پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۴۱:۱۸
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، درس آموزی از بصیرت فاطمی و عمل به آن را لازمه ضروری کشور و انقلاب دانست.
به گزارش روابط عمومی سپاه لارستان، مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمودی زاده در برنامه سرکشی از ناحیه لارستان ضمن دیدار با پایوران این ناحیه در جمع آنان سخنرانی کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت ایام غمبار شهادت حضرت زهرا(س)،سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت سردار سلیمانی و اربعین شهادت شهید فخری زاده و سردار استوار محمودآبادی،یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس خصوصا شهدای عملیات های کربلای 4 و5 که در ایام این عملیات ها قرار داریم ، شهدای امنیت، دفاع از حرم، سلامت، 15هزار شهید استان فارس و 315 شهید لارستان بزرگ را گرامی داشت.
حجت الاسلام و المسلمین محمودی زاده با اشاره به دهه بصیرت و دهه فاطمیه مطالب خود را با موضوع بصیرت فاطمی مطرح نمود و در بخش اول سخنان خود به تبیین شخصیت و حقیقت وجودی زهرای اطهر(س) پرداخت و گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) یک حقیقت ناشناخته و کاملا پر رمز و رازی است که عقل انسانها از درک درست آن عاجز است. وی با اشاره به احادیث و روایات متعدد اظهار داشت: حقیقت وجودی این شخصیت به نحوی است که هرچه انسان در شناختش بیشتر تلاش کند، تحیر وسرگردانی اش بیشتر می شود و در واقع در حقیقت وجودی آن عظمت باورنکردنی چیزی است که خارج از گنجایش عقل و فهم و درک بشر است.
وی تصرح کرد: این چنین شخصیت نمونه و باعظمتی به واسطه ی پرورش یافتن و شاگردی خوب و ممتاز در مکتب الهی و نبوی، خود صاحب مکتب فاطمی شد و اگر ما مدعی پیروی از مکتب فاطمی هستیم باید درسهای این مکتب را همچون سردار سلیمانی عزیز که چون پرورش یافته و دانش آموز خوب،ممتاز و زرنگ مکتب فاطمی بود، تبدیل به مکتب سلیمانی شد ؛ مرور کنیم و این درس ها عبارتند از:
1-اولین و بالاترین درس مکتب فاطمی که لازمه کامل شدن و قرب الهی است، درس عبودیت و بندگی است و حضرت زهرا(س) خود در بالاترین سطح عبودیت و بندگی قرار داشت و گوشه ای از آن را می توان در اخلاص و معنویت شاگردان این مکتب، همچون حاج قاسم سلیمانی مشاهده کرد.
2- دومین درس مکتب فاطمی که طبیعتا باید بیشتر خواهران ما به آن توجه داشته باشند بحث مسائل تربیتی و اجتماعی است که فاطمه زهرا(س) در مقام دختر بودن، همسر بودن و مادر بودن، خود بهترین بود.
3- سومین درس که امروز بسیار به آن نیاز داریم و شاید بتوان آن را مهمترین درس مکتب فاطمی در شرایط کنونی دانست درس بصیرت است. حضرت زهرا(س) درس بصیرت را آنچنان زیبا عمل کرد که باعث شد ما امروز مفتخر به شیعه ی فاطمی و علوی باشیم. بصیرت یعنی بینش طوریکه انسان مسائل اطراف خود را کاملا بفهمد، تحلیل کند و نسبت به آینده تصمیم درست بگیرد. حضرت زهرا(س) اینگونه بود و با بصیرت فاطمی خود تا جایی پیش رفت که به این نتیجه رسید که برای دفاع از ولایت باید جانبازی کند و همین گونه هم شد و با به جان خریدن تمام سختی های ناشی از بصیرت ، در راه دفاع از حریم ولایت جان خود و فرزندش را فدا نمود.
دکتر محمودی زاده ادامه داد: قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) امتداد همان نهضت فاطمی و بصیرت فاطمی بود و اکنون نیز درس آموزی از بصیرت فاطمی و عمل به آن لازمه ضروری کشور و انقلاب است. امروز دشمنان خارجی و داخلی با حربه تحریف، اوضاع را مشتبه می کنند و اگر افراد بصیرت نداشته باشند قطعا در تشخیص و انتخاب راه درست دچار مشکل خواهند شد، همانگونه که با ایجاد دوگانگی ها در حوادث و وقایع اخیر در کشور همچون انتخابات های 92 و 96، خیلی از مردم عادی به دلیل عدم بصیرت و همچنین کوتاهی برخی انقلابیون در تبیین و تشریح و بصیرت افزایی، فریب این دوگانگی ها را خورده و توان تشخیص و درک راه درست را از دست دادند و در همان موقع حضرت آقا در موضعی قاطعانه فرمودند که نه مذاکره می کنیم و نه قطعا جنگ خواهد شد ولی بازهم عده ای به دلیل عدم بصیرت و ولایت مداری و عده ای دیگر به قصد خیانت راه دیگری را برگزیدند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در پایان سخنان خود به توصیه  چندین باره مقام معظم رهبری در خصوص امید به آینده و تلاش برای سرکار آمدن یک دولت جوان انقلابی و حزب اللهی و بسترسازی برای تشکیل حکومت ولی الله الاعظم اشاره کرد و تاکید کرد: اگر بصیرت داشته باشیم بایستی جانانه در وسط این میدان کار کنیم نه اینکه باز با غبارآلود کردن فضا، اتفاقی بیافتد که منجر به عدم تشکیل دولت جوان انقلابی و در نهایت تاخیر در بسترسازی شرایط حکومت برای ولایت عظما شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: