آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
موسوی مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس از شروع افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی دو روزه با حضور معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه های شیراز، دانشکده های هنر و فعالین هنری و رسانه ای و مسئولین انجمن های هنری دانشجویی ققنوس و فارس با حضور دکتر مهرداد توکلی مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و رسانه بسیج دانشجویی فارس، موسوی مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس از شروع افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی دو روزه با حضور معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه های شیراز، دانشکده های هنر و فعالین هنری و رسانه ای و مسئولین انجمن های هنری دانشجویی ققنوس و فارس با حضور دکتر مهرداد توکلی مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد. 

موسوی گفت در این نشست دو روزه که با حضور معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه های شیراز، دانشکده های هنر و فعالین هنری و رسانه ای و مسئولین انجمن های هنری دانشجویی ققنوس و فارس با حضور دکتر مهرداد توکلی مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار می گردد با هدف تعامل و افزایی و استفاده از ظرفیت هنری و رسانه ای استان و نهایتا تشکیل قرارگاه فرهنگی هنری دانشجویی استان با محوریت بسیج دانشجویی خبر داد. 

دکتر توکلی در افتتاحیه نشست دو روزه گفت: دو مبحث مسئله محوری در حوزه هنری و نقش آفرینی تخصصی دو مبحث و رویکرد مهم سازمان بسیج دانشجویی کشور است. (اینکه مسائل جامع و مهم کشور شناسایی شود و متناسب با آن برنامه ریزی شود برای ما خیلی مهم است مسائل اقتصادی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و مرتبط با دغدغه دانشجویان و همچنین مسائل استانی و کشوری و سپس پیشنهادات به سازمانها و ارگانهای مختلف داده میشود و یا مطالبه گری لازم انجام خواهد گرفت. 

مطالبه افزایش وام ازدواج که توسط بسیج دانشجویی صنعتی شریف کلید خورد نمونه این بحث است و اگر در این زمینه هدایت درست داده شود نتیجه درست به دست می دهد و یا قانون تسهیل ازدواج که مطالبه جدی امسال دانشجویان بود و اولین مصوبه جدی مجلس فعلی انجام گرفت. 

توکلی ادامه داد: جشنواره هنری ققنوس ۵سال هست در ۱۱بخش برگزار می شود که مرکز پژوهش های هنری جشنواره ققنوس را هم امسال به آن اضافه کردیم و هرساله ۳۰ هزار اثر به دبیرخانه ققنوس کشور ارسال میشود و داریم تلاش میکنیم جشنواره ققنوس بین المللی شود و همچنین در حال برنامه ریزی جهت برپایی هفته فرهنگی جشنواره ققنوس در کشورهای همسایه هستیم.
 
بحث ساماندهی برگزیدگان جشنواره ققنوس در هیچ جا و هیچ جشنواره ای نبود و ما برای اولین بار آن را مطرح کردیم و داریم تلاش می کنیم تولیدات ققنوس و بسیج دانشجویی تولید ملی شود و نه فقط تولید جهت بسیج دانشجویی و امسال بخش اساتید را نیز اضافه کردیم که در بخش پژوهش های هنری، جهت ارتقاء اعضای هیئت علمی هم مفید است
اهداف جشنواره ققنوس:
 اول کشف استعداد ها دوم ساماندهی در قالب انجمن ها
سوم توانمند سازی دانشجویان هنری(و انجمن سواد رسانه که برای اولین بار راه اندازی کردیم و بررسی موانع هوش مصنوعی را در دستور کار دارد.) 
چهارم تشکیل انجمن های هنری ملی و استانی (انجمن های ملی و استانی بین ۵ تا ۷ نفر عضو دارد و با هدف نقش افرینی تخصصی شکل می گیرد.) 

و از اساتید مطرح کشوری مانند:کامران ملکی - نرگس آبیاری-جهانگیر الماسی-محمد خضایی-مریلا زارعی در این زمینه انجمن های ملی استفاده خواهیم کرد.

تحلیل و نقد درست فیلم مانند سریال تهران که با ماهیت اسرائیلی است و پیوست رسانه ای قوی دارد به طوری که از یکسال قبل در مرحله پیش تولید سایت آن راه اندازی شد یا سریال هملند باید حتما نقد و تحلیل شده و در راستای آن نشریه تخصصی تحلیل فیلم راه اندازی شود. 

جشنواره بین المللی نامه ای از مسیح(ع) به نشریه شارلی ابدو فرانسه نمونه ای از کار انجمن های ملی ققنوس بود که آثار آن به سه زبان زنده دنیا ترجمه و به نشریه شارلی بدو فرانسه ارسال میشود.

11شهریور 99 بنده بحث جهاد هنری را مطرح کردم و در این طرح دانشجویان برگزیده هنری به مناطق محروم اعزام شده و آموزش های هنری لازم مانند (عکاسی_نقاسی_تئاتر-سواد رسانه ای-چگونگی استفاده از شبکه مجازی) را خواهند دید و همانطور که حضرت آقا فرمودند
کارهای هنری و فرهنگی برای دفاع مقدس را جهاد بدانید این جهاد هنری واقعا لازم است. 

تشکیل قرارگاه هنری و رسانه ای که بتوانیم تمامی ارگانها و نهاد ها را در ذیل آن جمع کنیم و هم افزایی خوبی در ذیل قرارگاه شکل بگیرد از اهداف آینده ما است. 

تشکیل مجمع دانشکده های هنر کشور و همایش های هنری و رسانه ای سالیانه و همکاری و مطالبه گری با نهادها و دستگاه هایی مانند بنیاد روایت و یا  سازمان رسانه ای اوج در دستور کار انجمن های ما است که مثلا چرا سازمان اوج از فیلم های ارزشی و انقلابی حمایت نمیکند و این از اهداف جدی تشکیل انجمن هاست که ان شاا.. در حال شکل گیری و محقق شدن در سطح کشور است.


افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی دو روزه

افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی دو روزه

افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی دو روزه

افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی دو روزه


افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی دو روزه

افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی دو روزه


افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی دو روزه


افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی دو روزه
نام:
ایمیل:
* نظر: