آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی فارس:
ایام فجر انقلاب اسلامی نقطه شروع حرکتی تمدن ساز و جهانی در همه ابعاد خود به رهبری حضرت امام (ره)بود و دانشگاه ها طلایه دار حرکت های پیشروانه، نوگرایانه، اصلاحی ویا انقلابی جوامع خود هستند.
به گزارش روابط عمومی و رسانه بسیج دانشجویی فارس، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی فارس ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: ایام فجر انقلاب اسلامی نقطه شروع حرکتی تمدن ساز و جهانی در همه ابعاد خود به رهبری حضرت امام (ره)بود و دانشگاه ها طلایه دار حرکت های پیشروانه، نوگرایانه، اصلاحی ویا انقلابی جوامع خود هستند.

پرنیان ضمن تاکید بر نقش و جایگاه دانشجویان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی افزود :جنبش، دانشجویی نیز همپای همه آحاد ملت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش خود را ایفا نمود و به عنوان عنصری، فعال و پیشرو، طلایه دار حرکت های انقلابی گردید. 

وی اضافه کرد: در جریان شکل گیری و یا اوج یابی نهضت اسلامی ایران دانشجویان دانشگاه حماسه آفرینی کردندو به شکل های گوناگون در آن سهیم شدند ونقش، پیشروانه خود را ایفا کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی فارس از گرایش، دانشجویان به اسلام و نهضت اسلام خواهی و اسلام طلبی به عنوان نقشی شاخص در حوزه فعالیت دانشجویی یاد کرده و عنوان کرد :
در رژیم گذشته علی رغم همه فشارها و سرکوب ها توسط، دستگاه های مختلف، دانشجویان نقش خود را در گرایش به اسلام خواهی به خوبی ایفا کردند و از ساعات اول مبارزه تا لحظه پیروزی، یک جریان مستمرمبارزه دانشگاهی و دانشجویی را به وجود آوردند و هیچ کس در مورد این نقش عظیم دانشجویی شک و شبهه ای، ندارد . 

مسئول نمایندگی ولی، فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی فارس  دامنه فعالیت های سیاسی _اسلامی دانشجویی و ابعاد مختلف آن را تشریح و اضافه کرد : تجمعات دینی و مذهبی که با اهداف و مقاصد سیاسی شکل می‌گرفت در طیف های مختلفی مانند تظاهرات، اعتصابات و نشر اعلامیه ها و... خود را نشان می‌داد و در دانشگاه های سراسر کشور از اساتید و بزرگان مختلف جهت سخنرانی و بیان مطالب به ظاهر دینی اما با گرایش سیاسی  دعوت میشد که با روشنگری های آنها راه و خط سیر مبارزه توسط، جوانان دانشجو مشخص و ترسیم میشد. 

پرنیان در جمع بندی سخنان خود گفت : علیرغم همه اوج و فرودهایی که دانشگاه ها در برهه های زمانی مختلف داشتند از لحظات اول شروع مبارزه دانشجویان پا به پای این حرکت و نهضت اسلامی پیش رفتند و نقش، خود را به خوبی ایفا کردند که با اوج گیری نهضت اسلامی ایران در سال 1356 دانشجویان هم به خیل عظیم توده های میلیونی مردم پیوستند و با اتحاد و همدلی حرکتی عظیم و گسترده و پرشور را رقم زدند که همانا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و حرکت تمدن ساز اسلامی آن به رهبری حضرت امام (ره) از جمله دستاوردهای بزرگ ایام فجر انقلاب اسلامی ایران است.
نام:
ایمیل:
* نظر: