آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
بدترین نوع جنگ، جنگ رسانه است. شبکه های معاند در این حوزه کار می کنند و مطالبی را در شبکه های اجتماعی نشر میدهند که اختلاف انگیز است.
مدیریت هنر و رسانه معاونت فرهنگ سازی سازمان بسیج دانشجویی کشوردر نشست تخصصی  معاونین فرهنگی دانشگاها و نهاد رهبری و مسئول فرهنگسازی دفاتر بسیج دانشجویی  شیراز ضمن بیان این مطلب گفت: بدترین حالت نفوذ در سواد رسانه این است که پیام های  شبکه مجازی را بدون نگاه کردن و خواندن با دیگران به اشتراک می‌گذاریم.

نفوذ در کشور به دلیل ضعف در سواد رسانه

مهرداد توکلی همچنین با تاکید بر لزوم آموزش سواد رسانه ای گفت: همانگونه که دانشگاه متولی علم است باید درمساله سواد رسانه ورود کند و در مجامع دانشجویی و دانشگاهی باید باهم افزایی درمورد سواد رسانه روشنگری کند به دلیل اینکه مساله نفوذ در کشور از ضعف سواد رسانه ای افراد نشات می‌گیرد.

مدیریت هنر و رسانه معاونت فرهنگ سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور  اضافه کرد : از سال گذشته تلاش ما برای ارتقا فرهنگی و رسانه ای دوچندان شده و مطالبه گری شکلی و محتوایی را در بسیج دانشجویی در دوسال اخیر پیگیری می کنیم.


 

مهرداد توکلی همچنین  مساله محوری و نقش افرینی تخصصی در مسایل دانشگاه ها را ازجمله رسالت های اصلی بسیج دانشجویی کشور عنوان و اضافه کرد : در این حوزه در قالب بسته های پیشنهادی به ارگان های مختلف به معرفی خدمات بسیج دانشجویی پرداخته درصورت نیاز به مشارکت بسیج دانشجویی ما استقبال می‌کنیم اما اگر ارگانی دغدغه مند نباشد ما ورود کرده و مطالبه گری می کنیم .

وی اضافه کرد :ما باید در رصد مطالب ومسائل  روز جامعه همتی مضاعف داشته و با اجرای مانور رسانه ای در اتفاقات به روز جامعه هم افزایی و مشارکت داشته باشیم.

توکلی افزود :بسیج دانشجویی کار مطالبه گری دارد و دانشجو ها نیز پای کار این مطالبه گری هستند ،ما باید در حوزه فرهنگ و رسانه مطالبه گری کنیم . باید از صدا و سیما مطالبه شود که چرا در بحث سواد رسانه تولید محتوایی نداشته است؟

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم درک سواد رسانه و آموزش آن گفت :ما در بسیج دانشجویی متولی تولید نیستیم ولی به خاطر خلا موجود در جهت تولید و هم افزایی با صدا و سیما برآمدیم زیرا تولید کنندگان  خارجی خلاهای ما را شناسایی کرده و در فیلم ها و برنامه هایشان استفاده می کنند و سبک زندگی ما را به صورت زیرکانه  تغییر می دهند  و روابط بین فردی و نوع پوشش را به مخاطب ما القا می کنند و در حال تسخیر افکار و فرهنگ ما هستند و حتی ما را از سینما به عنوان رساترین حوزه ارتباط و فرهنگ سازی دور کرده اند.

مدیریت هنر و رسانه معاونت فرهنگ سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد : تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب حضرت اقا یک کار سواد رسانه ای است. ما کاری را به عنوان جهاد هنری در سطح کشور شروع کردیم که برگزیدگان جشواره های ققنوس را به مناطق دور از دسترس و محروم کشور اعزام کرده و سواد رسانه و فعالیت های هنری را اموزش می دهیم.


 

وی اضافه کرد : ما در صدد ایجاد قرارگاه های هنری در استان ها هستیم که تمام متولیان و مسولین هنری  در ان هم افزایی و مشارکت  داشته باشند.

توکلی همچنین جزئیات جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس را تشریح و اضافه کرد :جشنواره ققنوس در یازده محور فرهنگی هنری تعریف شده که در حال حاضر میانگین ارسال اثار در کل کشور سی و یک هزار اثر است و این نشان از دغدغه وتعهد دانشجویان است.

 وی اضافه کرد: امسال برای اولین باردر نظر داریم  برگزیدگان جشنواره را سامانه دهی کرده و انجمن های کشوری و استانی را تشکیل داده و از اساتید کشوری و استانی در انجمن ها و هسته های هنری جشنواره استفاده کنیم  و خروجی اینکار استفاده از ظرفیت افراد مستعد و رها  نکردن این برگزیدگان است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: