آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
علیرضا تقی پور
اگر ما اخلاص در فکر که بعدش تبدیل به اخلاص بیانی می شود و در آخر به اخلاص در عمل نمو پیدا میکند را سرلوحه خود قرار دهیم خواهیم دید که خود به خود کارها به صورت دلخواه پیش خواهد رفت .
علیرضا تقی پور، عضو کانون طرح ولایت طی یادداشتی نوشت:


با سلام 
یکی از اصول اولیه و بسیار مهم در تشکیلات بحث اخلاص و تقواست چه فردی و چه گروهی ... 
در پشت پرده اخلاص نیرویی فوق نیرو ها وجود دارد که باعث نجات از بحران ها می شود . این گونه نجات یافتگی فقط با نیت مخلصانه برای خدا کار کردن به وجود می آید . 

اگر ما اخلاص در فکر که بعدش تبدیل به اخلاص بیانی می شود و در آخر به اخلاص در عمل نمو پیدا میکند را سرلوحه خود قرار دهیم  خواهیم دید که خود به خود کارها به صورت دلخواه پیش خواهد رفت .

اخلاص و تقوا باعث ارتباط عاطفی و قلبی عمیق بین اعضاء تشکیلات می شود که این ارتباط را خداوند به خاطر نیتمان شکل داده است . وقتی ارتباط ها قلبی و عاطفی شد تشکیلات یک شکل و یک رنگ خواهد شد و این خود باعث پیشرفت یک تشکیلات است . 
شما شهادت حاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی را نگاه کنید می بینید که چرا بیش از  ۲۵ میلیون نفر در تشیع جنازه ایشان شرکت کردند و خیلی ها از مخالف و موافق برای او گریستند و دلها داغ دار شد . فقط یک دلیل دارد و آن هم کار مخلصانه این مجاهد بود . همان طور که رهبری در منزل ایشان به خانواده سردار گفتند : اگر اخلاص نباشد ، این جور دل های مردم متوجه نمی شود . 

وقتی اخلاص و تقوا در تشکیلات شکل گرفت ، باعث جلوگیری از خیلی اتفاقات می شود به این خاطر که راه تشخیص حق و باطل را پیدا میکنید و این دو با هم پیش برنده کارها هستند همان طور که خداوند در قرآن کریم فرموده است : ( و اتقوا الله و یعلمکم الله ) 

عواملی که باعث تقویت  اخلاص و تقوا می گردد : 

الف ) تعلیم و تربیت ؛ که اول باید یاد گرفت ( تعلیم ) و بعد به شکل خاص در آمدن ( تربیت )  .  تربیت یک امر دلی هست و این دل با کمک اخلاص باعث رشد و ارتقاء ما میگردد . 

ب ) تزکیه نفسانی و جسمانی ؛ تزکیه از کلمه زکات ریشه گرفته و زکات به معنای رشد شایسته همراه خیر و برکات هست . که اگر این کار استمرار یابد ، فرد به کمال خود خواهد رسید . که رسیدن به کمال انسان گِرو در اخلاص و تقوا دارد . 

ج ) مورد بعدی تادیب ؛ تادیب و ادب آموختن به دیگران دل در گرو  اخلاص دارد ، هر چه دل خالص تر آموختن راحت تر است . 

د ) و در آخر بحث اخلاق است ؛ اخلاق چه از منظر عملی و چه از نگاه نظری ، مایه هدایت انسان اند . 
اخلاق یکی از زمینه های رشد و کمال است ، که اخلاق و اخلاص در هم تنیده شده اند . یک رابطه دو طرفه بین این ها وجود دارد که اگر یکی از آنها کم و کاسته شود به دیگری خدشه وارد میکند و باید در این راه مراقب بود و مواظب . 

ان شاءالله بتوانیم تشکیلاتی شکل دهیم که آماده ظهور حضرت حجت عج باشد . چون هر جا که تشکیلات ضعیف بود ، به اسلام ضربه وارد شد و هر جا تشکیلات قوی بود اسلام پیروز بوده . به امید پیروزی بر دولت  استکبار قبل از ظهور ... 

والسلام علیکم و رحمه الله
نام:
ایمیل:
* نظر: