برجسته خواندن آنان در میان شهدای سراسر دوران جنگ از سوی معظم له، نشان از جایگاه والای شهیدان حماسه هویزه نزد ایشان دارد.

16 دی ماه نه فقط در تقویم سالانه بلکه در تقویم مقاومت ایران ، روزیست تاریخی و ثبت شده بنام روز شهدای دانشجو؛روز ایستادگی  تمام قد در مقابل ارتش تا دندان مسلح صدام. روز شهادت سید حسین علم الهدی و 72 تن از یاران حسینی او در هویزه .

آری  سید حسین ها چه زیبا ترکیب کردند دو واژه مقدس شهید و دانشجو را، شهید سید حسین علم الهدی مصداق  بارز شرافت انسانی است، دفاع از ارزش ها، ایمان و آگاهی این دانشجوی مجاهد پیرو خط امام که جانانه در مقابل هجوم رژیم بعث عراق ایستادگی کرد، او را برای همیشه در تاریخ ایران جاودانه خواهد کرد.

سید حسین ها، همان دانشجویان شهیدی هستند که برای بسط عدالت و معنویت حرکتی را آغاز و نقش تاریخی خود را ایفا کردند .

بی شک حماسه هویزه محصول خون شهدای دانشجویی است که برای همیشه این پیام را به نسل های آینده انتقال دادند که افتخار و شرف هر انسانی به میزان مقاومتی است که در راه آرمان های الهی انجام می دهد.

شهدایی که جزو اولین شهدای جنگ تحمیلی هستند، شهدایی که توانستند با ترسیم خطی سرخ، وقایع بعدی را برای نسل آتی به ارمغان آورده و پیروان دیگری را در این مسیر به جامعه عرضه کنند.

ما امروزه از آنها استمداد می طلبیم برای انجام وظیفه خود برای اینکه از مسیر حق طلبی آنها و ملت ایران و امام شهیدان فاصله نگیریم، از اینکه منافع قومی حزبی و گروهی را بر منافع نظام و انقلاب اسلامی مقدم نکنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: